lelenbp Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Witajcie. Jest sporo wątków na ten temat ale nie mogę znaleźć konkretnej odp. Albowiem rozglądam sie za Forkiem II gen przedliftem i tu pojawia się pytanie jaki silnik brać: 2.0 n/a czy turbo 177 koni lub 230? Autem od czasu do czasu jeździł bym w trasy ponad 300km w jedną stronę. Jak wyglądają koszta? Co byście polecali? Obecnie posiadam turbowanne 2.0 turbo 211koni. Bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Nie miałem forka ale mam obecnie ej20g i ej255 (oba w legacy). W skrócie - w2.5 przy normalnej jęzdzie wiecej spala, ale przede wszystkim ma znacznie lepszy doł. Pozostałe koszy bedą myslę podobne, wręcz takie same, z tym że: 2.5T - problemy z UPG i z tłokami (półki potrafią popękać) 2.0T - problemy z panewkami W razie grubszej awarii wyjdzie na to samo;) Ale na codzień 2.5 po prostu znacznie lepiej się jezdzi. Na dłuższe trasy dla mnie juz róznica się zaciera, bo przecież nie ruszasz co chwile, więc też dolnego zakresu nie potrzebujesz za bardzo. IMHO przedlift forka 2 gen to najładniejszy forek ever:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Godzinę temu, frisco napisał: Nie miałem forka ale mam obecnie ej20g i ej255 (oba w legacy). W skrócie - w2.5 przy normalnej jęzdzie wiecej spala, ale przede wszystkim ma znacznie lepszy doł. Pozostałe koszy bedą myslę podobne, wręcz takie same, z tym że: 2.5T - problemy z UPG i z tłokami (półki potrafią popękać) 2.0T - problemy z panewkami W razie grubszej awarii wyjdzie na to samo;) Ale na codzień 2.5 po prostu znacznie lepiej się jezdzi. Na dłuższe trasy dla mnie juz róznica się zaciera, bo przecież nie ruszasz co chwile, więc też dolnego zakresu nie potrzebujesz za bardzo. IMHO przedlift forka 2 gen to najładniejszy forek ever:) Jaka zwiezla, pieknie opisana i wyczerpujaca odpowiedz lajkuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmot Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Stałem przed tym samym dylematem i ostatecznie padło na 2.5 XT (przedlift). Po oglądnięciu kilku sztuk i przejechaniu się, stwierdzam, że kurcze 2.5 wyraźnie lepiej się „zbiera”, zwłaszcza w niższym zakresie obrotów. Może w manualu różnice są mniejsze (nie jeździłem), ale przy AT zdecydowanie pewniej czuję się w najmocniejszej wersji. Co do awaryjności, to po przeczytaniu setek postów stwierdziłem, że to nie ma sensu, bo niefart może się trafić każdej wersji, ale jeśli dobrze się z nim obchodzić, to jest spora szansa, że zminimalizuje się ryzyko grubszej awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Forek przedlift ma 211KM i problem upg czy półek dotyczy go znacznie rzadziej bo EJ255 w nim to praktycznie EJ257 z STI. EJ255 w poliftach i WRXach dużo częściej cierpi na te problemy bo to już trochę inny silnik. W porównaniu do wersji 177KM koszt eksploatacji będzie podobny, a wrażenia z jazdy o niebo lepsze ze względu na moment obrotowy. Dość powiedzieć że jest szybszy od seryjnego WRXa. A najlepiej szukaj takiej wersji jak ja mam, z końca produkcji z 2005 już z poliftowym wnętrzem i najlepszymi seryjnymi fotelami w SG, polift miał już gorsze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lelenbp Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Skwaro o właśnie taki jak Twój mi sie marzy. Widziałem pare sztuk na otomoto w różnych cenach od 22 do 32tys i w sumie nie wiem na co zawracać uwage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 37 minut temu, skwaro napisał: A najlepiej szukaj takiej wersji jak ja mam, z końca produkcji z 2005 już z poliftowym wnętrzem i najlepszymi seryjnymi fotelami w SG, polift miał już gorsze Ja tam na swoje fotele nie narzekam. A tak w temacie to również polecam turbo. Miałem Forka SF NA, a teraz przesiadłem się na SG XT 2.0 i nie żałuję. Nie jest to demon przyspieszenia czy prędkości, ale zapas mocy pod nogą wystarczający 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 10 godzin temu, lelenbp napisał: Skwaro o właśnie taki jak Twój mi sie marzy. Widziałem pare sztuk na otomoto w różnych cenach od 22 do 32tys i w sumie nie wiem na co zawracać uwage Standardowe rzeczy, przede wszystkim na stan nadkoli, kielichów i progów. Mechanicznie sprawdzasz to samo co w każdym subaru. 10 godzin temu, kriskristoffers napisał: Ja tam na swoje fotele nie narzekam. Nie mówię że są złe, ale przesiadka z moich na zwykłe to jak z kanapy na taboret :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 (edytowane) 13 godzin temu, skwaro napisał: A najlepiej szukaj takiej wersji jak ja mam, z końca produkcji z 2005 już z poliftowym wnętrzem i najlepszymi seryjnymi fotelami w SG, polift miał już gorsze Wszystko racja, szkoda, że to wersja, w dobrym stanie, najtrudniejsza do znalezienia. Ktoś, coś? Edytowane 14 Grudnia 2018 przez Panther Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 (edytowane) 12 minut temu, Panther napisał: Wszystko racja, szkoda, że to wersja, w dobrym stanie, najtrudniejsza do znalezienia. Ktoś, coś? Jakbym miał europejskie skórzane fotele z STI czy WRXa z podgrzewaniem to mógłbym swoje sprzedać :-) Edytowane 14 Grudnia 2018 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 mój "niestety" 2003 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 2 minuty temu, skwaro napisał: Jakbym miał europejskie skórzane fotele z STI z podgrzewaniem to mógłbym swoje sprzedać :-) Oj tam fotele, auto miałem na myśli :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 Teraz, Panther napisał: Oj tam fotele, auto miałem na myśli Auta nie sprzedaję, sam polowałem na tę wersję :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 14 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2018 Przy tym stanie i modyfikacjach - szkoda by było. Zresztą na co byś się przesiadł ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się