Jump to content

Turbo czy N/A


lelenbp
 Share

Recommended Posts

Witajcie.
Jest sporo wątków na ten temat ale nie mogę znaleźć konkretnej odp. Albowiem rozglądam sie za Forkiem II gen przedliftem i tu pojawia się pytanie jaki silnik brać: 2.0 n/a czy turbo 177 koni lub 230? Autem od czasu do czasu jeździł bym w trasy ponad 300km w jedną stronę. Jak wyglądają koszta? Co byście polecali? Obecnie posiadam turbowanne 2.0 turbo 211koni.

Bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem forka ale mam obecnie ej20g i ej255 (oba w legacy). W skrócie - w2.5 przy normalnej jęzdzie wiecej spala, ale przede wszystkim ma znacznie lepszy doł. Pozostałe koszy bedą myslę podobne, wręcz takie same, z tym że:

2.5T - problemy z UPG i z tłokami (półki potrafią popękać)

2.0T - problemy z panewkami

 

W razie grubszej awarii wyjdzie na to samo;) Ale na codzień 2.5 po prostu znacznie lepiej się jezdzi. Na dłuższe trasy dla mnie juz róznica się zaciera, bo przecież nie ruszasz co chwile, więc też dolnego zakresu nie potrzebujesz za bardzo. IMHO przedlift forka 2 gen to najładniejszy forek ever:)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, frisco napisał:

Nie miałem forka ale mam obecnie ej20g i ej255 (oba w legacy). W skrócie - w2.5 przy normalnej jęzdzie wiecej spala, ale przede wszystkim ma znacznie lepszy doł. Pozostałe koszy bedą myslę podobne, wręcz takie same, z tym że:

2.5T - problemy z UPG i z tłokami (półki potrafią popękać)

2.0T - problemy z panewkami

 

W razie grubszej awarii wyjdzie na to samo;) Ale na codzień 2.5 po prostu znacznie lepiej się jezdzi. Na dłuższe trasy dla mnie juz róznica się zaciera, bo przecież nie ruszasz co chwile, więc też dolnego zakresu nie potrzebujesz za bardzo. IMHO przedlift forka 2 gen to najładniejszy forek ever:)

Jaka zwiezla, pieknie opisana i wyczerpujaca odpowiedz :) lajkuje.

Link to comment
Share on other sites

Stałem przed tym samym dylematem i ostatecznie padło na 2.5 XT (przedlift). Po oglądnięciu kilku sztuk i przejechaniu się, stwierdzam, że kurcze 2.5 wyraźnie lepiej się „zbiera”, zwłaszcza w niższym zakresie obrotów. Może w manualu różnice są mniejsze (nie jeździłem), ale przy AT zdecydowanie pewniej czuję się w najmocniejszej wersji. Co do awaryjności, to po przeczytaniu setek postów stwierdziłem, że to nie ma sensu, bo niefart może się trafić każdej wersji, ale jeśli dobrze się z nim obchodzić, to jest spora szansa, że zminimalizuje się ryzyko grubszej awarii. 

Link to comment
Share on other sites

Forek przedlift ma 211KM i problem upg czy półek dotyczy go znacznie rzadziej bo EJ255 w nim to praktycznie EJ257 z STI. EJ255 w poliftach i WRXach dużo częściej cierpi na te problemy bo to już trochę inny silnik. W porównaniu do wersji 177KM koszt eksploatacji będzie podobny, a wrażenia z jazdy o niebo lepsze ze względu na moment obrotowy. Dość powiedzieć że jest szybszy od seryjnego WRXa. A najlepiej szukaj takiej wersji jak ja mam, z końca produkcji z 2005 już z poliftowym wnętrzem i najlepszymi seryjnymi fotelami w SG, polift miał już gorsze default_smile.png

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, skwaro napisał:

 A najlepiej szukaj takiej wersji jak ja mam, z końca produkcji z 2005 już z poliftowym wnętrzem i najlepszymi seryjnymi fotelami w SG, polift miał już gorsze default_smile.png

Ja tam na swoje fotele nie narzekam. A tak w temacie to również polecam turbo. Miałem Forka SF NA, a teraz przesiadłem się na SG XT 2.0 i nie żałuję. Nie jest to demon przyspieszenia czy prędkości, ale zapas mocy pod nogą wystarczający :thumbup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, lelenbp napisał:

Skwaro o właśnie taki jak Twój mi sie marzy. Widziałem pare sztuk na otomoto w różnych cenach od 22 do 32tys i w sumie nie wiem na co zawracać uwage :( 

 

Standardowe rzeczy, przede wszystkim na stan nadkoli, kielichów i progów. Mechanicznie sprawdzasz to samo co w każdym subaru.

10 godzin temu, kriskristoffers napisał:

Ja tam na swoje fotele nie narzekam.

Nie mówię że są złe, ale przesiadka z moich na zwykłe to jak z kanapy na taboret :-) 

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, skwaro napisał:

A najlepiej szukaj takiej wersji jak ja mam, z końca produkcji z 2005 już z poliftowym wnętrzem i najlepszymi seryjnymi fotelami w SG, polift miał już gorsze default_smile.png

Wszystko racja, szkoda, że to wersja, w dobrym stanie, najtrudniejsza do znalezienia. Ktoś, coś? ;)

Edited by Panther
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Panther napisał:

Wszystko racja, szkoda, że to wersja, w dobrym stanie, najtrudniejsza do znalezienia. Ktoś, coś? ;)

Jakbym miał europejskie skórzane fotele z STI czy WRXa z podgrzewaniem to mógłbym swoje sprzedać :-)

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...