Jump to content

jachu19

Użytkownik
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

About jachu19

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Opel Manta GT/E, Subaru Justy I 4WD

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pomysł dobry i to już któryś raz myślę o zakupie całego auta. Na pewno przydałoby się więcej części i to się opłaci, ale problem w tym, że mieszkam w bloku i nie mam gdzie tego trzymać. Mogę jeszcze kupić, podmienić zwrotnicę i co mi tam przypasi i zezłomować, chociaż trochę szkoda...
  2. Witam, o tej Justynie mowa: https://www.facebook.com/marcin.jasinski.547 a pomoc potrzebna w temacie: po kilku wymianach łożysk (auto do ścigania, slicki, zawias w negatyw) łożyska dość łatwo wchodzą w zwrotnicę i lewe przednie koło ma lekki luz. Niestety zadałem pytanie na 30 złomach w Polsce i o ile prawe zwrotnice są dostępne, o tyle lewych BRAK. Mój zaufany mechanik chce spróbować ją regenerować, podtoczyć i wstawić tam tuleję, ale jak coś pójdzie nie tak, to nie mam zwrotnicy na zapas. Czy ktoś może coś podpowiedzieć w dwóch tematach: 1. jak to można zregenerować? 2. gdzie dostać używkę? pomożecie? Marcin
  3. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    Na razie słabo zasuwa, po tej zimie będzie tuning silnika. Wtedy zacznie zasuwać. Muszę tylko znaleźć kogoś chętnego do wykonania tego tuningu, bo magików, co by się rzetelnie podjęli jak na lekarstwo Przejazd to WLTA we Wrocławiu na Rakietowej: http://www.wlta.pl Fotelik zdjąłem tego dnia. Ale tydzień wcześniej po szutrach obowiązkowo z fotelikiem
  4. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    wystąpili: Marcin "jachu19" Jasiński - kierowca Michał "booSTi" Zawadzki - pilot reżyseria i montaż: Marcin Jasiński
  5. Mam już jako tako ogarnięte napędy, zawiechę, środek. Robię rozeznanie na następną edycję tuningu Justyny (tym razem moc). auto i silnik seryjny jak niżej: http://www.autocentr...wy-1.2-4wd-74km znalazłem takowy wpis w sieci (forum Subaru): ************* -kolektor z wydechem kosztował 1200 zł sam kolektor 600zł - amorki bilsteina 2400 zł -eibachy 50 euro -2 fotele kubełkowe speed po 400zł szt. szpilki do kół 400 zł -dystanse 300zł -pleksi zamiast szyb 300zł - co do silnika to nie wiem bo nic za to nie płaciłem wiem tylko ze obróbka sama kosztowała 960 zł nie wiem ile kosztowały czesci ile wałek ile tłoki sprzegło tarcza metalowa kosztuje 600 żł docisk 500 zł filtr stozkowy 200zł nowe wachacze po 70 zł wszystkie gumki zawieszenia ok 400zł przerobienie przepustnicy na wiekszą 170 zł nie wiem ile kosztowały zawory od imprezy ************* sam tego nie ogarnę z braku sprzętu, wiedzy i czasu, ale są pieniążki Czy ktoś na forum by się podjął lub polecił kogoś, kto zrobi mi silnik w tych cenach. Marcin, tel: 509172030
  6. jachu19

    felgi Justy I

    ja zawsze uzywam tego kalkulatora do przeliczania rozmiarow: http://www.opony.com...opon/155/70r13/ wyglada na to, że zestaw, który proponujesz jest nawet mniejszy od seryjnego o 6.6 mm, wiec nie powinno byc zadnego problemu jeśli chodzi o wysokosc. Problem moze natomiast byc w odsadzeniu (ET, offset). Jezeli znacznie odbiega od seryjnego opona moze ocierac o rant nadkola przy duzych nierownosciach (b.male ET) lub o wewnetrzna czesc nadkola przy skrecie (b.duze ET). Nie wiem, jakie jest odsadzenie seryjnych felg, ale stawiam, ze od ok. 35 do 45 (w mm). Jesli takie mniej wiecej jest w tych, ktore chcesz kupic, to bedzie ok. Ja natomiast odradzam felgi 14", bo są cięzkie, a przewaga Justy tkwi właśnie w masie. Chyba, że to do jazdy cywilnej Jeśli chodzi o rozmiary to Justy do zawodów, to ja używam na zime nalewki bez kolców 145/80 R13, dystanse 25mm, felgi stalowe, seryjne, przedni zawias obnizony, ustawiony w negatyw, lekko zbieżny, cały twardy, przednie nadkola wyrolowane - jedzie jak po torach, tylko sniegu nie ma w tym roku
  7. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    od dawna wystawiam za darmo tapicerke z bagaznika, jedyni warunek to odbior osobisty i obietnica prawidlowego wykorzystania, http://tablica.pl/oferta/tapicerka-bagaznika-subaru-justy-i-CID5-ID2rXkL.html#1fe9089cc6
  8. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    po co ci dywanik, myślałem, że to łatwopalne i do rajdu się nie nadaje, a ciebie nie kojarzę z jazdą cywilną Ja będę ściągał niedługo, oddam za pomoc merytoryczną przy przeróbkach justy na rajdówkę. Może jeszcze coś z tego ci się przyda (to moje ogłoszenie): http://tablica.pl/oferta/tapicerka-bagaznika-subaru-justy-i-CID5-ID2rXkL.html#dfb6b8eda1
  9. może jeszcze jakaś podpowiedź? sam przerabiałeś, czy można coś dopasować? Jakiego typu masz tego Short Shiftera?
  10. Koledzy za tydzień zabieramy się za przerabianie ręcznego (dwie długie wajchy, dwie linki). Niestety jest mało miejsca na wydłużenie wajchy ręcznego, bo drążek zmiany biegów przeszkadza, zwłaszcza, że dużo się odchyla przy wstecznym. Pomyślałem, że przerobienie go na short shifter mogłoby pomóc, ale samo skrócenie za bardzo mi go oddali od kierownicy. Na necie brak gotowych rozwiązań, więc trzeba będzie przerabiać. Proszę o jakieś podpowiedzi, jak się do tego zabrać, czy ktoś tego próbował, bo nam brakuje doświadczenia w tym temacie, a szkoda by było zepsuć Justynkę. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to wydłużenie drążka poniżej jego mocowania (czerwone na rysunku), słuszne rozumowanie?
  11. a co z filtrem paliwa, wyjęty, dziurawy? nie znam twoich zdolności podpowiedzi: - pod kanapą jest dekielek od podłączenia pływaka, wchodzi na wcisk, - no i dobrze by było, żeby nie było paliwa w baku - auto nie wystarczy podnieść na lewarkach, moje stało na boku, podnośnik też dałby radę.
  12. problem byl w baku, mechanik zdjal i wyczyscil bak. pompa zostala nie ruszana.
  13. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    wydaję mi się, że rzuciłeś hasło bez jakiegokolwiek przemyślenia tematu. "Powymienianie części" w dwudziestoletnim subaru to koszt kilku tysięcy złotych, zamienników prawie brak, części z Japonii idą 4 tygodnie, a używane też będą już zużyte. Blachy też masz pewnie już przegnite, to kolejne kilka koła, a silnik, proszę bardzo: - krótki dolot, nowe gaźniki - dolot trzeba zrobić, gaźnik kupić licz tak z 1000 - 2000zl z robocizną (+3-5 koni), - wydech 3-1 - jak ktoś ci to zrobi, to tylko custom robota, zaśpiewa ci 500-1000zł (+3-5 koni) te modyfikacje nie mają wpływu na żywotność silnika, ale możesz bawić się dalej, wałki, odchudzanie, itd. Na pewno chcesz tyle wydać na dwudziestoletnie auto??? Ja siedzę w tym po uszy i wydaję takimi właśnie kwotami, ale ja nastawiam się na rajd, na cywila nigdy bym tyle nie wydał.
  14. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    W Justo-Swifcie napęd działa w wielkim uproszczeniu jak Haldex - tylko czysto mechanicznie bez żadnej elektroniki. W momencie uslizgu kół przednich, powstaje różnica obrotów przód/tył i powoduje to "sklejenie" sprzęgła wiskotycznego poprzez które napęd wedruje na tył. W tym rozwiązaniu także nie ma centralnego dyfra jak w Justy I. W związku z tym że wisko ma jakąś bezwładnośc działania to mozliwe jest bardzo szybkie podcinanie ręcznym zanim wisko zdazy skleić i zablokować koła przednie. Wszystko sie zgadza, reczny blokuje przód z małym opóźnieniem (na pewno poniżej sekundy)
  15. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    Poza tym jak się zaciągnie ręczny przy załączonym tyle można się nieźle zdziwić Ojjj zdziwiłem się ubiegłej zimy zaraz po zakupie Dementując wszelkie mity na temat ręcznego w Justym jakie tu czytam od roku: ścigałem się Justym z ręcznym na jedno koło i działało to REWELACYJNIE!!! Koło zewnętrzne zrywało przyczepność, bo się blokowało, wewnętrzne dostawało cały napęd i tez zrywało. Żeby to działało idealnie, trzeba mieć dwie wajchy ręcznego. I nikt mi nie wmówi, że ręczny nie jest do niczego potrzebny, trzeba tylko z niego umiejętnie korzystać. Jak w końcu wyjmę Mantę z garażu (może jutro), Justy jedzie do gruntownych przeróbek, m.in. dwa ręczne. nie nazwał bym tego łącznikiem, raczej mocowaniem, mam chyba nawet taki zapasowy (używka), chcesz? jak coś to pisz na maila, bo tu rzadko zaglądam, jachu19@go2.pl
×
×
  • Create New...