Zbyszek_ Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Czy w aso robicie tego typu analize z oscyloskopem sygnalow na pinach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Każdy dobry diagnosta samochodowy powinien oprócz skanera posiadać oscyloskop i to kilku kanałowy. To co ScannerDanner pokazuje na tym filmiku, czyli odczyt sygnału z MAFa można dokonać np RomRaiderem, ale nie to jest najważniejsze, najważniejsze jest żeby wiedzieć jak interpretować uzyskane dane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 odczyt napiecia oscyloskopem a odczyt parametrow ktore widzi ECU to nie jest to samo. Chocby dlatego ze odczyt danych ma swoj interwal a na oscyloskopie widac napiecie w trybie ciągłym (oczywiscie skrot myslowy, wspolczesne oscyloskopy sa cyfrowe wiec tez probkuja sygnal ale duuuzo czesciej niz ECU) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 On 3/9/2018 at 5:38 PM, lutek34 said: najważniejsze jest żeby wiedzieć jak interpretować uzyskane dane. A znacie jakieś książki dostępne gdzieś, które warto postudiować aby się tego dowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykatore Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 W dniu 9.03.2018 o 14:43, Zbyszek_ napisał: Czy w aso robicie tego typu analize z oscyloskopem sygnalow na pinach? Kolego jak się nie mylę masz przepławkę, kostka na 5 pinów Jak patrzysz na wtyczkę od lewej liczysz 1,2,3... Pomiędzy 1a2 masz czujnik temperatury - zwykły termistor wykazuje się rezystancją zależną od temp. od około 16 Kilo omów ze wzrostem temperatury opór malej. Dla około 20C powinno być około 2 -2,4 Kilo oma Do pomiaru potrzebujesz zwykły omomierz. 3 zasilanie, ale nie pamiętam czy była 12 czy 5V 4 masa 5 sygnał jest w woltach chyba do 0 - 5v. Do pomiaru potrzebujesz zwykły woltomierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszek_ Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Ok. Sprawdziłem organoleptycznie i pędzelkiem poczyściłem i przez OBD2 telefonem. I jest ok. Nie chciało mi się tachać oscyloskopu z biura do garażu i go brudzić. Miałem w mgłach i deszczu jednego dnia P0172(za bogata mieszanka wykryta przednią lambdą) , i czarny dym jak deptałem pedał gazu w tylnym lusterku i falowanie na jałowym. Podejrzewam, że musiała mi wilgoć wpaść w te rezystory w tym czujniku bo wszystko wróciło do normy na drugi dzień - ew. może coś tym pędzelkiem przeczyściłem - ale wyglądał na czysty jak go oglądałem. Może mam mokry filtr powietrza? Dzięki, spokojnej nocy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się