Skocz do zawartości

przepływomierz, czujnik MAF, max 175 g/s


Ewelina Rokitnicka

Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem logi czytelne :) (przydaly by sie jeszcze te same jednostki dla cisnienia zadanego i aktualnego - bar). Koledzy w zasadzie wszystko juz powiedzieli. Z logow widac, ze turbo zadziwiajaco szybko wstaje (0,9bar przy 2750rpm na trojce), przeladowuje (ponad 1bar) oraz doladowanie znaczaco faluje. Jesli masz wstawiony przelotowy wydech, to raczej wszystko to wyjasnia. Jesli takie objawy by byly przy seryjnym, to szukalbym przyczyny przy sterowaniu turbo (podcisnienia, restryktor, solenoid, aktuator).

Zrobienie mapy albo powrot do seryjnego wydechu powinny rozwiazac Twoje problemy. Wydaje mi sie, ze jako rozwiazanie tymczasowe moglby zadzialac restryktor o zwiekszonej srednicy (1,25mm-1,3mm).

Z ciekawosci, jaki wydech masz teraz zalozony? Srednica, jaki downpipe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uppipe z sti bez kata, downpipe 2.5 cala z ebaya, zostawiony trzeci katalizator(ten za downpipe), i koncowka przelotowa. Po mapie powinno śmigać ok? Mam nadzieję, ze doda trochę mocy i pozytywnych wrażeń :)

Ps. Tak raczej nie jeździć? Wstawię dla próby inny restryktor, mam tuleję 1.2mm. Spróbuję 

Edytowane przez Ewelina Rokitnicka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zamiar niedlugo robic remap, to bym nic z tym nie robil, tylko bym nie wciskal gazu do konca. Jak sie moze troche przeciagnac w czasie, to najbezpieczniej downpipe zdemontowac albo mozesz sie pobawic z tym restryktorem (bo to mniej roboty niz montaz i demontaz dp). 1.2mm chyba jest seryjny (chyba, ze w bugu byl 1,15?), wiec raczej taki Ci nic nie da, trzeba by rozwiercic wiertelkiem 1.25mm. Byle nie byl mniejszy, bo wtedy dopiero boost wystrzeli w gore. Jakbys sie zdecydowala zmienic restryktor, to zrob koniecznie logi (dorzuc jeszcze parametry, o ktore prosili koledzy, w szegolnosci A/F Sensor #1 (AFR)).

Edytowane przez uxon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam. Piguła zmieniona na 1.5mm (tylko taką mieliśmy). W załączniku logi na 3 biegu, z dodanymi parametrami, które kazaliście dodać.

Jednak chyba ciśnienie doładowania troszkę faluje? Może przy zmianie downpipe uszkodzili cięgno od gruszki, bo cisnęli osłoną termiczną na te cięgno? Możecie spojrzeć czy to możliwe?

Dzięki

romraiderlog_20190718_res15.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem profesjonalista (i wszystko to tylko moje prywatne zdanie, nie biore odpowiedzialnosci za powstale szkody :P), ale wg mnie jest OK. "Pigula" sporo wieksza, wiec doladowanie mocno spadlo (0,75 wobec zadanego 0,94) - na pewno samochod jest odczuwalnie duzo slabszy, ale dzieki temu przynajmniej go nie zepsujesz. Gora jest troche wiecej doladowania, bo przeplywy wieksze, a Twoje ecu caly czas probuje dobic do zadanego (caly czas masz wysokie duty cycle). Dlugoterminowe korekty lambda na niewielkim minusie, co tez wydaje sie OK - przez nizsze niz spodziewane doladowanie jest lekko podlany.

Ja bym nie szukal teraz problemow. Dopiero jak podczas strojenia cos by wyszlo. Ew. jesli ciagle masz obawy, to zmien DP na serie (i restryktor) - dowiesz sie czy dziala jak wczesniej.

Jak chcesz sie jeszcze pobawic, to mozesz poszukac restryktora o srednicy 1.3-1.4mm i zobaczyc jak to wplynie na zachowanie doladowania (gdzies czytalem, ze przy takich zabawach ktos zakladal zaworek iglicowy z pokretlem zamiast restryktora, zeby moc sobie to plynnie regulowac). Ale i tak najlepsza opcja bedzie zrobienie mapy.

W razie nastepnego logowania dodaj jeszcze parametr CL/OL Fueling.

A w ogole to przy takich zminach dobrym pomyslem jest reset ecu, zeby od poczatku uczyl sie na nowych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 hours ago, uxon said:

 

A w ogole to przy takich zminach dobrym pomyslem jest reset ecu, zeby od poczatku uczyl sie na nowych warunkach.

Dokładnie tak, każda modyfikacja, jeżeli nie robimy mapy, powinna nieść za sobą reset ECU, i ułożenie wstępnych korekt długoterminowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Learning na minus to nic dobrego, teraz go podlewa, w końcu przestanie, jak będzie miał korekty stałe na minus to pewnie nabruździ w FLKC. Może tymczasowo zainwestuj w Manual Boost? Tym silnikom doładowanie na poziomie 1.0bar krzywdy nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2019 o 07:31, st981777 napisał:

Learning na minus to nic dobrego, teraz go podlewa, w końcu przestanie, jak będzie miał korekty stałe na minus to pewnie nabruździ w FLKC.

Mozesz jasniej? Dlaczego dluga korekta na minus ma byc czyms zlym? Jezeli jest w niewielkim zakresie (-5 do 5), to wedlug mnie jest ok.

Dlaczego w koncu ma przestac podlewac? Przeciez dokladnie to oznacza korekta, ze daje troche wiecej paliwa niz ma w mapie, ale po to zeby zachowac odpowiedni afr.

Czemu korekty na minimalnym minusie maja cos zmienic w FLKC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...