Jump to content

sztarno

Nowy
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About sztarno

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..
  • Birthday 01/11/1987

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Jastrzębia Góra (pomorze)
  • Auto
    OBK IV 2009 SBD

Recent Profile Visitors

125 profile views
  1. Pozdrawiam kierowniczkę zielonego obk V mijanego dzisiaj między Puckiem a Władysławowem. Za późno zobaczyłem i nie zdążyłem odpozdrowić Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  2. Tylko wydaje mi się że sam intercooler, a raczej jego drgania nie są powodem tylko skutkiem czegoś innego. Drgania odczuwalne są na całej karoserii i wnętrzu auta.
  3. sztarno

    SBD i Torque

    Jakiś czas temu robiłem trasę 2x700km głównie po a1 więc wierz mi próbowałem różnych predkosci obrotowych silnika na długościach dziesiątek km i nic:/ Korekty właśnie raczej w normie, a od paru dni wręcz lepiej niż książkowe. BTW. Da się sprawdzać korekty powyżej 1,5k obr/min? Czujnik różnicy ciśnień? Jeżeli tak to teoretycznie działa, pokazuje różnice od 0.1 do 2 z haczykiem zależnie od położenia pedału przyspieszenia/obrotów silnika. Ale nie wiem czy tak ma być.
  4. Ehh... Zakochałem się. Tylko jak wytłumaczyć żonie że zamiast mieszkania kupimy nowe auto?
  5. sztarno

    SBD i Torque

    Witam ponownie. Problemów z dpf ciąg dalszy... od dłuższego czasu częstotliwość aktywnych wypaleń w moim OBK wzrosła. DPF potrafił wypalać się co 100, 150 góra 200km. Gdybym tego nie kontrolował podejrzewam że co 5k km miałbym mrugającą kontrolkę na desce. Większy problem zaczął się gdy podczas aktywnej regeneracji ciężko było zejść do 30% sadzy żeby mogła się w miarę szybko skończyć. Po paru minutach jazdy schodziło do 30-tu paru % jednak nie dało się zejść poniżej 30% żeby wypalanie zostało ukończone. Dochodziło do tego że sam kończyłem regenerację wyłączając samochód po mniej więcej 12 minutach od rozpoczęcia o ile poziom sadzy zszedł poniżej 40%. W momencie zakończenia wypalania (nie ważne czy przez ECU czy przeze mnie) poziom sadzy momentalnie wzrastał o 5 do 10 % by potem powoli spadać do kilkunastu bądź też 20-tu paru %. Dodatkowo zauważyłem że podczas jazdy w trasie nie następuje pasywna regeneracja, poziom sadzy nie maleje, ale też nie rośnie, jednak podczas wypaleń na drogach szybkiego ruchu też nie mogłem zejść poniżej 30% a próbowałem na różne sposoby. Pierwsza myśl, że dpf już pewnie nadaje się do regeneracji poza autem. Auto odstawione na warsztat z nadzieją że to będzie "to" Mi osobiście te dane z czyszczenia nic nie mówią jednak na warsztacie mówili że mój dpf był "średnio zapchany" i że "teraz powinno być lepiej"... Przy okazji zrobiłem serwis olejowy więc gdy odbierałem auto oil dilution=0% i ash=0% jednak poziom sadzy 40-parę%. Pierwsze wypalanie przez ECU po 90km... troszkę szybko jak na "świerzy" dpf. Jednak dało się zejść poniżej 30% podczas regeneracji więc teoretycznie jest lepiej. No właśnie - teoretycznie... drugie wypalanie po 250km i regeneracja zakończona po 12,5 na poziomie 20%kilku procent. Jednak po regeneracji znowu najpierw skok o 10% w górę potem zejście do kilku%. Byłem przekonany że już jest ok. Trzecie i czwarte wypalanie to powrót do rzeczywistości, regeneracja co 150km i problem z zejściem do 30%. Pytanie od czego mam zacząć teraz szukać/naprawiać? Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam
  6. 224k Właśnie chodzi o to że on nie pływa a drży mocno, tylko na filmie taki efekt pływania wyszedł
  7. Niestety nie. Nie są to mocne drgania ale wyczuwalne.
  8. Witam. Podczas postoju często telepie całą budą. Nie zawsze, ale zazwyczaj na ciepłym silniku. Podejrzewam dwumase ale brak innych wskazań na nią, nie szarpie przy ruszaniu, z biegami też nie ma problemu. Chociaż jak wcisne sprzęgło to wydaje mi się że słyszę jakieś "dudnienie", czy to może być dźwięk kończącego się koła dwumasowego? Dodatkowo zauważyłem że intercooler trzęsie się jakoś dziwnie mocno. Nie wiem czy TTTM czy coś się dzieje niedobrego? Następne pytanie o napinacz paska wielorowkowego. Założony nowy bo stary latał już na boki i bił w obudowę rozrządu i pasek też wymieniony bo popiskiwal jak wilgotność była duża. Jednak nie wiem czy nowy "pracuje" poprawnie. Załączam link do filmu. Na filmie efekt pływającego IC ale w rzeczywistości drga szybko i mocno...
  9. 17x7J rozstaw 5x100 et bodajże 42. Nakrętki+kapselek w zestawie. Opona do wywalenia.
  10. Pozdrawiam kierownika tego sturbo zaparkowanego przy wejściu na plażę nr 27
  11. Jakby ktoś bardzo potrzebował 5 koła do OBK IV to mam takie do "oddania" za powiedzmy 4-pak: Koło było w aucie jak je kupiłem jako zapas. Ale z racji tego że na oponie jest balon włożyłem tam zimowe. W razie co priv.
  12. Wyleciał letni set... Szczerze średnio mi to wygląda i chyba wrócę do ori felg na lato a te może na zimę zostawię.
  13. Jako nowicjusz w temacie zlotu plejad pozwolę sobie zadać pytanie czy z żoną i córka 3,5 letnią lepiej próbować zapisać się na terenowo-turystyczną trasę czy jako apacz? Pierwsze próby namowy żony na taki wypadł dają nadzieję że się zgodzi, a uwierzcie mi że to może być trudniejsze niż złapanie się jako uczestnik
  14. Pozdrawiam kierownika białego Legasia V kombi na PZ.... Którego mijałem na wylocie z Jastrzębiej dziś po 19.
  15. sztarno

    SBD i Torque

    Luke masz u mnie flaszkę. Po kalibracji wtrysków jest o wiele lepiej. Zdarzają się ujemne wartości korekt ale dużo mniejsze i tylko chwilowe. Jednakże żeby nie było tak słodko dpf regeneruje mi się średnio co 200km(250max) co trochę przyspiesza wzrost rozrzedzenia oleju. Zauważyłem jednak dziwną rzecz i nie wiem czy TTTM i czy to może powodować szybsze zapychanie dpf'u, mianowicie egr poniżej mniej więcej 5-7 stopni Celsjusza temp. otoczenia torque pokazuje 0 na zadanym i na faktycznym kącie otwarcia. Tak jakby ECU nie ruszał go poniżej jakiejś tam temp. I tu rodzi się moje pytanie: tak ma być? Czy tylko ja tak mam?
×
×
  • Create New...