gawinyo Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 (edited) Siemaneczko ! Jako że borykam się z problemem uszkodzonego solenoidu co już zdiagnozowałem , zacina się w pozycji umożliwiającej ładowanie ILE WLEZIE ! Nie potrzebuje ogólnie żadnej pomocy ale interesuje mnie pewna kwestia, ze względu na to że taniej jest w razie wypadku kupić MBC niżeli jakikolwiek używany a co dopiero nowy solenoid. Aktualnie komputer odcina mi doładowanie przy 1.28 bar, sądzę żę docelowo przy 1.3 bar ale opóźnienie zegara wchodzi w grę. Pytanie brzmi jakie bezpieczne jest doładowanie dla seryjnej imprezy GT EJ20G, standardowo przez ponad rok ładowała około 1 - 1.05 peak i nic złego się nie wydarzyło, z tego co wiem seria podaje 0.85 bar ?? Edited September 28, 2018 by gawinyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 (edited) Kup sprawny solenoid, nie polecam zabawy w MBC. Podnoszenie doładowania bez podlania paliwem to głupota i proszenie się o problemy Może znieść 1.5b, a może przy 1.0 paść. Te samochody mają 20 lat, nie me reguły, jak masz silnik świeżo po remoncie to podziała na takim doładowaniu jakiś czas. Może być tak, że zegar przekłamuje, bo z tego co kojarzę to GT ma boostcut przy około 1.1b. Edited October 1, 2018 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted September 28, 2018 Share Posted September 28, 2018 A na jak dlugo ma byc bezpieczne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawinyo Posted October 1, 2018 Author Share Posted October 1, 2018 (edited) W dniu 28.09.2018 o 18:26, mly96 napisał: Kup sprawny solenoid, nie polecam zabawy w MBC. Podnoszenie doładowania bez podlania paliwem to głupota i proszenie się o problemy Może znieść 1.5b, a może przy 1.0 paść. Te samochody mają 20 lat, nie me reguły, jak masz silnik świeżo po remoncie to podziała na takim doładowaniu jakiś czas. Może być tak, że zegar przekłamuje, bo z tego co kojarzę to GT ma boostcut przy około 1.1b. Zgodzę się ale również głupotą jest myślenie że zakładanie MBC = podnoszenie doładowania.. MBC jest np. bezpiecznym rozwiązaniem jeśli chodzi o stabilność doładowania i możliwość jego regulacji w różnych temperaturach np. zimą w momencie gdy powietrze lepiej się spręża. Co do zegara - sprawdzany zegarem zewnętrznym manualnym więc nie przekłamuje więc twoje skojarzenie błędne. i do AMI Ma być bezpiecznie cały czas, to moje daily. Nie jestem mistrzem kresek spod świateł, więc auto nie dostaje bezpodstawnie po dupie, przezywa 3 - 4 zakręty potem ma luz, sporadycznie dłuższe upalanki na miejscówkach z przerwami dla niego. Więc fajnie jest mieć ten bezpieczny ale wyższy zakres.. x. no i solenoid ogarnięty wiec bez zbędnych sugestii odnośnie MBC chociaż wiem że jeżeli używa się tego z głową w dobrych celach to jest to zaleta. Edited October 1, 2018 by gawinyo 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 1, 2018 Share Posted October 1, 2018 (edited) Mam nadzieję, że zrozumiesz przekaz filmiku czyli jak wygląda "bezpieczne" i "stabilne" doładowanie na MBC względem EBC, prościej się chyba nie da wytłumaczyć Co do tego, że MBC wiąże się z podniesieniem doładowania to faktycznie mój błąd. Błędnie założyłem, że chcesz zrobić jak 90% osób kupujących to ustrojstwo Grunt, że ogarnięte bez druciarstwa. Edited October 1, 2018 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawinyo Posted October 4, 2018 Author Share Posted October 4, 2018 (edited) A ktoś wie może jakim doładowaniem dysponuje impreza GT 97' fabrycznie ? Moja odkąd pamiętam peak po 1.05 stałe przy 1 bar. Gdzieś tam oś tam obiło mi się 0.85 bar ale nic konkretnego. A jezeli moja rzekomo przeładowywuje to nie znam kompletnie przyczyny skoro wsztstko jest praktycznie seryjne seryjne. ps. Jakby był ktoś tak miły i zmierzył mi średnicę wewnętrzną wężyków solenoid / turbo . Edited October 4, 2018 by gawinyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 4, 2018 Share Posted October 4, 2018 (edited) 0.8b, w peaku 0.9b. Wiesz jakiej średnicy masz restryktor? Wydech przelot? Edited October 4, 2018 by mly96 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawinyo Posted October 5, 2018 Author Share Posted October 5, 2018 1.2 mm restryktor, sam wkładałem - na pewno odpowiedni. Wydech przelot z 1 katem za turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 5, 2018 Share Posted October 5, 2018 Może po zmianie wydechu wzrosło doładowanie? W byłym gt tak miałem, po założeniu pojawił się boostcut przy pełnym bucie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gawinyo Posted October 5, 2018 Author Share Posted October 5, 2018 Cięzko okreslic, tak juz kupilem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mly96 Posted October 5, 2018 Share Posted October 5, 2018 Jeśli nic się do tej pory nie stało to bym zostawił jak jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now