Skocz do zawartości

Poziom płynu chłodniczego


Marcin Musiał

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam takie małe pytanko. Wacha mi się ilość płynu chlodniczego. Miałem full. Auto postalo i jest 1/2. Trochę pojeżdżę i wraca do pierwotnego poziomu. Ubywać raczej nie ubywa. Płyn na obecność CO2 sprawdziłem i jest ok. Zasady fizyki i rozszerzalności cieczy znam ale to chyba za duże wachania? Parkuje w tym samym miejscu. Aha i druga rzecz. Kiedy się załącza 2 wentylator za chłodnicą? Nawet w upalne dni nie zauważyłem żeby się załączał.

 

Silnik to EJ 202

 

Wysłane z mojego Lenovo K33a48 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie legacy 1999 EJ 20

za chłodnicą wentylatory się załączają wedle potrzeby gdy temp płyny przekroczy zadaną wartość, albo zawsze gdy mamy włączony nawiew na tylko szybę wtedy się wentylator załącza nawet na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie w Outbacku II, 2000 r., 2.5, automat, poziom płynu raczej skacze. Na zimnym jest np. na minimum, a jak trochę pojeżdżę to podchodzi pod maksimum, by innym razem też po trasie stać gdzieś tak w połowie pomiędzy min i max. Mój zaufany mechanik twierdzi, że wszystkie Outbacki II, które serwisuje tak mają...Na marginesie ponad 2 lata temu robiłem remont silnika (powód: uszczelka pod głowicą). Nie dam się pokroić czy przed remontem było tak samo. Powiedziałbym, że wcześniej poziom był raczej stały, ale z drugiej strony nie miałem wówczas takiej paranoi jeśli chodzi o sprawdzanie stanu płynu chłodniczego, więc może wtedy poziom płynu wcale nie był cały czas taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2020 o 20:15, Adam Symp napisał:

Mam Legacy z tego samego roku i też 2.5 w a/t i normalne jest tak z tym płynem, zagrzeje się to zwiększa objętość i wypluwa do zbiorniczka, wychłodzi zmniejsza objętość jednocześnie zassie i poziom płynu spada w zbiorniczku.

Już nauczyłem się z tym żyć.  Początkowo szukałem, czytałem, sprawdzałem UPG ale widzę że w tej materii Subaru żyje swoim życiem.  Zrobiłem ponad 10 tys km i cały czas poziom się waha pomiędzy min a max na skali zbiorniczka.  Widocznie ten typ tak ma.  :)

P.S. dodatkowo mieszkam w górach więc raz stoje pod górkę a raz z górki :) 

Edytowane przez Marcin Musiał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...