Skocz do zawartości

Ślimak napęd linki prędkościomierza nie działa.


Marek_Rz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie działa mi napęd linki prędkościomierza ( ślimak) w skrzyni automatycznej.

Czy da się to wymienić bez rozbierania skrzyni ? w sensie wyciągnąć w górę i wymienić na sprawny ?

Czy ten element w ogóle można gdzieś dostać ?

Trochę poszperałem po necie i niestety nic nie znalazłem.

Skrzynia to TZ102ZS4AA-GC Impreza GC 96 Licznik starego typu na linkę.

Cała linka jest sprawna łącznie z tą częścią od strony skrzyni.

 

Edytowane przez Marek_Rz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam ślimak wymienisz tylko rozbierając skrzynię, natomiast zazwyczaj psuje się sam czujnik nie ślimak, czujnik odkręcasz od ślimaka od zewnątrz. Sam czujnik dostaniesz nawet na allegro.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka jest metalowa czy plastikowa. Czasem w samochodach ślimak czy zębatka jest plastikowa.

Zawsze można zamontować zwykły licznik rowerowy :) Magnes dać na przegub wewnętrzny przy skrzyni. To tak żebyś miał jakiś wskaz prędkości. Podkreślam tymczasowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka jest zębatka bo nie wyciągałem go.

Przy skrzyni automatycznej w zasadzie nie ma konieczności jej rozbierania tylko zdemontowania, ponieważ ślimak jest w reduktorze.

Prędkościomierz mam teraz na gps łącznie z miernikiem przejechanych kilometrów. Fajne rozwiązanie al raczej wolał bym seryjny działający.

 

Efekt mam taki że jak zdemontuje linkę i kręcę śrubokrętem w miejscu podłączenia linki, to się obraca.

Czyli pewnie zęby się starły, bo jak próbuję wyciągnąć do góry to nie wychodzi czyli koło zębate wewnątrz reduktora się trzyma trzpienia wystającego na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio okazję oglądać taką skrzynię. Tzn była na samochodzie jeżdżącym. Jak popatrzysz to linka wychodzi chyba z prawej strony skrzyni, w okolicy dyferencjału. Szukaliśmy TCU, nie znalazłem. Za to zobaczyłem prędkościomierz na linkę i szczerze od razu pomyślałem o Twoim problemie. Bo to była impreza chyba 96 albo 97. Jeśli Nie masz daleko do ASO. Podjedź do nich mają na pewno lepsze rysunki na komputerze, może popatrzysz jak to jest zamontowane. Wszystkie manuale jakie oglądałem pokazują skrzynie z czujnikiem prędkości, nie z linką. Nie zazdroszczę problemu. Bo pewnie trzeba skrzynie zdjąć. A uwierz mi ciężkie bydle.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężkie nie ciężkie, najgorsze że to taka pierdoła, a rozebrać trzeba pół auta. Jak to przy rozbieraniu zawsze wychodzi, jeżeli jest już rozebrane i na wierzchu to pasowało by wymienić i z pierdoły zrobi się kilka lub kilkanaście stówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz wału, separator oleju na silniku Pamiętaj żeby odkręcić konwerter od tej tarczy na kole zamachowym. Jest okienko rewizyjne po prawej stronie u góry przy łączniu skrzyni z silnikiem. Jak go nie odkrecisz konwerter zostanie Ci na silniku i trudniej skrzynie wyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masakra, niezły bajzel masz w samochodzie po paprokach. Powinien mieć w takim razie inny sterownik skrzyni.

 

Problem w tym że nigdzie nie ma chyba schematu do skrzyni z linką prędkościomierza. Czy faktycznie tam ma byc gdzieś czujnik prędkości elektryczny czy go nie ma być.

 

Chyba że z licznika leci sygnał przetworzony do ECU i do TCU.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...