Skocz do zawartości

Odpalanie GT-ka po zagrzaniu - pytanie/problem.


dominikon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was.

Po przeszukaniu zakątków naszego forum znalazłem co najmniej kilka wątków które poniekąd i tylko na pierwszy rzut oka są podobne do mojego problemu ale tylko PONIEKĄD i żaden nie odpowiada na moje pytanie dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat, a może akurat ktoś z Was miał z czymś takim do czynienia lub podpowie mi gdzie i czego szukać dalej. Już piszę o co chodzi.

 

Sprawa wygląda tak - pacjent to Impreza GT AWD GF8 MY99 218 KM - po nocy czy jakimś dłuższym postoju wchodzę do auta i chcąc je odpalić wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam go do pozycji zapalenia się kontrolek na desce rozdzielczej, czekam aż zgaśnie kontrolka AIRBAG, przekręcam kluczyk do końca, mija chwilka kręcenia rozrusznikiem (ok. 1 sek.) i auto odpala bez żadnych problemów.

Po zagrzaniu się silnika samochodu i przejechaniu powiedzmy 40 - 50 km i zakończeniu jazdy gaszę silnik. Jeśli teraz tuż po wyłączeniu pracującego silnika chciałbym go od razu zapalić ponownie to teraz jest tak - procedura j.w. tzn. przekręcam  zapłon i czekam aż zgaśnie AIRBAG to rozrusznik przy tym ciepłym silniku "kręci" powiedzmy 4 sek i dopiero wtedy auto odpala. Ale to nie wszystko. Jeśli zrobię jednak tak, że przy próbie odpalenia na ciepłym "kręcę" rozrusznikiem te 3 sek., auto mi nie odpala i wtedy wracam kluczykiem do pozycji "0" w stacyjce i ponownie próbuję zapalić silnik ale tym razem NIE CZEKAJĄC AŻ ZGAŚNIE KONTROLKA AIRBAG na desce rozdzielczej to w takim przypadku rozrusznik "zakręci" dosłownie "pół obrotu" - ułamek sekundy i silnik odpala bez zająknięcia.

Czy macie jakieś pomysły co to może być? Co sprawdziłem do tej pory i do jakich wniosków doszedłem póki co:

 

- uważam, że to nie wina zaworów - po odpaleniu auto pracuje równiuteńko na niskich obrotach, nie gaśnie, nie krztusi się,

- wyeliminowałem uszkodzenie pompy paliwa - mam dwie 42021FA310 i 42021FC010 i na obu silnik odpala tak samo w tych samych warunkach,

- kable zapłonowe wszystkie 4 wymienione na nowe OEM,

- świece wymienione na nowe - 4 sztuki NGK PFR6B.

 

Myślę, że za wina leży gdzieś po stronie elektrycznej jednak ale nie bardzo wiem gdzie, jak i czego dalej szukać (cewka?).

Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi - każda bardzo mile widziana. Z góry dziękuję i mam nadzieję, ze opisałem moją sytuację na tyle jasno, że można zrozumieć o co mi chodzi i gdzie mam problem.

Raz jeszcze wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału i wałka czyściłeś ?

Ja miałem podobnie z impreza że czasem na ciepłym długo trzeba było  kręcić i w zime też tak się zdarzało na zimnym silniku.

Po wyczyszczeniu było lepiej.

 

 

Ot.

Czemu czekasz az zgasnie airbag ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czyściłem do tej pory tych czujników - zrobię to tak szybko jako to będzie możliwe.

Dzięki za sugestię.

Kiedyś gdzieś wyczytałem, że to nie szkodzi by czekać aż zgaśnie kontrolka AIRBAG z deski a dajemy czas na "zazbrojenie" się elektroniki w aucie. Tak się jakoś przyzwyczaiłem i tak robię, choć nie jest to u mnie regułą.

A, jeszcze chciałem dopisać:

- CE się nie zapala,

- po podłączeniu kompa system nie wyświetla żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...