dominikon Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Witam Was. Po przeszukaniu zakątków naszego forum znalazłem co najmniej kilka wątków które poniekąd i tylko na pierwszy rzut oka są podobne do mojego problemu ale tylko PONIEKĄD i żaden nie odpowiada na moje pytanie dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat, a może akurat ktoś z Was miał z czymś takim do czynienia lub podpowie mi gdzie i czego szukać dalej. Już piszę o co chodzi. Sprawa wygląda tak - pacjent to Impreza GT AWD GF8 MY99 218 KM - po nocy czy jakimś dłuższym postoju wchodzę do auta i chcąc je odpalić wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam go do pozycji zapalenia się kontrolek na desce rozdzielczej, czekam aż zgaśnie kontrolka AIRBAG, przekręcam kluczyk do końca, mija chwilka kręcenia rozrusznikiem (ok. 1 sek.) i auto odpala bez żadnych problemów. Po zagrzaniu się silnika samochodu i przejechaniu powiedzmy 40 - 50 km i zakończeniu jazdy gaszę silnik. Jeśli teraz tuż po wyłączeniu pracującego silnika chciałbym go od razu zapalić ponownie to teraz jest tak - procedura j.w. tzn. przekręcam zapłon i czekam aż zgaśnie AIRBAG to rozrusznik przy tym ciepłym silniku "kręci" powiedzmy 4 sek i dopiero wtedy auto odpala. Ale to nie wszystko. Jeśli zrobię jednak tak, że przy próbie odpalenia na ciepłym "kręcę" rozrusznikiem te 3 sek., auto mi nie odpala i wtedy wracam kluczykiem do pozycji "0" w stacyjce i ponownie próbuję zapalić silnik ale tym razem NIE CZEKAJĄC AŻ ZGAŚNIE KONTROLKA AIRBAG na desce rozdzielczej to w takim przypadku rozrusznik "zakręci" dosłownie "pół obrotu" - ułamek sekundy i silnik odpala bez zająknięcia. Czy macie jakieś pomysły co to może być? Co sprawdziłem do tej pory i do jakich wniosków doszedłem póki co: - uważam, że to nie wina zaworów - po odpaleniu auto pracuje równiuteńko na niskich obrotach, nie gaśnie, nie krztusi się, - wyeliminowałem uszkodzenie pompy paliwa - mam dwie 42021FA310 i 42021FC010 i na obu silnik odpala tak samo w tych samych warunkach, - kable zapłonowe wszystkie 4 wymienione na nowe OEM, - świece wymienione na nowe - 4 sztuki NGK PFR6B. Myślę, że za wina leży gdzieś po stronie elektrycznej jednak ale nie bardzo wiem gdzie, jak i czego dalej szukać (cewka?). Proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi - każda bardzo mile widziana. Z góry dziękuję i mam nadzieję, ze opisałem moją sytuację na tyle jasno, że można zrozumieć o co mi chodzi i gdzie mam problem. Raz jeszcze wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 3 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Czujnik położenia wału i wałka czyściłeś ? Ja miałem podobnie z impreza że czasem na ciepłym długo trzeba było kręcić i w zime też tak się zdarzało na zimnym silniku. Po wyczyszczeniu było lepiej. Ot. Czemu czekasz az zgasnie airbag ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikon Opublikowano 3 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Nie czyściłem do tej pory tych czujników - zrobię to tak szybko jako to będzie możliwe. Dzięki za sugestię. Kiedyś gdzieś wyczytałem, że to nie szkodzi by czekać aż zgaśnie kontrolka AIRBAG z deski a dajemy czas na "zazbrojenie" się elektroniki w aucie. Tak się jakoś przyzwyczaiłem i tak robię, choć nie jest to u mnie regułą. A, jeszcze chciałem dopisać: - CE się nie zapala, - po podłączeniu kompa system nie wyświetla żadnych błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mulec Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 u mnie w WRX GD na zimnym odpala "na dyg" na ciepłym 2-3 sekundy. Ponoc to normalne i wielu moich znajomych ma to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 W GT miałem tak samo , GD odpala czy na zimno czy na ciepło tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke1 Opublikowano 4 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2018 U mnie też tak jest więc to raczej norma. Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się