Skocz do zawartości

fafal_87

Nowy
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O fafal_87

  • Urodziny 20.07.1987

Contact Methods

  • Website URL
    www.biosphere.info.pl

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Hermanowa
  • Auto
    Subaru XV 2.0
  • Zainteresowania
    Ornitologia

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia fafal_87

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

10

Reputacja

  1. Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie przednich, dokładanych czujników parkowania - czy są one zgrane z softem tylnych, czy też pojawia się jakiś dodatkowy wyświetlacz (np. na podsufitce, miałem tak swego czasu w XV)? Pozdrawiam.
  2. Witam serdecznie, świetna relacja z użytkowania OBK-a Sam się mocno zastanawiam nad zmianą RAV-4 (hybryda) na tą wersję OBK. Od zawsze też mi się podobał wizualnie i wrażenia po jeździe próbnej były chyba najlepsze spośród wszystkich testowanych modeli subaru. Mam pytanie odnośnie dwóch kwestii i z góry dziękuję za porady - pewnie było to już poruszane na forum - jak z instalacją LPG do tego silnika? Czy ktoś ma / miał doświadczenie i może poradzić, czy to duże ryzyko eksploatacyjne? Druga sprawa to trasy - ponieważ większość jednak użytkowania auta u mnie to trasy krajowe, wojewódzkie - czy tutaj ze spalaniem jest szansa zbliżyć się do 7-8 l/100 km? I jeszcze jedno pytanie - czy ktoś użytkuje OBK-a też poza asfaltem typu drogi gruntowe z koleinami, podjazdy poza utwardzonymi szlakami itp.? Miałem XV-a II gen i potrafił wiele, tutaj prześwit jest też niezły. W RAV-4 mam napęd AWD-i ale to nie to samo to subaru. Pozdrawiam z okolic Rzeszowa :), Rafał
  3. Ja ze swojej strony bardzo pochwalę salon w Rzeszowie - dostałem bez problemów na kilka godzin OBK-a do jazd próbnych, po wcześniejszym umówieniu. Bez jazdy na różnych trasach, prędkościach itd. trudno wyrobić zdanie na temat tego auta. Co do samego OBK - w moim odczuciu fantastycznie skrojony na potrzeby wyjazdów rodzinnych, bezpieczny, komfortowy szczególnie na trasach. Udało mi się zejść spalaniem (poza autostradą) do 7.3 l/100 km. Widać postęp w ES w stosunku do XV, odczucia w dynamice też mz lepsze niż xv (2.0) i forek e-boxer, choć trochę brakuje pod nogą przy wyprzedzaniu. Cicho, komfortowo. I jest dylemat - u mnie OBK walczy z nowym NX-em 350 h, choć to różne auta pod wieloma względami. Pozdrawiam wszystkich.
  4. fafal_87

    E-Boxer

    Z innej beczki - widzę, że kolega podróżuje z boksem i rowerami. Jak wygląda spalanie z trasy i ogólne wrażenia z jazdy z większym obciążeniem? Myślę o podobnym zestawie + 4 podróżujących (2 dzieci). Życzę szybkiego powrotu na trasę
  5. fafal_87

    E-Boxer

    Witam wszystkich forumowiczów. Jako, że dostałem do weekendowego testu Forestera e-boxer mam pytanie do jego użytkowników - jak wygląda sprawa "subiektywnej" oceny dynamiki auta przy założeniu wyjazdu z rodzinką (np. 4 os.) i boksem dachowym? Czy jest spora różnica w takiej konfiguracji na korzyść OBK-a 2.5, również pod kątem spalania? Podzielę się jeszcze wrażeniami. Auto jest bardzo wygodne, nie jest może tak wyciszone jak OBK (jeździłem nim ok. 3-4 godziny) no i może czuć trochę słabszą dynamikę, ale nie ma jakiejś przepaści. Na co dzień jeździmy XV 2.0 II, forek jest duuużo wygodniejszy i przestronniejszy (choć XV mz też trochę lepiej przyspiesza), wydaje się zdecydowanie lepszym wyborem na wyjazdy wakacyjne dla 4 os. rodziny. Jeździłem na różnych trasach, mieszkając na Pogórzu przetestowałem podjazdy pod górki i zwykłe trasy. Ogólnie ujmując świetne auto pod spokojny temperament kierowcy Zaskakująco skutecznie działa monitoring skupienia kierowcy na drodze, w mojej ocenie im jedziemy szybciej (ekspresówka) jego działanie się wzmaga. Mam do testów wersję Platinum więc opcja okna dachowego i ogólnego wykończenia auta w bardzo pozytywnym odbiorze. Mam generalnie zgryz, gdyż celowałem w OBK-a 2.5. Od czasu do czasu potrzebuję jednak zjechać poza asfalt (budowy) i forek wydaje się do tego lepszym rozwiązaniem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie / opinie / wrażenia z porównania forka i OBK-a.
  6. fafal_87

    E-Boxer

    Witam. Jak wygląda kwestia spalania przy prędkościach ok. 90 km/h (np. drogi krajowe)? Jest możliwe zejście poniżej 7,5 l?
  7. fafal_87

    Co zamiast XV???

    Ja miałem do wyboru subaru xv ii albo kia sportage (III). Jechałem z Rzeszowa do Krynicy Zdrój, gdzie zima trwa w najlepsze. Wybrałem subaru i choć z mniejszym bagażnikiem (380 vs 460) nie żałuję. Z budą na dachu udało się wybrać w 3 os dorosłe i 2 dzieci. Subaru doceniłem na parkingach pod stokami narciarskimi - był warunki mocnego oblodzenia, podjazdy i parkowanie tam gdzie kia by raczej nie dała rady. Obecnie szukam w zamian za kie zamiennika - myślę o outbacku z uwagi na większy bagażnik.
  8. fafal_87

    Nowy XV II-generacji

    Box to Taurus XTREME 450 Carbon. Belki firmy Green Valley. Osobiście jednak polecałbym wziąć pod uwagę belki które pozwolą maksymalnie obniżyć box względem powierzchni dachu przy jednoczesnym braku zawadzania o antenę. Wymieniony box nieco wystaje poza górną linię szyby. Nie zasłania czujników ale wydaje mi się, że im bardziej byłby cofnięty do tyłu (uwaga - maksymalne otwarcie klapy bagażnika) to szum niwelowałby się lepiej. Coś za coś. Świetna sprawa, zima weryfikuje potrzeby
  9. fafal_87

    Nowy XV II-generacji

    Mam podobne spostrzeżenia. Dodatkowo, w ubiegłym roku podróżując z rodzinką (2+2) nad morze (+ boks na dachu) prędkości do 120 km / h nie męczyły "tak bardzo" pod względem szumu (autostrada). Powyżej już trochę gorzej. Wiele oczywiście zależy od parametrów boksu i belek. Mając jednak ten boks XV staje się bardzo dobrym kompanem podróży na dłużej (i dalej). Wszystkiego dobrego dla forumowiczów w nowym roku
  10. Witam serdecznie forumowiczów. Jako świeżo upieczony użytkownik subaru (xv my 2018) rozglądam się za możliwością wymiany 2 autka w rodzinie również na subaru. Śledzę wątek o nowym foresterze. Najpewniej będę celował w auto 7-miejscowe - czy są jakieś przecieki na temat europejskiej wersji forestera oraz dostępności 3 rzędu siedzeń? Z tego co wiem wersja US ma taką opcję, ale tam wszystko jest wielkie. Będę wdzięczny za wszelkie info i pozdrawiam serdecznie.
  11. fafal_87

    Nowy XV II-generacji

    Dziękuję wszystkim Kolegom za pomoc.
  12. fafal_87

    Nowy XV II-generacji

    Widzę, że kolega z tych samych okolic. A co do czujników - powinien być wyłącznik dezaktywujący przód kiedy jest taka potrzeba.
  13. fafal_87

    Nowy XV II-generacji

    Dziękuję za informację. Będę niezwykle wdzięczny za namiar na firmę czujników, ew. w jakim ASO były montowane? U mnie (w Rzeszowie) stwierdzili, że w tak świeżym modelu jak XV 2018 firmy produkujące czujniki nie dostosowały jeszcze rozwiązań technologicznych pod moduł prędkości w stosunku do innych modeli i wcześniejszych wersji XV. Jakkolwiek szanuję i cenię profesjonalizm całego ASO w Rzeszowie tak uważam to za małą ściemę. Będę miał jakieś argumenty i podpowiem Panom w Subaru
  14. fafal_87

    Nowy XV II-generacji

    Witam serdecznie forumowiczów. Mam pytanie do użytkowników, którzy decydowali się na montaż czujników parkowania do nowego xv. Czy zaobserwowaliście brak odcięcia przednich czujników przy wyższej prędkości (powyżej 20-25 km/h), co np. objawiało się wariacją na deszczu? Pytam, gdyż mam taki problem, a podobno dla nowego xv (i imprezy) nie ma jak dotąd na rynku rozwiązań zastosowania modułów prędkości, wyłączających czujniki przy wyższej prędkości. Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.
  15. fafal_87

    Nowy XV II-generacji

    To oczywiście moja opinia. Nie oznacza to, że wymienione modele są gorsze, np. Kie uważam za bardzo dopracowane autko. Używam w automacie, który jednak "wyje" bardziej od XV mimo, że to klasyczny automat. Co do przeznaczenia auta jako rodzinny samochód - oczywiście, że zawsze lepiej mieć więcej przestrzeni bagażowej. Spakowanie się na tygodniowe wakacje w samych bagażniku XV to bardzo kiepski pomysł, ale przy boksie mogę jeszcze dorzucić mały rowerek dla synka. Co do VAG - nie wiem, nie znam nie poznam na pewno Na pewno nie ma sensu cały czas jeździć z boksem czy belkami poza dalszymi wyjazdami, wiadomo obciążenia, spalanie, szumy. Uzupełnione Kolor to khaki. Co do wymiarów - obiecuję, że postaram się jak najszybciej dosłać info. Mam obecnie zestaw zdemontowany. Belki aluminiowe Aurilis 120 cm 620 Aurilis Trek stopy zamykane 600 Wysokość boksu na belkach, wszystko na relingach XV - ok. 204 - 205 cm.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...