Jump to content

jachu19

Użytkownik
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

About jachu19

  • Rank
    ..:: Swojak ::..
  • Birthday 02/07/1982

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Auto
    Opel Manta GT/E, Subaru Justy I 4WD

Recent Profile Visitors

223 profile views
  1. Ktoś ma obrazek, jak się ustawia znaki na kołach rozrządu w Justy 1? Wyślę teściowi na komórkę, może ogarnie samodzielnie.
  2. Sprawa się pomału wyjaśnia, teść ma jako takie pojęcie mechaniczne i co jakiś czas zagląda do tego Justy i dostarcza mi nowe informacje (a ja wciąż nie mam innego sprawnego auta, żeby tam pojechać). Stwierdził, że nie ma iskry na świecach, ale było to dla mnie tak nieprawdopodobne, żeby 2 minuty po dolaniu oleju padła cewka zapłonowa, że poprosiłem, aby to na razie zignorował. No i się okazuje, że nie ma paska rozrządu (jeszcze nie wiem, czy zerwany, czy spadnięty). To wyjaśnia, dlaczego czułem brak hamowania silnikiem - wszystkie zawory są pootwieranie (w sensie połowa ). Pasek też nie spadł sam, coś musiało postawić opór, ale tutaj moja wiedza się kończy. Ważne pytanie: Czy ten silnik jest kolizyjny - czy tłok może uderzyć w zawory przy braku synchronizacji?
  3. Cześć, Wstęp: Dupowóz był w warsztacie, więc na święta pojechaliśmy Justym. Pod koniec trasy (250 km) szklanki zaczęły mocno stukać, poziom oleju znacznie spadł, ale teść nie miał na dolewkę 10w60 (taki był zalany). Wracając po świętach kupiłem na stacji 5w50 (najlepsze, co mieli), wlałem litr, ujechałem 200 metrów i silnik umarł. Zgasł, nie było kompresji, nie hamował silnikiem. Zaholowaliśmy go z powrotem do teścia i przywiózł nas swoim autem do domu. Wszystko potoczyło się tak szybko i bez przemyślenia, że teraz auto stoi 250km ode mnie, silnik uszkodzony, ale nie wiem co konkretnie. Konkret: Jakieś podpowiedzi? 1. Czy mogła pęknąć głowica po zalaniu zimnego oleju? Czy mógł pęknąć blok silnika? 2. Czy mogła się zrobić kasza z oleju i szklanki nie domykają zaworów? 3. Holować go z Wolborza do Wrocławia, czy naprawiać tam? Ktoś poleci kogoś w okolicy Wolborza (blisko Piotrków Trybunalski, Tomaszów Mazowiecki) 4. Dobrze myślę, że najtaniej wymienić cały silnik? Ktoś sprzedaje? Subaru Justy 1 4WD 1190ccm '93. Przeróbki rajdowe, ale silnik nie ruszany. Z góry dzięki za wsparcie, Marcin
  4. Siema, padł mi silnik w Justy, jestem na rozdrożu, albo go reanimuję, albo sprzedam karoserię. Wersja rajdowa https://photos.app.goo.gl/oaxyDK2QTAQ2hyGj7 Ile chcesz przeznaczyć na remont, tutaj masz wszystko.
  5. Pomysł dobry i to już któryś raz myślę o zakupie całego auta. Na pewno przydałoby się więcej części i to się opłaci, ale problem w tym, że mieszkam w bloku i nie mam gdzie tego trzymać. Mogę jeszcze kupić, podmienić zwrotnicę i co mi tam przypasi i zezłomować, chociaż trochę szkoda...
  6. Witam, o tej Justynie mowa: https://www.facebook.com/marcin.jasinski.547 a pomoc potrzebna w temacie: po kilku wymianach łożysk (auto do ścigania, slicki, zawias w negatyw) łożyska dość łatwo wchodzą w zwrotnicę i lewe przednie koło ma lekki luz. Niestety zadałem pytanie na 30 złomach w Polsce i o ile prawe zwrotnice są dostępne, o tyle lewych BRAK. Mój zaufany mechanik chce spróbować ją regenerować, podtoczyć i wstawić tam tuleję, ale jak coś pójdzie nie tak, to nie mam zwrotnicy na zapas. Czy ktoś może coś podpowiedzieć w dwóch tematach: 1. jak to można zregenerować? 2. gdzie dostać używkę? pomożecie? Marcin
  7. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    Na razie słabo zasuwa, po tej zimie będzie tuning silnika. Wtedy zacznie zasuwać. Muszę tylko znaleźć kogoś chętnego do wykonania tego tuningu, bo magików, co by się rzetelnie podjęli jak na lekarstwo Przejazd to WLTA we Wrocławiu na Rakietowej: http://www.wlta.pl Fotelik zdjąłem tego dnia. Ale tydzień wcześniej po szutrach obowiązkowo z fotelikiem
  8. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    wystąpili: Marcin "jachu19" Jasiński - kierowca Michał "booSTi" Zawadzki - pilot reżyseria i montaż: Marcin Jasiński
  9. Mam już jako tako ogarnięte napędy, zawiechę, środek. Robię rozeznanie na następną edycję tuningu Justyny (tym razem moc). auto i silnik seryjny jak niżej: http://www.autocentr...wy-1.2-4wd-74km znalazłem takowy wpis w sieci (forum Subaru): ************* -kolektor z wydechem kosztował 1200 zł sam kolektor 600zł - amorki bilsteina 2400 zł -eibachy 50 euro -2 fotele kubełkowe speed po 400zł szt. szpilki do kół 400 zł -dystanse 300zł -pleksi zamiast szyb 300zł - co do silnika to nie wiem bo nic za to nie płaciłem wiem tylko ze obróbka sama kosztowała 960 zł nie wiem ile kosztowały czesci ile wałek ile tłoki sprzegło tarcza metalowa kosztuje 600 żł docisk 500 zł filtr stozkowy 200zł nowe wachacze po 70 zł wszystkie gumki zawieszenia ok 400zł przerobienie przepustnicy na wiekszą 170 zł nie wiem ile kosztowały zawory od imprezy ************* sam tego nie ogarnę z braku sprzętu, wiedzy i czasu, ale są pieniążki Czy ktoś na forum by się podjął lub polecił kogoś, kto zrobi mi silnik w tych cenach. Marcin, tel: 509172030
  10. jachu19

    felgi Justy I

    ja zawsze uzywam tego kalkulatora do przeliczania rozmiarow: http://www.opony.com...opon/155/70r13/ wyglada na to, że zestaw, który proponujesz jest nawet mniejszy od seryjnego o 6.6 mm, wiec nie powinno byc zadnego problemu jeśli chodzi o wysokosc. Problem moze natomiast byc w odsadzeniu (ET, offset). Jezeli znacznie odbiega od seryjnego opona moze ocierac o rant nadkola przy duzych nierownosciach (b.male ET) lub o wewnetrzna czesc nadkola przy skrecie (b.duze ET). Nie wiem, jakie jest odsadzenie seryjnych felg, ale stawiam, ze od ok. 35 do 45 (w mm). Jesli takie mniej wiecej jest w tych, ktore chcesz kupic, to bedzie ok. Ja natomiast odradzam felgi 14", bo są cięzkie, a przewaga Justy tkwi właśnie w masie. Chyba, że to do jazdy cywilnej Jeśli chodzi o rozmiary to Justy do zawodów, to ja używam na zime nalewki bez kolców 145/80 R13, dystanse 25mm, felgi stalowe, seryjne, przedni zawias obnizony, ustawiony w negatyw, lekko zbieżny, cały twardy, przednie nadkola wyrolowane - jedzie jak po torach, tylko sniegu nie ma w tym roku
  11. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    od dawna wystawiam za darmo tapicerke z bagaznika, jedyni warunek to odbior osobisty i obietnica prawidlowego wykorzystania, http://tablica.pl/oferta/tapicerka-bagaznika-subaru-justy-i-CID5-ID2rXkL.html#1fe9089cc6
  12. jachu19

    Subaru Justy Team :)

    po co ci dywanik, myślałem, że to łatwopalne i do rajdu się nie nadaje, a ciebie nie kojarzę z jazdą cywilną Ja będę ściągał niedługo, oddam za pomoc merytoryczną przy przeróbkach justy na rajdówkę. Może jeszcze coś z tego ci się przyda (to moje ogłoszenie): http://tablica.pl/oferta/tapicerka-bagaznika-subaru-justy-i-CID5-ID2rXkL.html#dfb6b8eda1
  13. może jeszcze jakaś podpowiedź? sam przerabiałeś, czy można coś dopasować? Jakiego typu masz tego Short Shiftera?
  14. Koledzy za tydzień zabieramy się za przerabianie ręcznego (dwie długie wajchy, dwie linki). Niestety jest mało miejsca na wydłużenie wajchy ręcznego, bo drążek zmiany biegów przeszkadza, zwłaszcza, że dużo się odchyla przy wstecznym. Pomyślałem, że przerobienie go na short shifter mogłoby pomóc, ale samo skrócenie za bardzo mi go oddali od kierownicy. Na necie brak gotowych rozwiązań, więc trzeba będzie przerabiać. Proszę o jakieś podpowiedzi, jak się do tego zabrać, czy ktoś tego próbował, bo nam brakuje doświadczenia w tym temacie, a szkoda by było zepsuć Justynkę. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to wydłużenie drążka poniżej jego mocowania (czerwone na rysunku), słuszne rozumowanie?
  15. a co z filtrem paliwa, wyjęty, dziurawy? nie znam twoich zdolności podpowiedzi: - pod kanapą jest dekielek od podłączenia pływaka, wchodzi na wcisk, - no i dobrze by było, żeby nie było paliwa w baku - auto nie wystarczy podnieść na lewarkach, moje stało na boku, podnośnik też dałby radę.
×
×
  • Create New...