Skocz do zawartości

Prowadzenie Legacy vs. OBK


GrzegorzSa

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się ma w praktyce zachowanie na czarnym Legacy (kombi) i OBK. Pytam gdyż OBK 2,5 miałem okazje powozić kilka dni i było więcej niż dobrze. Ciekawi mnie jak to się ma do Legaca. Lepiej/gorzej/podobnie...

I kolejne pytanie o obecnie montowane silniki 2,0 w Legacu i 2,5 w OBK. Jak one się do siebie mają? Podobną to mają tylko moc i ilość cylindrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GrzegorzSa, 2.5 ciągnie lepiej z dołu w porównaniu do 2.0, ale jest starszą konstrukcją. Legac na czarnym zazwyczaj prowadzi się lepiej od OBK, niższy profil opony + mniejsze przechyły w zakrętach wynikające z niższego zawieszenia. W nowych OBK jest więcej miejsca nad głową niż w Legacy (kiedyś Legacy też miały podwyższony dach ale jakoś potem zrezygnowali z tego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GrzegorzSa, w przypadku H6 to ta sama skrzynia, nie wiem jak z jej oprogramowaniem, natomiast nie wiem jaka różnica 2.0/AT vs. 2.5/AT - ale te silniki raczej bym z ręczną skrzynią brał. No chyba, że do spokojnej jazdy, bez większych szans na sukces w forumowych upalaniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim inna jest charakterystyka zawieszenia, Legaś jest dużo bardziej miękki i bardziej się kiwa, OBK jest twardszy i bardziej sprężysty, w Legacy bardziej czuje sie drogę, to trochę jak chodzenie w butach na cięńszej i grubszej podeszwie, dziury i nierówności bardziej czuć w Legacy, OBK te odczucia bardzo minimalizuje. Silnikowo będzie podobnie, moim zdaniem OBK 2,5 zdecydowanie lepiej sie zbiera z wyższych prędkości, przy niższych na niskich biegach różnica jest raczej mała. W Legacy bardziej odczuwa sie jazdę, więcej wrażeń przenosi na body i to raczej w dobrym tego słowa znaczeniu - jednak zbyt miękki ma tył (zwłaszcza w kombi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał Bajorek napisał/a:

Legaś jest dużo bardziej miękki i bardziej się kiwa, OBK jest twardszy i bardziej sprężysty, w Legacy bardziej czuje sie drogę

 

 

Czy to się wzajemnie nie wyklucza? W miękkim aucie lepiej czuć drogę?

Nie koniecznie. Sprezystosc w aucie powoduje, że auto ma tendencje do podskakiwania. W miekkim bardziej buja, ale wybiera nierownosci, a nie je przeskakuje...

chyba :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w Legaśku bardziej buja, czuć każdą nierównośc, pochyłośc itd - ale nie jest to negatywne, fajnie tłumi i wybiera - po prostu czujesz po czym jedziesz ale Cię nie męczy to czucie. OBK swym zawiasem wiele niweluje i często są to tylko drobne zakcentowania faktury i struktury drogi. Przeważnie jest to zaleta zwłaszcza na naszych hajwejach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GrzegorzSa, w przypadku H6 to ta sama skrzynia, nie wiem jak z jej oprogramowaniem, natomiast nie wiem jaka różnica 2.0/AT vs. 2.5/AT - ale te silniki raczej bym z ręczną skrzynią brał. No chyba, że do spokojnej jazdy, bez większych szans na sukces w forumowych upalaniach :)

Jak dla mnie to potrzebuje AT do spokojnej miejskiej jazdy a w trasie do sprawnego poruszania się po krętych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w Legaśku bardziej buja, czuć każdą nierównośc, pochyłośc itd - ale nie jest to negatywne, fajnie tłumi i wybiera - po prostu czujesz po czym jedziesz ale Cię nie męczy to czucie. OBK swym zawiasem wiele niweluje i często są to tylko drobne zakcentowania faktury i struktury drogi. Przeważnie jest to zaleta zwłaszcza na naszych hajwejach.

Ciekawe co na to Krzysiom :mrgreen: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż - pozostanie mi pojeżdzenie Legacem dla obaczenia co i jak...

Teraz tylko poszukać jakiegoś użytkownika z Legacy kombi...

 

Przyjedz do mnie to przejedziesz sie jednym i drugim :mrgreen:

AK

Byłem ;-)

Ale wtedy "wykrywałem" różnice pomiędzy Forkiem a OBK

Skorzystam z zaproszenia pewnie w piątek ;-) jeżeli można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...