Skocz do zawartości

Czy zakładane przez ASO moduły świateł dziennych są zgodne


Andrzejxx

Rekomendowane odpowiedzi

Te oficjalnie dystrybuowane przez SIP - tak ( homologacja etc ).

 

Pozdrowienia

 

Zakładałem w ASO Łomianki i poza fakturą żadnego papieru( homologacji) nie otrzymałem.

W razie kontroli, czym mam się legitymować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zakładałem w ASO Łomianki i poza fakturą żadnego papieru( homologacji) nie otrzymałem.

W razie kontroli, czym mam się legitymować ?

 

Ja dostałem homologację którą niestety gdzieś zapodziałem :| Serwis powinien bez problemu mieć możliwość ściągnięcia od producenta drogą cyfrową homologację. Zapytaj :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy kontroli nie musisz posiadać dokumentu homologacyjnego, homologacja musi się znajdować na reflektorze.

 

światła które masz zamontowane muszą spełniać wymogi zgodne z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r - i zmieniającym je częściowo Rozporządzeniem z dnia 04 maja 2009 r. / w zalezności od tego z którego roku masz samochód/, Regulaminie nr 48 EKG ONZ oraz Regulaminie nr 87 EKG ONZ. ./ swoją droga polecam lekturę, zawiera wiele cennych informacji ;)/

 

W skrócie mówiąc:

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 4 maja 2009 r. (Dz. U. Nr 75/2009, Poz. 639) zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, obecnie tylne światła pozycyjne, przednie, boczne oraz tylne światła obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami do jazdy dziennej. Powyższy zapis dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W autach rejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się taką instalację świateł do jazdy dziennej, przy której świecą się również światła pozycyjne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Dzięki ostatniemu zapisowi użytkownicy pojazdów wyposażonych w światła dzienne działające zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie będą musieli dokonywać przeróbek instalacji elektrycznej.

 

Dodatkowe wymagania dotyczące świateł dziennych pozostają bez zmian. Ich umiejscowienie powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 - 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Jednak istnieje wymóg automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.

 

Oprócz tego na światłach/kloszach etc. musi być umieszczony symbol homologacji E z numerem Państwa i oznaczenie RL.

/numery Państw - 1 – Niemcy, 2 – Francja, 3 – Włochy, 4 – Niderlandy, 5 – Szwecja, 6 – Belgia, 7 – Węgry, 8 – Republika Czeska,

9 – Hiszpania, 10 – Serbia i Czarnogóra, 11 – Zjednoczone Królestwo, 12 – Austria, 13 – Luksemburg, 14 –

Szwajcaria, 15 (numer wolny), 16 – Norwegia, 17 – Finlandia, 18 – Dania, 19 – Rumunia, 20 – Polska, 21 –

Portugalia, 22 – Federacja Rosyjska, 23 – Grecja, 24 – Irlandia, 25 – Chorwacja, 26 – Słowenia, 27 – Słowacja, 28 –

Białoruś, 29 – Estonia, 30 (numer wolny), 31 – Bośnia i Hercegowina, 32 – Łotwa, 33 (numer wolny), 34 – Bułgaria,

35 (numer wolny), 36 – Litwa, 37 – Turcja, 38 (numer wolny), 39 – Azerbejdżan, 40 – Była Jugosłowiańska

Republika Macedonii, 41 (numer wolny), 42 – Wspólnota Europejska (homologacje udzielane są przez jej państwa

członkowskie z użyciem właściwych im symboli EKG), 43 – Japonia, 44 (numer wolny), 45 – Australia, 46 – Ukraina,

47 – Republika Południowej Afryki, 48 – Nowa Zelandia, 49 – Cypr, 50 – Malta, 51 – Republika Korei, 52 – Malezja

i 53 – Tajlandia./

 

Jeżeli zatem światła które zakupiłeś nie są w ten sposób oznaczone lub zostały zamontowane niezgodnie z powyższym rozporządzeniem - stanowi to podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego do czasu usunięcia niezgodności.

Możesz kupić dowolne akcesoryjne światła przeznaczone do jazdy dziennej - o ile posiadają stosowną homologację i oznaczenie RL /musi być to umieszczone na tych światłach fizycznie !!/ - i zamontować je w swoim samochodzie. Jezeli wiesz, że spelniaja wymagania, nie daj sie zastraszac policjantom czy diagnostom, bo w wielku przypadkach znajomosc przez nich przepisów zatrzymała się w epoce wczesnych lat 90. Zawsze możesz takiego diagnostę lub policjanta pouczyc lub /jezeli oporny bedzie sie upieral/ skompromitowac w późniejszym postępowaniu :mrgreen:

 

Ciekawostka - Dyrektywa Komisji Europejskiej 2008/89/WE z dnia 24 września 2008 r., nakazuje aby wszystkie nowe modele samochodów osobowych wchodzące do produkcji począwszy od dnia 7 lutego 2011 r., sprzedawane na terenie Unii Europejskiej, były wyposażone w światła do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić dowolne akcesoryjne światła przeznaczone do jazdy dziennej - o ile posiadają stosowną homologację i oznaczenie RL /musi być to umieszczone na tych światłach fizycznie !!/ - i zamontować je w swoim samochodzie.

Właśnie, tylko tego oznaczenia w przypadku modułu Quasar brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kupić dowolne akcesoryjne światła przeznaczone do jazdy dziennej - o ile posiadają stosowną homologację i oznaczenie RL /musi być to umieszczone na tych światłach fizycznie !!/ - i zamontować je w swoim samochodzie.

Właśnie, tylko tego oznaczenia w przypadku modułu Quasar brak.

 

a jest jakieś inne ? Brak oznaczenia RL lub DRL - dyskwalifikuje światła w świetle obowiązujących przepisów jako mogące służyć za "światła do jazdy w dzień/światła dzienne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiadomienie dotyczące udzielenia homologacji

(....)

Nr homologacji: E20 10R-03 2703

1. Marka (nazwa handlowa producenta): QUASAR

2. Typ i ogólny opis handlowy:

Typ: CLM02-CAN

Krótki opis: (...) Urządzenie może być wykorzystywane do: (...) obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych

Z powyższego wynika, że J.E. Minister uznaje, iż obniżanie jasności świateł drogowych jest zgodne z obowiązującymi przepisami.

 

Zresztą tego rozwiązania nie stosuje wyłącznie Subaru, ale i szereg innych poważnych marek samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiadomienie dotyczące udzielenia homologacji

(....)

Nr homologacji: E20 10R-03 2703

1. Marka (nazwa handlowa producenta): QUASAR

2. Typ i ogólny opis handlowy:

Typ: CLM02-CAN

Krótki opis: (...) Urządzenie może być wykorzystywane do: (...) obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych

Z powyższego wynika, że J.E. Minister uznaje, iż obniżanie jasności świateł drogowych jest zgodne z obowiązującymi przepisami.

 

Zresztą tego rozwiązania nie stosuje wyłącznie Subaru, ale i szereg innych poważnych marek samochodowych.

 

 

tak - jest to stosowane i dopuszczone, ale taki moduł steruje wtedy światłami drogowymi /obniża ich jasność/ - a jak taki moduł zasila inne światła /akcesoryjne/, które nie mają homologacji to jest to niezgodne z przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawiadomienie dotyczące udzielenia homologacji

(....)

Nr homologacji: E20 10R-03 2703

1. Marka (nazwa handlowa producenta): QUASAR

2. Typ i ogólny opis handlowy:

Typ: CLM02-CAN

Krótki opis: (...) Urządzenie może być wykorzystywane do: (...) obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych

Z powyższego wynika, że J.E. Minister uznaje, iż obniżanie jasności świateł drogowych jest zgodne z obowiązującymi przepisami.

 

Zresztą tego rozwiązania nie stosuje wyłącznie Subaru, ale i szereg innych poważnych marek samochodowych.

 

 

I wszystko jasne. To chyba kończy dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...