Jump to content

Outback IV 2009r


sztarno
 Share

Recommended Posts

Witam. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback IV z 2009r i silnikiem 2.0boxer diesel 150KM. Parę dni po zakupie przestało działać sterowanie siłą głosu na kierownicy (czasem zatrybi, ale tylko ściszanie) i wczoraj przy rozkładaniu lusterek lewe przestało się otwierać. Zamyka bez problemu ale przy otwieraniu słychać tylko silniczek i nic się nie dzieje. Wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje, silniczek dalej pracuje (po włączeniu zapłonu oczywiście). "Pomogło" wyjęcie bezpiecznika od lusterek, ale to nie jest rozwiązanie, o ile brak składania przeżyję to nie działa przy tym sterowanie nimi i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) ogrzewanie. Rozbierać lusterko i próbować coś zmajsterkować czy od razu szukać nowego/używanego? Wracając do kierownicy to raczej jakiś mikrostyk w samej kierownicy czy bardziej szukać wypalonej ścieżki na taśmie do kierownicy?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, sztarno napisał:

Witam. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback IV z 2009r i silnikiem 2.0boxer diesel 150KM. Parę dni po zakupie przestało działać sterowanie siłą głosu na kierownicy (czasem zatrybi, ale tylko ściszanie) i wczoraj przy rozkładaniu lusterek lewe przestało się otwierać. Zamyka bez problemu ale przy otwieraniu słychać tylko silniczek i nic się nie dzieje. Wyłączenie i włączenie zapłonu nic nie daje, silniczek dalej pracuje (po włączeniu zapłonu oczywiście). "Pomogło" wyjęcie bezpiecznika od lusterek, ale to nie jest rozwiązanie, o ile brak składania przeżyję to nie działa przy tym sterowanie nimi i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) ogrzewanie. Rozbierać lusterko i próbować coś zmajsterkować czy od razu szukać nowego/używanego? Wracając do kierownicy to raczej jakiś mikrostyk w samej kierownicy czy bardziej szukać wypalonej ścieżki na taśmie do kierownicy?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Co do regulacji głośności to się często zdarza. wymiana to dość spory koszt. U mnie co jakiś czas się psuje, zazwyczaj jak przychodzą upały. Potem przechodzi.

Link to comment
Share on other sites

Z lusterkiem już sobie poradziłem. W serwisie za wymianę lusterka (i chyba naprawę tego sterowania z kierownicy - ale tego nie jestem pewien) zaśpiewali 1800zł z hakiem. Do naprawy lusterka wystarczyły 2 "trytki" i lutownica:) oczywiście z zewnątrz nie ma śladu grzebania jak i wszystko w środku sprawne. Jak mi przyjdzie kiedyś jeszcze raz to rozbierać to może wrzucę jakąś relacje dla "potomnych". A co do sterowania to ma ktoś jakieś doświadczenia z tym? Rozbierał ktoś kierownicę i próbował naprawiać?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Mi pomogły te 2 filmiki:

Wykorzystałem obie technologie... Trochę plastiku w miejscach starych nie trzymających już uchwytów stopiłem lutownicą i na wszelki wypadek wspomogłem się trytkiem:) polecam rozebrać całe lusterko na czynniki pierwsze i koniecznie wyjąć wkład lustra (bez tego zresztą nie da się wyjąć silniczka). 

W razie czego pytaj to podpowiem jak rozebrać całość.

Pozdrawiam

 

 

edit:

Z racji tego że po zakupie auta oddałem je na warsztat żeby powymieniać olej silnika i filtry nasunęło mi się pytanie czy w skrzyni(manual) i napędzie też wymienić? Co ile się takie czynności wykonuje i jakie oleje tam lać? Dodam że nie posiadam instrukcji obsługi i serwisowania (nigdzie nie mogę znaleźć po polsku). Nie wiem też kiedy poprzedni właściciel wymieniał (bądź też i nie robił tego). Jest coś jeszcze co powinienem wymienić żeby mi Mój OBK służył jak najdłużej? Auto posiada 190000km przebiegu

Jeszcze raz pozdrawiam:)

Edited by sztarno
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.04.2018 o 14:06, sztarno napisał:

Mi pomogły te 2 filmiki:

Wykorzystałem obie technologie... Trochę plastiku w miejscach starych nie trzymających już uchwytów stopiłem lutownicą i na wszelki wypadek wspomogłem się trytkiem:) polecam rozebrać całe lusterko na czynniki pierwsze i koniecznie wyjąć wkład lustra (bez tego zresztą nie da się wyjąć silniczka). 

W razie czego pytaj to podpowiem jak rozebrać całość.

Pozdrawiam

 

 

edit:

Z racji tego że po zakupie auta oddałem je na warsztat żeby powymieniać olej silnika i filtry nasunęło mi się pytanie czy w skrzyni(manual) i napędzie też wymienić? Co ile się takie czynności wykonuje i jakie oleje tam lać? Dodam że nie posiadam instrukcji obsługi i serwisowania (nigdzie nie mogę znaleźć po polsku). Nie wiem też kiedy poprzedni właściciel wymieniał (bądź też i nie robił tego). Jest coś jeszcze co powinienem wymienić żeby mi Mój OBK służył jak najdłużej? Auto posiada 190000km przebiegu

Jeszcze raz pozdrawiam:)

wymieniał bym, ja planuje wymianę oliwy w napędzie i skrzyni co 50-60 tysi km

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 28.04.2018 o 22:43, Przemek Chudzik napisał:

wymieniał bym, ja planuje wymianę oliwy w napędzie i skrzyni co 50-60 tysi km

Potwierdzam wymieniać.

W instrukcji piszą że co 60 tyś w prawdzie w xv ale podejrzewam ze  w innych modelach subaru jest tak samo

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...