SubaruLPG Posted September 22, 2019 Share Posted September 22, 2019 Witam, Mam problem w moim Legacy IV otóż mam wyciek prawdopodobnie w przekładni kierowniczej, a konkretnie w miejscu gdzie mamy przekazanie napędu z krzyżaka na przekładnie. Jest to typowa usterka w Subaru z tego co się wstępnie zorientowałem. jak wygląda sprawa z uszczelnieniami? domyślam się że wymiana górnego simierniga może nie rozwiązać tematu, że potrzebujemy zespołu uszczelnień w tym elemencie. Pytanie dla bardziej doświadczonych w temacie gdzie można zestaw naprawczy kupić? co powinno wejść w skład takiego zestawu? (nie chciałbym pochodzić do tematu na kilka razy) Na ile operacja jest skuteczna? udało mi się znaleźć na forum jedyną wzmiankę do Legacy mk2 i że zestaw naprawczy teoretycznie pasujący do mojej przekładni to? https://parts.subaru.com/p/Subaru_2004_/REPAIR-KIT-GEAR-BOX-INPUT-SHAFT/49244983/34128AA190.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WaldekW Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Cześć, nie wiem do jakiego modelu dokładnie to potrzebujesz ale dla mojej H6 z hydrauliczną przekładnią, zestaw naprawczy jest taki 34191AG040 . Sam przymierzam się do regeneracji swojej maglownicy bo też cieknie powoli i taki zestaw z tym numerem będę kupował. W razie czego poszukaj sobie na opposedforces.com swojego modelu auta i pod kategorią Power / Power Steering Gear Box znajdziesz informację o numerze zestawu naprawczego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 23, 2019 Author Share Posted September 23, 2019 Legacy IV 2.0 sohc 138km. nie łatwo tą stronę rozszyfrować Link to comment Share on other sites More sharing options...
WaldekW Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Kwestia przyzwyczajenia Repair kit-gear box 34191AG000 Seal kit a-gear box 34191AG010 Coś takiego znalazłem dla Twojego modelu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danko Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Wiem, że takie podejście może zostać skrytykowane, ale... Kupując już mojego Legasia pół roku temu, poprzedni właściciel uprzedził mnie, że magiel lekko się poci, wystarczy raz na x dolać atf. I szczerze? Raz na miesiąc/dwa (2-3k km na miesiąc) doleje może 50/100ml I nie ma tragedii. Do czego daze - jeśli wyciek jest niewielki, może warto się z tym wstrzymać? Wiadomo, że nie do przesady, bo później będzie problem, ale póki problem nie narasta przynajmniej. Ja po prostu pilnuje, przy sprawdzaniu oleju co tydzień/dwa patrzę I na ten zbiorniczek I jo Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted September 27, 2019 Author Share Posted September 27, 2019 u mnie jest na miesiąc jedna dolewka. z 0,1 litra płyn ATF ma nie przyjemny zapach śmierdzi rybą, włączając nawiew czuje ten zapach. pozatym ten płyn również idzie na wydech. mnie to strasznie irytuje. Nie krytykuje tego aby jeździć z tą usterką. WaldekW - dzięki za numery Muszę sobie ogarnąć temat wysyłki tego i zamówić pakiet. sama wymiana tych uszczelnień nie powinna przysporzyć wielu problemów. Zobaczymy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artman84 Posted April 5, 2021 Share Posted April 5, 2021 W dniu 27.09.2019 o 19:58, SubaruLPG napisał: u mnie jest na miesiąc jedna dolewka. z 0,1 litra płyn ATF ma nie przyjemny zapach śmierdzi rybą, włączając nawiew czuje ten zapach. pozatym ten płyn również idzie na wydech. mnie to strasznie irytuje. Nie krytykuje tego aby jeździć z tą usterką. WaldekW - dzięki za numery Muszę sobie ogarnąć temat wysyłki tego i zamówić pakiet. sama wymiana tych uszczelnień nie powinna przysporzyć wielu problemów. Zobaczymy Cześć. Udało Ci się ogarnąć temat wycieku? Będę wymieniał przewody maglownicy i zastanawiam się nad wymianą uszczelnień w "główce" tylko czy jest to do ogarnięcia samemu? Nie wygląda skomplikowanie, chyba, że są jakieś myki lub knify które trzeba wiedzieć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted April 6, 2021 Author Share Posted April 6, 2021 Udało się ogarnąć temat. Myków przy wymianie przekładni jest kilka... ja sobie zblokowałem kierownicę maksymalnie skręconą w prawo (do tego użyłem taśmy klejącej) znaczysz punkciki na wielowypuście od kolumny kierowniczej oraz od przekładni znaki również robisz na wałku. dobrze jest również znak zrobić na główce przekładni osłonę przeciwpyłową można podjeść do tego. Przy demontażu przekładni będą nam przewody sztywne haczyć, ale powinna przekładnia wyjść po wyjęciu przekładni zabezpieczamy przewody i dobrze było by wypiaskować przewody stalowe, ponieważ moje były trochę skorodowane użyłem do tego myjki ciśnieniowej i adaptera. przewody od główki u mnie nie chciały się odkręcić i demontaż/montaż główki jest wtedy trudniejszy ale wykonalny. Sporo straciłem czasu aby wymienić górne uszczelnienie jest tam gruba podkładka/talerzyk który jest wciśnięty, wybijamy go lecz uważamy aby nie pokaleczyć sobie dolnego osadzenia główki. Mi po tej operacji pompa wspomagania wyzionęła ducha, agregat powinien się odpowietrzyć kręcąc kierownicą na zgaszonym silniku. warto więc skontrolować stan pompy wspomagania przed operacją moja puszczała na uszczelnieniu od koła pasowego. Sprawdzamy stan "czarnego wałka/łącznika" jeśli są jakiekolwiek luzy na przegubach to NIE WOLNO złożyć tego z naszym regenerowanym Agregatem. Według mojej wiedzy spowoduje to silniejsze oddziaływanie sił poprzecznych na główkę naszego agregatu co z kolei przyśpieszy jego ponowną usterkę. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artman84 Posted April 7, 2021 Share Posted April 7, 2021 @SubaruLPG dzięki za dokładny opis Link to comment Share on other sites More sharing options...
SubaruLPG Posted April 7, 2021 Author Share Posted April 7, 2021 Mi bardzo pomogły filmiki na necie "Subaru repair Sterling rack" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now