Skocz do zawartości

sztarno

Nowy
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O sztarno

  • Tytuł
    ..:: Świeżynka ::..
  • Urodziny 11.01.1987

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Jastrzębia Góra (pomorze)
  • Auto
    OBK IV 2009 SBD

Ostatnie wizyty

106 wyświetleń profilu
  1. Jako nowicjusz w temacie zlotu plejad pozwolę sobie zadać pytanie czy z żoną i córka 3,5 letnią lepiej próbować zapisać się na terenowo-turystyczną trasę czy jako apacz? Pierwsze próby namowy żony na taki wypadł dają nadzieję że się zgodzi, a uwierzcie mi że to może być trudniejsze niż złapanie się jako uczestnik
  2. sztarno

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrawiam kierownika białego Legasia V kombi na PZ.... Którego mijałem na wylocie z Jastrzębiej dziś po 19.
  3. sztarno

    SBD i Torque

    Luke masz u mnie flaszkę. Po kalibracji wtrysków jest o wiele lepiej. Zdarzają się ujemne wartości korekt ale dużo mniejsze i tylko chwilowe. Jednakże żeby nie było tak słodko dpf regeneruje mi się średnio co 200km(250max) co trochę przyspiesza wzrost rozrzedzenia oleju. Zauważyłem jednak dziwną rzecz i nie wiem czy TTTM i czy to może powodować szybsze zapychanie dpf'u, mianowicie egr poniżej mniej więcej 5-7 stopni Celsjusza temp. otoczenia torque pokazuje 0 na zadanym i na faktycznym kącie otwarcia. Tak jakby ECU nie ruszał go poniżej jakiejś tam temp. I tu rodzi się moje pytanie: tak ma być? Czy tylko ja tak mam?
  4. sztarno

    SBD i Torque

    LM też był polecany kilka razy [emoji14] ale dzięki za sugestie. Spróbować któregoś z wymienionych i wtedy kalibrować czy umawiać się już teraz? Takie kalibracje tylko w ASO, czy niekoniecznie?
  5. sztarno

    SBD i Torque

    Nie chce zakładać nowego tematu więc spróbuję tutaj, z nadzieją że dobrze trafiam Jakiś czas temu torque zaczęło mi pokazywać ujemne korekty na wolnych obrotach. Na przynajmniej 2 albo i 3 wtryskach, zazwyczaj pojedynczo w zasadzie to nie pamiętam żeby na "-" były 2 w jednym czasie. Dochodziło do max -0,07. Postanowiłem zastosować chemię do wtrysków LM spulung. Zbiegło się to w czasie z wymianą oleju i filtrów więc wlewalem to przy założonym nowym filtrze paliwa. Procedura wyglądała tak że przy prawie pustym baku zajechalem na stację, wlałem LM i tankowanie do pełna. Wypalony 1 bak, ponowne tankowanie i wyjeżdżenie paliwa. Ponowna wymiana filtra paliwa i zabawa od nowa z LM. Wracając do tematu korekt po 1 zalaniu specyfiku poprawy raczej nie było, wręcz przeciwnie, pod koniec drugiego baku na 4 cylindrze potrafiło pokazać -0,150. Wartości raczej chwilowe ale też bez reguły. Przy tak dużej wartości zauważyłem też dziwna pracę silnika. Mianowicie słychać stuki w komorze(pojawiające się tylko przy wysokich ujemnych wskazaniach). Trochę się przeraziłem(a raczej zmartwiłem, bo przerażenie było dopiero przede mną) i zadzwoniłem do serwisu(ASO) odpowiedziałem jak wygląda sytuacja i dowiedziałem się że do czyszczenia wtrysków i tak trzeba wyjąć motor więc lepiej od razu je wymienić(przynajmniej te uszkodzone, a podobno rzadko jest tak że tylko 1 siada) i tu nastąpiło moje przerażenie gdy za samo wyciągnięcie i włożenie silnika liczą 2k PLN + przynajmniej 1,5k PLN za każdy wtryskiwacz. Pewnie jeszcze coś tam przy okazji by wyszło więc już robi się spora kwota. Mój OBK widział chyba moje przerażenie bo nagle bez żadnych dalszych działań następnego dnia przestał mnie straszyć, korekty się unormowały(krotkie skoki na ujemne wartości ale max do -0,030),stuki ucichły. Zastosowałem 2 puszkę LM i korekty pokazywał wszystkie w normie. W tym momencie jestem na 2 baku po wlaniu płynu i problem powrócił. Znów na 4 cyl. pokazuje wysokie ujemne wartości i stuki powróciły(tylko jak wartość korekty dochodzi do -0,090 lub powyżej). Wartości takie nie utrzymują się cały czas, raczej są sporadyczne. Teraz parę pytań: -Da się zdiagnozować(chociaż tak wstępnie) wtryski nie wyciągając silnika? -Ujemne wartości oznaczają "lejacy" wtrysk, czy coś innego może być przyczyną? -Trzeba działać natychmiast czy mogę jeszcze chwilę poczekać? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
  6. Dołożyłem troszkę oświetlenia w bagażniku bo bardzo mnie irytowała ciemnota pod roletą
  7. Zamek klapy. Bynajmniej u mnie to było "to" jakiś miesiąc temu. Na początku słychać było pojedyncze stuki na dziurach a z czasem coraz częstsze. Dzwoniło też przy otwartych szybach. Otwórz klapę i sprawdź czy zamek w niej rusza ci się. Jeżeli tak to musisz ściągnąć plastiki i go dokręcić.
  8. Hej. Według mnie na 90% włącznik. Najprościej będzie chyba podmienić na chwilę włącznik z siedzenia pasażera, żeby sprawdzić.
  9. sztarno

    Pozdrawiamy sie :)

    Pozdrowienia dla kierownika/czki legasia z Sopotu (a przynajmniej na sopockich blachach - bo tam ponoć więcej zarejestrowanych aut niż mieszkańców) widzianego dzisiaj pod ch rondo w Pucku.
  10. sztarno

    SBD i Torque

    Może to też jakiś błąd odczytu bo dzisiaj wskaźnik pokazywał ASH na poziomie 202% EDIT. 02.11.2018 Dziwna sytuacja z dzisiaj: Widzę że soot na poziomie 60%+ więc szykuje się do dłuższej jazdy żeby się wypalił. Wyskoczyło na moment na 65% jednak po chwili spadło o parę punktów. Więc jadę dalej żeby znów podbiło, ale soot zaczął spadać bez załączenia aktywnej regeneracji... Czy na pewno? Po chwili jak spojrzałem temp spalin w dpf była około 500 st C (jazda w sporym ruchu miejskim) a w Cat max 200 st C. Soot spadł z 65 na 20kilka % bez włączenia aktywnego wypalania i bez jazdy po autostradzie bądź też innej drodze szybkiego ruchu. Oil dilution wzrosło ale tylko na chwilę. Nie doliczylo też ukonczonej regeneracji(pewnie dlatego że ECU nie widziało jej rozpoczęcia. Miał już ktoś podobnie?
  11. sztarno

    SBD i Torque

    Witam. Zaciekawiony co tam w moim SBD się dzieje po lekturze tego wątku i "dpf story" zebrałem się w końcu żeby zerknąć jak to wygląda u mnie z tym filtrem. W poniedziałek dostałem zamówiony moduł OBD na bluetooth i prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów forumowych o ocenę wyników mojego OBK:) Tak to wyglądało po 1 podłączeniu. Zmartwiłem się czasami korekt wtrysków jednak później już takie tragiczne (chyba że te są jednak ok?) już się nie pokazały. Rzadko kiedy pokazują się wartości na minusie. Jak już się któryś waha to max do 0.050 bądź też -0.030 Parę dni temu przeżyłem 1 kontrolowane wypalanie DPF'u a wyglądało to mniej więcej tak: Chwilka po rozpoczęciu procesu 10min trwania wypalania: Po około 13-15 min soot spadł do 30% i wypalanie zostało zakończone. Po tym dojechałem spokojnie do domu i soot spadł do 8% co o ile się nie mylę jest dobrym wynikiem. Zastanawia mnie jednak poziom ASH. Podejrzewam że nie rośnie zbyt szybko jednak 10% zapełnienia przy przebiegu prawie 208000 to chyba niemożliwe. Auto posiadam od kiedy miało 189k km przejechanych. Poprzedni właściciel nie chwalił się czyszczeniem filtra a nie mam do niego kontaktu;/ Szukam dziury w całym czy raczej słusznie mnie to martwi? Z góry dziękuje za odpowiedzi:) Pozdrawiam
  12. sztarno

    Opadające światła - ksenon

    Przy tej opcji musiałbym chyba jeszcze podmienić czujnik przedni na ten tylny przerobiony. Nie wiem czy dobrze myślę ale ten z tyłu robi chyba większą robotę, przedni raczej nie zmienia zbytnio swojego położenia. Dobrze myślę?
  13. sztarno

    Opadające światła - ksenon

    Kontrolka zapala się tylko przy włączeniu zapłonu (więc działa) potem już się nie świeci, nie zapala. Dzisiaj testowali moje czujniki na podnośniku i podobno działają bez zarzutu. W poniedziałek po południu wracam na warsztat więc dopytam. Dziwi mnie fakt opadania świateł na postoju. Jakieś sensowne wytłumaczenie tego ktoś zna?
  14. Witam. Ostatnio mój obk zaskoczył mnie nisko świecącymi światłami, dosłownie tuż przed maskę. Do tej pory nie miałem z nimi problemu, świeciły przynajmniej przyzwoicie z wyraźną linią odcięcia. Po powrocie do domu ustawiłem je ręcznie wyżej (dzień później skorygowałem bo troszkę przesadziłem:) ) Lampy świeciły ok, ale chyba nie działało samopoziomowanie. Dzisiaj byłem na warsztacie zmieniać tarcze, klocki i szczęki z tyłu. Po opuszczeniu auta z podnośnika zauważyłem że zadziałało poziomowanie. Po zmroku byłem już pewien że działa, światła ustawiły się do poprzedniej pozycji, jednak gdy zajechałem po żonę do pracy to zauważyłem że na postoju przy uruchomionym silniku po pewnym czasie znowu opadły. Podniosły się po ruszeniu i przejechaniu około 500m wyregulowały i tak już zostało do następnego postoju pod bankomatem. Tam opadły i już się nie podniosły. Ani razu nie wyskoczył mi błąd od poziomowania na desce. I teraz do sedna... gdzie szukać problemu? Domyślam się że usterka tkwi w czujnikach od poziomowania, tylko jak je zdiagnozować? Czy może być problem z jakąś centralką od poziomowania bądź też silniczkami w lampach (jak poziomowanie działało to obie lampy równo się podnosiły/opadały więc to chyba można wykluczyć). Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
  15. sztarno

    regeneracja wiskozy

    Mi w OBK wymieniali wisko w ASO na pomorzu. Z tego co wiem regenerowane biorą właśnie od tego pana z Wrocka (jednak nie jest to pewna informacja, bardziej moje domysły po rozmowie z panem z serwisu). Dostajesz na to 3 lata gwarancji no i zawsze to tam jakiś wpis w książkę. Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...