Skocz do zawartości

Co to jest i czemu brzeczy


Raczyslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Co to jest na zdjęciach ponizej ? Po lewej stronie koło filtru powietrza. Forester II, 2006 r. 2.5l benzyna turbo. Wyłączyłem silnik a to mi ciągle grzeczalo, przestała jak odpaliłem i zgasiłem silnik. Dodatkowo pali nie się check engine. O co tu chodzi ????3646dc0915755576e75d961c29a3cbaf.jpgad17c297bda32df9af7be6648a768d11.jpg

 

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Raczyslaw napisał:

Jakbym wiedział czy to jest pompa abs-u czy nie to bym się nie pytał

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
 

 

to skoro nie wiesz jak wygląda pompa ABSu, to na jaką pomoc liczysz na forum? że ktoś poprowadzi cię krok po kroku jak podłączyć się pod OBD i sczytać błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie na taką jaką ty mi teraz dajesz :/ zadałem pytanie "co to jest", proste pytanie ? Proste ! A dalej zadałem kolejne pytania. Jeżeli nie jesteś w stanie dać żadnej merytorycznej odpowiedzi to się nie udzielaj.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Raczyslaw napisał:

Jeżeli nie jesteś w stanie dać żadnej merytorycznej odpowiedzi to się nie udzielaj.

 

ciężko udzielić tobie jakiejkolwiek pomocy, skoro nie potrafisz określić podstawowych podzespołów w jaki jest wyposażony twój samochód. Rzuciłem pompa ABSu, to ciężko w googlach wpisać "subaru pompa abs" i porównać zdjęcia z tym co "buczy" u ciebie? 

9 godzin temu, Raczyslaw napisał:

Dodatkowo pali nie się check engine. O co tu chodzi ????

 

to w końcu jak? Pali się check czy nie? Jak się pali to musisz zczytać błędy, na to też naprowadzałem cię wyżej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym wiedział czy to jest pompa abs-u czy nie to bym się nie pytał

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka


No to zadbaj o elementarna wiedzę. Bo każdy mechanik naciągacz, może cię w balona robić.
A teraz poszukaj w FAQ jak kody ABS odczytać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Raczyslaw napisał:

Dodatkowo pali nie się check engine

A co się pali?

 

10 godzin temu, Raczyslaw napisał:

Co to jest na zdjęciach ponizej ?

Zapewne chodzi ci o pompę ABSu... ale nie zaznaczyłeś jakoś specjalnie czegoś na zdjęciach, więc odpowiedź na twoje pytanie brzmi:

prawa strona komory silnikowej.

Rebus rozwiązany ;).

 

10 godzin temu, Raczyslaw napisał:

ciągle grzeczalo

Rozwiń proszę, bo nie ogarniam.

 

10 godzin temu, Raczyslaw napisał:

O co tu chodzi ????

No właśnie, o co tu chodzi?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, o co tu chodzi?
 
 
Jechałem autem, więc składnia zdania oraz poprawność zapisu odstawała daleko od podstaw języka polskiego, przepraszam.
Po Waszych podpowiedziach, wnioskuję że to jest ta pompa ABS'u.
Po wyłaczeniu zapłonu, ww element ciągle działał (brzęczał). Co raczej nie jest rzeczą normalną. Moje pytanie brzmi, co mogło spowodować takie zachowanie pompy.
Co do kontrolki check engine, to raczej jest to związane z czymś innych.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zadbaj o elementarna wiedzę. Bo każdy mechanik naciągacz, może cię w balona robić.
A teraz poszukaj w FAQ jak kody ABS odczytać
Po to zadałem pytanie tutaj, żeby mechanik naciągacz, nie mógł wprowadzić mnie w stan strat majątkowych, wynikających z " braku wiedzy elementarnej".
I tak, to jest pompa ABS'u, ale jeszcze niedawno nie miałem pewności, dziękuję że mi podpowiedziałeś.
Jednak na przyszlość, sugeruje mniej protekcjonalny ton wypowiedzi, oraz wyraz zrozumienia i szacunku dla osób które zadają pytania na forum. Dla Ciebie to może być głupie pytanie, jednak pamiętaj " nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi".
Pozdrawiam i dziękuję bardzo.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Raczyslaw napisał:

nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi

 

Tak?

 

A jak bosymi nogami stanę na torach tramwajowych, a rękami chwycę się trakcji, to pojadę jak tramwaj?

 

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to zadałem pytanie tutaj, żeby mechanik naciągacz, nie mógł wprowadzić mnie w stan strat majątkowych, wynikających z " braku wiedzy elementarnej".
I tak, to jest pompa ABS'u, ale jeszcze niedawno nie miałem pewności, dziękuję że mi podpowiedziałeś.
Jednak na przyszlość, sugeruje mniej protekcjonalny ton wypowiedzi, oraz wyraz zrozumienia i szacunku dla osób które zadają pytania na forum. Dla Ciebie to może być głupie pytanie, jednak pamiętaj " nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi".
Pozdrawiam i dziękuję bardzo.

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

To na przyszłość odpal sobie Painta w Windowsie albo Gimpa w linuxsie. Ewentualnie w jakieś aplikacji androida, zwykły edytor zdjęć i zaznacz w kółeczko element który Cię interesuje. Unikniesz takiej dyskusji jaka ma teraz miejsce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Raczyslaw napisał:

Co do kontrolki check engine, to raczej jest to związane z czymś innych.

w parze świeci również kontrolka trakcji a to świadczy że zapisany błąd jak najbardziej może być powiązany z systemem ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w parze świeci również kontrolka trakcji a to świadczy że zapisany błąd jak najbardziej może być powiązany z systemem ABS.

Kontrolka trakcji zapala się zawsze jak jest błąd, niekoniecznie musi mieć coś wspólnego z ABSem.

 

A co do diagnozy to odczytanie błędów powinno być pierwszym krokiem.

 

A jak pompa hałasuje po wyłączeniu zapłonu to trzeba sprawdzić czy przekaźnik pompy nie jest zacięty, wtedy będzie wyrzucać błąd pompy ABS.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, skwaro napisał:

Kontrolka trakcji zapala się zawsze jak jest błąd

wydawało mi się że zawsze w parze z CHECK zapala się CRUISE, ale ok to nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest że pierwszym krokiem w diagnostyce powinno być odczytanie błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydawało mi się że zawsze w parze z CHECK zapala się CRUISE, ale ok to nie jest najważniejsze. Najważniejsze jest że pierwszym krokiem w diagnostyce powinno być odczytanie błędów.

Oczywiście miałem na myśli Cruise nie trakcję, przepraszam default_smile.png

 

Ciekawe jest to, zgasł CHECK i CRUSE, zapalił się ABS, a kontrola trakcji cały czas się paliła. A dziś wszystko zgasło default_smile.png

 

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Sprawdź przekaźnik pompy bo ewidentnie szaleje Ci elektryka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy i koleżanki.
Moja pompa ABS'u szaleje, chodzi nawet po wyłączeniu zapłonu.
W obawie, że może się spalić, wyjąłem bezpiecznik od ABS'u. (VEHICAL DYNAMIC KONTROL, SBF No.7).
Mechanika mam na piątek
Myślicie, że bez obaw dla Forestera, mogę awaryjnie nim się przemieszczać ?
Dodam, że zdaje sobie sprawę, że będę jeździł bez ABS i kontroli trakcji.
Pozdrawiam9de828cd85dfbd343113fd01c96c5187.jpg6eca4b6511d501cf527bf8714594b844.jpg

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy i koleżanki.
Moja pompa ABS'u szaleje, chodzi nawet po wyłączeniu zapłonu.
W obawie, że może się spalić, wyjąłem bezpiecznik od ABS'u. (VEHICAL DYNAMIC KONTROL, SBF No.7).
Mechanika mam na piątek
Myślicie, że bez obaw dla Forestera, mogę awaryjnie nim się przemieszczać ?
Dodam, że zdaje sobie sprawę, że będę jeździł bez ABS i kontroli trakcji.
Pozdrawiam9de828cd85dfbd343113fd01c96c5187.jpg6eca4b6511d501cf527bf8714594b844.jpg

Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...