Skocz do zawartości

Outback IV 2009r


sztarno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback IV z 2009r i silnikiem 2.0boxer diesel 150KM. Parę dni po zakupie przestało działać sterowanie siłą głosu na kierownicy (czasem zatrybi, ale tylko ściszanie) i wczoraj przy rozkładaniu lusterek lewe przestało się otwierać. Zamyka bez problemu ale przy otwieraniu słychać tylko silniczek i nic się nie dzieje. Wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje, silniczek dalej pracuje (po włączeniu zapłonu oczywiście). "Pomogło" wyjęcie bezpiecznika od lusterek, ale to nie jest rozwiązanie, o ile brak składania przeżyję to nie działa przy tym sterowanie nimi i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) ogrzewanie. Rozbierać lusterko i próbować coś zmajsterkować czy od razu szukać nowego/używanego? Wracając do kierownicy to raczej jakiś mikrostyk w samej kierownicy czy bardziej szukać wypalonej ścieżki na taśmie do kierownicy?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, sztarno napisał:

Witam. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback IV z 2009r i silnikiem 2.0boxer diesel 150KM. Parę dni po zakupie przestało działać sterowanie siłą głosu na kierownicy (czasem zatrybi, ale tylko ściszanie) i wczoraj przy rozkładaniu lusterek lewe przestało się otwierać. Zamyka bez problemu ale przy otwieraniu słychać tylko silniczek i nic się nie dzieje. Wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje, silniczek dalej pracuje (po włączeniu zapłonu oczywiście). "Pomogło" wyjęcie bezpiecznika od lusterek, ale to nie jest rozwiązanie, o ile brak składania przeżyję to nie działa przy tym sterowanie nimi i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) ogrzewanie. Rozbierać lusterko i próbować coś zmajsterkować czy od razu szukać nowego/używanego? Wracając do kierownicy to raczej jakiś mikrostyk w samej kierownicy czy bardziej szukać wypalonej ścieżki na taśmie do kierownicy?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Co do regulacji głośności to się często zdarza. wymiana to dość spory koszt. U mnie co jakiś czas się psuje, zazwyczaj jak przychodzą upały. Potem przechodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lusterkiem już sobie poradziłem. W serwisie za wymianę lusterka (i chyba naprawę tego sterowania z kierownicy - ale tego nie jestem pewien) zaśpiewali 1800zł z hakiem. Do naprawy lusterka wystarczyły 2 "trytki" i lutownica:) oczywiście z zewnątrz nie ma śladu grzebania jak i wszystko w środku sprawne. Jak mi przyjdzie kiedyś jeszcze raz to rozbierać to może wrzucę jakąś relacje dla "potomnych". A co do sterowania to ma ktoś jakieś doświadczenia z tym? Rozbierał ktoś kierownicę i próbował naprawiać?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pomogły te 2 filmiki:

Wykorzystałem obie technologie... Trochę plastiku w miejscach starych nie trzymających już uchwytów stopiłem lutownicą i na wszelki wypadek wspomogłem się trytkiem:) polecam rozebrać całe lusterko na czynniki pierwsze i koniecznie wyjąć wkład lustra (bez tego zresztą nie da się wyjąć silniczka). 

W razie czego pytaj to podpowiem jak rozebrać całość.

Pozdrawiam

 

 

edit:

Z racji tego że po zakupie auta oddałem je na warsztat żeby powymieniać olej silnika i filtry nasunęło mi się pytanie czy w skrzyni(manual) i napędzie też wymienić? Co ile się takie czynności wykonuje i jakie oleje tam lać? Dodam że nie posiadam instrukcji obsługi i serwisowania (nigdzie nie mogę znaleźć po polsku). Nie wiem też kiedy poprzedni właściciel wymieniał (bądź też i nie robił tego). Jest coś jeszcze co powinienem wymienić żeby mi Mój OBK służył jak najdłużej? Auto posiada 190000km przebiegu

Jeszcze raz pozdrawiam:)

Edytowane przez sztarno
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2018 o 14:06, sztarno napisał:

Mi pomogły te 2 filmiki:

Wykorzystałem obie technologie... Trochę plastiku w miejscach starych nie trzymających już uchwytów stopiłem lutownicą i na wszelki wypadek wspomogłem się trytkiem:) polecam rozebrać całe lusterko na czynniki pierwsze i koniecznie wyjąć wkład lustra (bez tego zresztą nie da się wyjąć silniczka). 

W razie czego pytaj to podpowiem jak rozebrać całość.

Pozdrawiam

 

 

edit:

Z racji tego że po zakupie auta oddałem je na warsztat żeby powymieniać olej silnika i filtry nasunęło mi się pytanie czy w skrzyni(manual) i napędzie też wymienić? Co ile się takie czynności wykonuje i jakie oleje tam lać? Dodam że nie posiadam instrukcji obsługi i serwisowania (nigdzie nie mogę znaleźć po polsku). Nie wiem też kiedy poprzedni właściciel wymieniał (bądź też i nie robił tego). Jest coś jeszcze co powinienem wymienić żeby mi Mój OBK służył jak najdłużej? Auto posiada 190000km przebiegu

Jeszcze raz pozdrawiam:)

wymieniał bym, ja planuje wymianę oliwy w napędzie i skrzyni co 50-60 tysi km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.04.2018 o 22:43, Przemek Chudzik napisał:

wymieniał bym, ja planuje wymianę oliwy w napędzie i skrzyni co 50-60 tysi km

Potwierdzam wymieniać.

W instrukcji piszą że co 60 tyś w prawdzie w xv ale podejrzewam ze  w innych modelach subaru jest tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...