Marek_Rz Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 (edytowane) Nie działa mi napęd linki prędkościomierza ( ślimak) w skrzyni automatycznej. Czy da się to wymienić bez rozbierania skrzyni ? w sensie wyciągnąć w górę i wymienić na sprawny ? Czy ten element w ogóle można gdzieś dostać ? Trochę poszperałem po necie i niestety nic nie znalazłem. Skrzynia to TZ102ZS4AA-GC Impreza GC 96 Licznik starego typu na linkę. Cała linka jest sprawna łącznie z tą częścią od strony skrzyni. Edytowane 24 Listopada 2019 przez Marek_Rz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2019 (edytowane) http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_39/automatic_transmission/at_speedometer_gear/ Zadzwoń do ASO czy jest to dostępne. Dzwoniłeś? Edytowane 24 Listopada 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Zadzwonię zapytam, ale z obrazka wynika ze nie da się tego wyciągnąć. Dolna zębatka trzyma się tego wałka i jest szersza niż otwór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 (edytowane) Sam ślimak wymienisz tylko rozbierając skrzynię, natomiast zazwyczaj psuje się sam czujnik nie ślimak, czujnik odkręcasz od ślimaka od zewnątrz. Sam czujnik dostaniesz nawet na allegro. Edytowane 25 Listopada 2019 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Tylko on nie ma czujnika tylko linkę do prędkościomierza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 O matko, jak ja czytam. Jak jest na linkę to niestety musisz rozebrać skrzynię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 25 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Zębatka jest metalowa czy plastikowa. Czasem w samochodach ślimak czy zębatka jest plastikowa. Zawsze można zamontować zwykły licznik rowerowy Magnes dać na przegub wewnętrzny przy skrzyni. To tak żebyś miał jakiś wskaz prędkości. Podkreślam tymczasowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 25 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2019 Nie wiem jaka jest zębatka bo nie wyciągałem go. Przy skrzyni automatycznej w zasadzie nie ma konieczności jej rozbierania tylko zdemontowania, ponieważ ślimak jest w reduktorze. Prędkościomierz mam teraz na gps łącznie z miernikiem przejechanych kilometrów. Fajne rozwiązanie al raczej wolał bym seryjny działający. Efekt mam taki że jak zdemontuje linkę i kręcę śrubokrętem w miejscu podłączenia linki, to się obraca. Czyli pewnie zęby się starły, bo jak próbuję wyciągnąć do góry to nie wychodzi czyli koło zębate wewnątrz reduktora się trzyma trzpienia wystającego na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Miałem ostatnio okazję oglądać taką skrzynię. Tzn była na samochodzie jeżdżącym. Jak popatrzysz to linka wychodzi chyba z prawej strony skrzyni, w okolicy dyferencjału. Szukaliśmy TCU, nie znalazłem. Za to zobaczyłem prędkościomierz na linkę i szczerze od razu pomyślałem o Twoim problemie. Bo to była impreza chyba 96 albo 97. Jeśli Nie masz daleko do ASO. Podjedź do nich mają na pewno lepsze rysunki na komputerze, może popatrzysz jak to jest zamontowane. Wszystkie manuale jakie oglądałem pokazują skrzynie z czujnikiem prędkości, nie z linką. Nie zazdroszczę problemu. Bo pewnie trzeba skrzynie zdjąć. A uwierz mi ciężkie bydle. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Ciężkie nie ciężkie, najgorsze że to taka pierdoła, a rozebrać trzeba pół auta. Jak to przy rozbieraniu zawsze wychodzi, jeżeli jest już rozebrane i na wierzchu to pasowało by wymienić i z pierdoły zrobi się kilka lub kilkanaście stówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Uszczelniacz wału, separator oleju na silniku Pamiętaj żeby odkręcić konwerter od tej tarczy na kole zamachowym. Jest okienko rewizyjne po prawej stronie u góry przy łączniu skrzyni z silnikiem. Jak go nie odkrecisz konwerter zostanie Ci na silniku i trudniej skrzynie wyjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 A jeśli mi mruga błąd 33 czyli "czujnik prędkości", to jest to spowodowane brakiem podpiętej linki do licznika czy coś innego, np: czujnik od skrzyni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Masakra, niezły bajzel masz w samochodzie po paprokach. Powinien mieć w takim razie inny sterownik skrzyni. Problem w tym że nigdzie nie ma chyba schematu do skrzyni z linką prędkościomierza. Czy faktycznie tam ma byc gdzieś czujnik prędkości elektryczny czy go nie ma być. Chyba że z licznika leci sygnał przetworzony do ECU i do TCU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 A licznik masz na linkę czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Rz Opublikowano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Tak na linkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gustaf Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 Raczej na pewno sygnał do ECU idzie z hallotronu w liczniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się