artu-44 Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 (edited) Czy ktoś z Was wymieniał tłumiki końcowe?? Jeżeli tak to gdzie kupowaliście i jakie są koszty?? U mnie co prawda tłumiki są całe nie skorodowane ale prawy tłumik zaczyna dziwnie buczeć - coś mi się wydaje że może być wypalony w środku więc się rozglądam gdzie można kupić nowe i jakie są ceny. Słabo to wygląda bo w necie nic nie można znaleźć a oryginały w serwisie to pewnie spory koszt. Tribeca 2008 - Edited June 11, 2018 by artu-44 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 na rockauto masz końcowe tłumiki po $96 za sztukę, wysyłka bezpośrednia do PL $72, ale taniej wyjdzie zaranżować wysyłkę poprzez Polamer lub podobny serwis. Podjedz do ogarniętego warsztatu gdzie głównie zajmują się wydechami i coś dobiorą, ja swego czasu do Pacifici dorabiałem końcowy tłumik od Peugota 3.0D Link to comment Share on other sites More sharing options...
artu-44 Posted June 12, 2018 Author Share Posted June 12, 2018 Dzięki Lutek - a już myślałem że nikt tłumików nie wymieniał !!! Tak wiem, że są na Rockauto. A z tym dopasowaniem od innego auta to nie myślałem, ale sprawa godna uwagi !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 tylko z tym dopasowywaniem warto pamietac, ze H6 sa dosc wrazliwe na takie zmiany (mozna np. podpytac carfita) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Godzinę temu, eddie_gt4 napisał: ze H6 sa dosc wrazliwe na takie zmiany a mógłbyś rozwinąć na czym ta szczególna wrażliwość H6 wygląda? Na LPG, płyn chłodniczy, olej i inne rzeczy H6 też rzekomo jest bardzo wrażliwe a ja niczego takiego nie zauważyłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 pamietam, ze ktos z Forum (ALEX?) zamontowal puszki od STI w swoim H6 i auto zaczelo glupiec - tracic moc, wywalac CEL i tak dalej... dlatego i radze zasiegnac opinii fachowcow Link to comment Share on other sites More sharing options...
artu-44 Posted July 31, 2018 Author Share Posted July 31, 2018 Panowie już ustaliłem (albo dopiero) co w "trawie piszczy" a tak naprawdę to pierdzi i są to dziurki w rurze wydechowej a dokładnie to na spawie przy tym rozgałęźniku (trójniku). Wymienić też muszę przy okazji ten tłumik środkowy bo też nie wygląda już dobrze, tłumiki końcowe są OK. Kupić te rury w Polandii raczej niemożliwe (chyba że się mylę) - macie jakieś pomysły, ktoś z Was już działał w tej kwestii czy tylko u mnie takie marne się te rurki trafiły. Może to gaz zrobił swoje, chociaż przebieg mam jeszcze nie za duży bo 111 tyś. mil ale gaz mam od 2011 roku. Tutaj rurki które muszę kupić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted July 31, 2018 Share Posted July 31, 2018 Ostatnio również miałem problem z trójnikiem . Pojechałem do dobrego zakładu zajmującego się wydechami. Za wspawanie nowego trójnika, spawanie dekla przy środkowym tłumiku i podwieszenie tylnych tłumików tak, aby były wyżej, zapłaciłem 170 zł . Co prawda robiłem to w Legacy 3.0, ale myślę, że w Tribece jest podobnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 1, 2018 Share Posted August 1, 2018 Artu, podjedz do dobrego tłumikarza, wspawa nowy trójnik i będzie OK. U siebie też mam delikatną nieszczelność w tym trójniku i jak dla mnie jest to raczej normalne dla 10 letniego samochodu z przebiegiem 250kkm. Doraźnie wspawałem blaszkę żeby uciszyć wydech, ale wytnę ten trójnik i wspawam nowy za 40zł. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
artu-44 Posted August 2, 2018 Author Share Posted August 2, 2018 18 godzin temu, lutek34 napisał: Artu, podjedz do dobrego tłumikarza, wspawa nowy trójnik i będzie OK. U siebie też mam delikatną nieszczelność w tym trójniku i jak dla mnie jest to raczej normalne dla 10 letniego samochodu z przebiegiem 250kkm. Doraźnie wspawałem blaszkę żeby uciszyć wydech, ale wytnę ten trójnik i wspawam nowy za 40zł. No chyba też tak zrobię, chociaż zamówienie tych rur na rockauto z wysyłką przez jakąś firmę pośredniczącą to koszt 980 zł. Nie znalazłem na razie nikogo w okolicy kto dobrze temat ogarnia ale szukam i jak kogoś znajdę to się wybiorę żeby dobrze ocenił stan tych rur. Mój mechanior mówi że wymienić trzeba ten środkowy (tzw. rezonator) bo niedługo go też przeżre (tak naprawdę to nie mam pojęcia co to jest ten rezonator - tłumik czy co) i dlatego myślałem że jak mam kupić nowy to od razu kupie też te rury z trójnikiem. Jeżeli wystarczyło by na razie wymienić trójnik to tak zrobię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted August 2, 2018 Share Posted August 2, 2018 Każdy ogarnięty mechanik dysponujący migomatem podoła wspawaniu trójnika, pamiętaj że te zamienniki często wymagają podczas montażu lekkich przeróbek, żeby wszystko pasowało jak trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ibar Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 No chyba też tak zrobię, chociaż zamówienie tych rur na rockauto z wysyłką przez jakąś firmę pośredniczącą to koszt 980 zł. Nie znalazłem na razie nikogo w okolicy kto dobrze temat ogarnia ale szukam i jak kogoś znajdę to się wybiorę żeby dobrze ocenił stan tych rur. Mój mechanior mówi że wymienić trzeba ten środkowy (tzw. rezonator) bo niedługo go też przeżre (tak naprawdę to nie mam pojęcia co to jest ten rezonator - tłumik czy co) i dlatego myślałem że jak mam kupić nowy to od razu kupie też te rury z trójnikiem. Jeżeli wystarczyło by na razie wymienić trójnik to tak zrobię. Odświeżę, na czym się zakończyła sprawa, mam ten sam problem, dziurka w trójniku, i zalecana wymiana środkowego, o ile trójnik nie problem to oczywiście środkowego zamiennika brak, oryginał na zamówienie i pewnie nie tanio , proponują coś dopasować z innego modelu. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 8 godzin temu, ibar napisał: środkowego zamiennika brak, oryginał na zamówienie a co z nim się podziało? coś można znaleźć https://allegro.pl/oferta/puszka-tlumika-subaru-tribeca-b9-3-0-3-6-v6-7968049876 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ibar Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 Dzięki za linka, faktycznie coś jest jak by co, a co do tłumika, to tak jak u artu-44, spec od wydechów radzi wymienić, bo na sam trójnik to szkoda kasy, pewnie coś tam zobaczył niepokojącego. co do tego zamiennika z linka, to po numerach OE, wyszło mi że taki sam jest w outback 3.0, i polmostrów ma to w ofercie. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
artu-44 Posted April 22, 2019 Author Share Posted April 22, 2019 6 godzin temu, ibar napisał: Dzięki za linka, faktycznie coś jest jak by co, a co do tłumika, to tak jak u artu-44, spec od wydechów radzi wymienić, bo na sam trójnik to szkoda kasy, pewnie coś tam zobaczył niepokojącego. co do tego zamiennika z linka, to po numerach OE, wyszło mi że taki sam jest w outback 3.0, i polmostrów ma to w ofercie. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Ja wymieniłem trójnik taki sam jak pokazał lutek, wraz z rurami dochodzącymi do tłumików końcowych i flansze. Popatrzyłem sobie na wycięty ten trójnik oryginalny to chyba jakaś wada konstrukcja bo dziurki zrobiły się zaraz przy spawach, tam przerdzewiało bo cieńsza blacha ale rury mimo, że pokryte rdzą to wyglądały na grube. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ibar Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 Tak, to chyba taki std. że tam rdzewieje, czyli środkowy tłumik zostawiłeś.? mi jeszcze zaproponował przyspawanie na stałe rur do tłumików końcowych. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
artu-44 Posted April 23, 2019 Author Share Posted April 23, 2019 14 godzin temu, ibar napisał: Tak, to chyba taki std. że tam rdzewieje, czyli środkowy tłumik zostawiłeś.? mi jeszcze zaproponował przyspawanie na stałe rur do tłumików końcowych. Tak tłumik ten środkowy zostawiłem bo jest cały, pokryty rdzą ale jest gruby, a do tłumików końcowych dałem nowe flansze bo te stare były za mocno skorodowane. Jednak lepiej jest mieć możliwość odkręcania tłumików końcowych - tak myślę. https://allegro.pl/oferta/flansza-reperaturka-rury-z-naprawczy-50mm-mocna-7952215928 https://allegro.pl/oferta/trojnik-rozwidlenie-y-pipe-reperaturka-55-2x50mm-7500809696 Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 2 godziny temu, artu-44 napisał: Jednak lepiej jest mieć możliwość odkręcania tłumików końcowych - tak myślę. dokładnie tak, podobnie myślę u siebie podratować wydech od trójnika do tyłu. Środkowy rezonator u mnie jest w dobrym stanie, więc nawet nie myślę go ruszać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now