Skocz do zawartości

Boost Cuty, turbiny, moce, momenty..


gawinyo

Rekomendowane odpowiedzi

Siemaneczko ! 

Jako że borykam się z problemem uszkodzonego solenoidu co już zdiagnozowałem , zacina się w pozycji umożliwiającej ładowanie ILE WLEZIE ! 

Nie potrzebuje ogólnie żadnej pomocy ale interesuje mnie pewna kwestia, ze względu na to że taniej jest w razie wypadku kupić MBC niżeli jakikolwiek używany a co dopiero nowy solenoid.

 

Aktualnie komputer odcina mi doładowanie przy 1.28 bar, sądzę żę docelowo przy 1.3 bar ale opóźnienie zegara wchodzi w grę. Pytanie brzmi jakie bezpieczne jest doładowanie dla seryjnej imprezy GT EJ20G, standardowo przez ponad rok ładowała około 1 - 1.05 peak i nic złego się nie wydarzyło, z tego co wiem seria podaje 0.85 bar ?? 

 

Edytowane przez gawinyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sprawny solenoid, nie polecam zabawy w MBC. Podnoszenie doładowania bez podlania paliwem to głupota i proszenie się o problemy ;) Może znieść 1.5b, a może przy 1.0 paść. Te samochody mają 20 lat, nie me reguły, jak masz silnik świeżo po remoncie to podziała na takim doładowaniu jakiś czas. Może być tak, że zegar przekłamuje, bo z tego co kojarzę to GT ma boostcut przy około 1.1b.

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2018 o 18:26, mly96 napisał:

Kup sprawny solenoid, nie polecam zabawy w MBC. Podnoszenie doładowania bez podlania paliwem to głupota i proszenie się o problemy ;) Może znieść 1.5b, a może przy 1.0 paść. Te samochody mają 20 lat, nie me reguły, jak masz silnik świeżo po remoncie to podziała na takim doładowaniu jakiś czas. Może być tak, że zegar przekłamuje, bo z tego co kojarzę to GT ma boostcut przy około 1.1b.

 

Zgodzę się ale również głupotą jest myślenie że zakładanie MBC = podnoszenie doładowania.. MBC jest np. bezpiecznym rozwiązaniem jeśli chodzi o stabilność doładowania i możliwość jego regulacji w różnych temperaturach np. zimą w momencie gdy powietrze lepiej się spręża. 

 

Co do zegara - sprawdzany zegarem zewnętrznym manualnym więc nie przekłamuje więc twoje skojarzenie błędne. 

 

i do AMI 

 

Ma być bezpiecznie cały czas, to moje daily. Nie jestem mistrzem kresek spod świateł, więc auto nie dostaje bezpodstawnie po dupie, przezywa 3 - 4 zakręty potem ma luz, sporadycznie dłuższe upalanki na miejscówkach z przerwami dla niego. Więc fajnie jest mieć ten bezpieczny ale wyższy zakres..

 

x. 

no i solenoid ogarnięty wiec bez zbędnych sugestii odnośnie MBC chociaż wiem że jeżeli używa się tego z głową w dobrych celach to jest to zaleta. 

Edytowane przez gawinyo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że zrozumiesz przekaz filmiku czyli jak wygląda "bezpieczne" i "stabilne" doładowanie na MBC względem EBC, prościej się chyba nie da wytłumaczyć ;) 

Co do tego, że MBC wiąże się z podniesieniem doładowania to faktycznie mój błąd. Błędnie założyłem, że chcesz zrobić jak 90% osób kupujących to ustrojstwo :) Grunt, że ogarnięte bez druciarstwa.

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś wie może jakim doładowaniem dysponuje impreza GT 97' fabrycznie  ?

 

Moja odkąd pamiętam peak po 1.05 stałe przy 1 bar. 

 

Gdzieś tam oś tam obiło mi się 0.85 bar ale nic konkretnego. A jezeli moja rzekomo przeładowywuje to nie znam kompletnie przyczyny skoro wsztstko jest praktycznie seryjne seryjne.

 

ps. Jakby był ktoś tak miły i zmierzył mi średnicę wewnętrzną wężyków solenoid / turbo .

 

Edytowane przez gawinyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...