Jump to content

Legacy GT US spec 2007 światła tylne przeciwmgielne


kudlatypawelek
 Share

Recommended Posts

Część,

 

Chciałem zapytać jak wielka to jest rzeźba, żeby do US spec dołożyć tylne światło przeciwmgielne. Mogę nabyć Legacy 2.5 GT 2007, ale nie ma oświetlenia europejskiego i nie wiem ile to kasy i zachodu, aby zrobić to porządnie, a nie po łebkach. Proszę o pomoc ludzi, którzy walczyli z tematem, albo mają wiedzę w tym obszarze.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko można. Oprócz światła z tyłu będą ci potrzebne jeszcze pozycyjne białe z przodu, bo pewnie też nie ma.

Dorabiałem ostatnio takie coś w imprezie i łączny koszt przeróbek wyszedł coś koło 800 plnów w zakładzie który się specjalizuje w tego typu przeróbkach - ale śladu nie ma, wiązki schowane, żadnych kabli, rozwiercania itp.

Link to comment
Share on other sites

W najgorszym wypadku będziesz musiał dokupić uniwersalne światło przeciwmgłowe ( koszt kilkunastu złotych ) i zamontować je w zderzaku. Od światła trzeba będzie puścić kabel do kabiny, zamontować jakiś przekaznik i dać przełącznik. Sprawdz czy w lampie nie ma miejsca na żarówkę do światła przeciwmgłowego, możliwe że wystarczy tylko puścić kabel. Wydaje mi się, że modele przedliftowe miały światło przeciwmgłowe w tylnej lampie, natomiast poliftowe w zderzaku. W przypadku przedlifta, jeśli w lampie nie ma miejsca na żarówkę od przeciwmgłowego wystarczy kupić lampę EU i będzie jak oryginał, w przypadku polifta najtańszą opcją będzie dołożenie uniwersalnego światła w tylny zderzak. Nieco droższą opcją będzie przerobienie tylnej lampy. W miejsce światła cofania wstawiane są diody LED, które pełnią rolę światła przeciwmgłowego. Minusem takiego rozwiązania jest to, że w świetle prawa jest ono nielegalne ( lampy po przeróbkach tracą homologację ), ale na przeglądach nikt nie sprawdza czy światło przeciwmgłowe ma homologację czy nie. Najdroższą opcją będzie wymiana tylnego zderzaka wraz z lampami przeciwmgłowymi z wersji EU. Pamiętaj, że w przypadku aut z USA potrzeba też wymienić przednie lampy.

Link to comment
Share on other sites

Mam GT polifta w sedanie, więc opisze jak to jest u mnie, choć z braku czasu i z powodu awersji do oddawania komuć auta nie wszystko mam zrobione.

 

Światło tylne przeciwmgielne:

1. Zderzak EU z wbudowanymi lampami przeciwmgielnymi. To na początku planowałem, ale zderzak amerykański jest ciut inny, po prostu ładniejszy, wiec na to się nie zdecydowałem;) Odblaski w zderzaku a GT są inaczej montowane, więc nie wystarczy kupić samej lampy i podmienić.

2. Lampa dorabiana z tyłu, podczepiana pod zderzak - no można, ale jak to będzie wyglądać:facepalm:

3. Przróbka tylnych lamp - najsensowniejsza opcja. Trzeba poświęcić jedną z dwóch lamp cofania. Na tą opcje się finalnie zdecydowałem.

 

Wiązka i przycisk do przeciwmgielnych - ludziska różnie to rozwiązują, zwykle jest jakiś przycisk pod konsolą etc. Ja zdecydowałem się na inne rozwiązanie. GT nie maja składancyh lusterk, więc kupiłem europejską centralką przycisków (sterowanie lusterek, trakcja, podgrzewanie piór wycieraczek etc - koszt ok 30 zł). Centralka od mojej oryginalnej różniła się tylko tym, ze ma dodatkowy przycisk do składania lusterk i pod niego podciągnięta jest wiązka z oddzielnym bezpiecznikiem etc. Wygląda fabrycznie i o to chodziło.

 

Lampy przód:

1 W poliftach chyba już są asymetryczne, więc nie trzeba ich chyba przerabiać pod katem strumienia światła. Ale tego nie jestem na 100% pewny, trzeba podjechać na niezależną stacje i sprawdzić. Ewentualna przeróbka ładnych kilka stówek, do tysiąca. Regeeracja odbłyśników to podobny koszt, więc jeśli słabo świecą, to mozna to połączyć, pewnie wyjdzie też wtedy taniej.

2. Lapmy europejskie - jeśli zdcydujesz się na ich montaż, to trzeba róznież wymienic oba przednie błotniki. Profil lampy jest odrobine inny. Nie mam pojecia jakie mody by trzeba było zrobić we wiązce, ale ja ta droga nie planowałem iść, wiec nie intersowałem się tematem.

 

Pozycyjne:

1. Zostawiasz jak jest, co długoterminowo jest słabe (w końcu ktoś się kiedyś przyczepi).

2. Zakładasz spcjalne żarówki LED do amerykańców - taki walec z diodami, które świecą biało z przodu i pomarańczowo z boku, zamiast żarówki 3457 (jak mnie pamięć nie myli). Koszt około 50-100 PLN sztuka. Do tego potrzebne są oporniki (po 1 na strone), koszt około 25 za jeden.

 

Ogólnie, nie jest to jakaś skomplikowana operacja.

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wszystkim za uwagi i opinie, ostatecznie za bardzo się przeraziłem i nim poczytałem Wasze posty byłem już w drodze powrotnej. Chapnąłem co innego, może za jakiś czas się oficjalnie przyznam co i jak ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...