lutek34 Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 14 minut temu, ewemarkam napisał: 12V jest, tylko że to plus a brakuje minusa z ECU. Ok, teraz rozumiem, czyli nie ma masy sterowania przekaźnika. Sprawdź czy do ECU dochodzi sygnał z czujnika parownika oraz przedzwoń żyłę biegnącą pomiędzy ECU a przekaźnik. To chyba będzie łatwiejsze jak dobieranie się do parownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 Może jeszcze dziś o zrobię. A wtyczka od czujnika jest za schowkiem od pasażera. Tylko nie znalazłem w serwisówce jak go pomierzyć. Ale te żyły sprawdzę. Bo zastanawia mnie to że napięcie na cewce skacze od 0.5 do 1.5 V, mierzone na pinach gniazda cewki przekaźnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 (edytowane) Więc tak. Przejścia są między ECU a gniazdem przekaźnika oraz między ECU a czujnikiem temperatury. Ten czujnik temperatury dostanie zasilanie na przewodach BW i BrY, w momencie załączenia przycisku klimatyzacji. Natomiast na LY pojawia się napięcie 12V. Znika w momencie gdy temperatura parownika spadnie do jakiejś wartość bliskiej 0 stopni, sprzęgło kompresora puszcza. Gdy on już stanie się mniej zimny (ociepli się), na LY znów pojawia się napięcie 12V i łapie sprzęgło kompresora. W zasadzie oscyluje to w granicach 3 stopni +- 1.5 stopnia (1.5 do 4.5 stopnia) Jutro pojeżdżę sobie bez schowka, zrobię prowizoryczny pomiar napięcia na wtyczce. W zasadzie ten czujnik temperatury to zwykły termostat. Ma on stałe zasilanie z góry ustawione progi pracy. Być może on jest wadliwy. Jeśli tak, to będę się martwił czym go zastąpić mało awaryjym, bo pewnie nowy kosztuje 100 + subarowe coś. Edytowane 2 Lipca 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 Czujnik na parowniku to termistor, podłączony jest do układu porównującego. Układ porównujący ma 3 piny, wejście +12 z włącznika klimatyzacji (chyba), masa, wyjście. Jeżeli temp parownika mieści się w normie, to na wyjściu jest 12V, jak temp spadnie poniżej 3,5 st C , to na wyjściu jest jest masa albo brak sygnału. Jak zepniesz 1 z 3 pinem, to sprężarka ruszy nawet jak wyłączona będzie klima i wentylator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 (edytowane) Ja miałem walnięty ten termistor, i jak tylko klima zaczynała chłodzić to wyłączał sprzęgło, z tym, że ja go nie wymieniałem, tylko przeniosłem trochę dalej od parownika, więc dłużej mija zanim się schłodzi i odetnie. Edytowane 2 Lipca 2019 przez st981777 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 (edytowane) Pewnie zależy jak się uszkodzi. Jak to z elektroniką różnie bywa. Przed wymianą rozbiorę dziada i zobaczę co ma w środku, może tylko zimne luty. Na upartego wystarczyłby taki jako zamiennik, https://allegro.pl/oferta/termostat-mini-grzanie-chlodzenie-50-110c-12v-fv-7247144137. Chyba że to nie on winien. Edytowane 2 Lipca 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 2 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 Wiring Diagram.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 (edytowane) Wieć czujnik a raczej termostat działa. Mimo że daje on 12V na wyjściu to sterownik silnika nie załącza sprzęgła. Dziś jeszcze puszczę na krótko przewód z tego termostatu za schowkiem do ECU, bezpośrednio. Zalutuje go dla pewności. Jeśli to nie pomoże to jeszcze przewód do gniazda przekaźnika. Co jeszcze ECU musi mieć żeby załączyć sprzęgło? Jest jeszcze jakiś czujnik? ECU podnosi obroty bo czuje obciążenie silnika czy po prostu podnosi bo "wie" że załączy sprzęgło kompresora? Do sprawdzenia jeszcze mam przełącznik pracy wentylatora. Ostatecznie wymiana ECU. Mam stare na dwie kostki takie kwadratowe. Komputer DENSO. Wymienia się tylko ECU czy jeszcze trzeba coś immo kombinować? Poszperałem na internetach, ponoć to nie jest aż tak sporadyczny problem. Parę osób miało uszkodzony sterownik i niedzialala klima. Edytowane 3 Lipca 2019 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Chciałem przelutować złącza w sterowniku silnika. Nie da się, jest to wszystko zalane jakimś silikonem. Wygrzałem lutownicą piny od strony wtyczek. Odizolowałem termicznie podkładkami teflonowymi sterownik od silnika. Zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2019 Chyba się wyjaśniło. Mam prawdopodobnie UPG. Dziś zauważyłem jak wracałem z pracy że temperatura jest wyższa niż zwykle. Później jeździłem jak już było chłodniej, wskaźnik temperatury był niżej i wszystko działało jak powinno. Temat do zamknięcia. Dzięki panowie za pomoc. Dowiedziałem się dużo podczas tej diagnozy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 5 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 W dniu 4.07.2019 o 20:41, ewemarkam napisał: Chyba się wyjaśniło. Mam prawdopodobnie UPG. Dziś zauważyłem jak wracałem z pracy że temperatura jest wyższa niż zwykle. Później jeździłem jak już było chłodniej, wskaźnik temperatury był niżej i wszystko działało jak powinno. Temat do zamknięcia. Dzięki panowie za pomoc. Dowiedziałem się dużo podczas tej diagnozy. Jednak się spytam, jak zrobiłeś to UPG to już później z klimą było ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 (edytowane) Tak, UPG zrobiłem w grudniu. A teraz chłodzi jak wściekła, w międzyczasie jeszcze chłodnicę wody wymieniałem (zawalona kamieniem), bo się znów przegrzewał. Ale problem był spowodowany przegrzewającym się silnikiem przez UPG. Moje ECU (montowane na bloku silnika) widocznie tak ma. Gdy tylko temperatura na wskaźniku wskoczyła parę kresek wyżej to już bez klimy jechałem. Sprawdzałem interfejsem gdy temp wzrosła powyżej 110 stopni, wyłączało klimę. Teraz się utrzymuje w granicach 85-95 nawet przy ostrzejszej jeździe. Edytowane 5 Lipca 2020 przez ewemarkam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 5 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2020 @ewemarkam u mnie to będzie prawdopodobnie prawie na pewno kwestia wyjęcia podkładki ze sprzęgła. Próbowałem sam ściągnąć tarcze, ale siedzi betonowo (mało śruby nie ukręciłem) i jadę jutro do klimatologa z tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Może miałeś za miękkie śruby. Poważnie, czasem lepiej do takich zabiegów udać się do metalowego i kupic twardsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 6 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2020 Godzinę temu, ewemarkam napisał: Może miałeś za miękkie śruby. Prawdopodobnie na pewno 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 11 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2020 @ewemarkam twardsze śruby też nie dały rady oddałem auto gościom co zajmują się strikte klimatyzacją i jak chłop zobaczył, że zexel to mówi, że przeje...chane skończyło się na tym, że wyjęli kompresor i ściągaczem darli. Podkładki nie ma. Mam nadzieję, że to było to. Jeśli nie to kolejny podejrzany będzie presostat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się