Bergen Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Za dobrze nie wiem, co mierzą (no niby ciśnienia, ale gdzie i jakie ? podciśnienie w dolocie ? to czym one się różnią ?). Może to i obciach, ale to co wiem mi nie wystarcza, także prosiłbym bardzo o dokładne wyjaśnienie co i jak. Na obronę swojej niezbyt zasobnej wiedzy w temacie chciałbym przypomnieć, że to kompletnie nie moja liga :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Za dobrze nie wiem, co mierzą (no niby ciśnienia, ale gdzie i jakie ? podciśnienie w dolocie ? to czym one się różnią ?). Może to i obciach, ale to co wiem mi nie wystarcza, także prosiłbym bardzo o dokładne wyjaśnienie co i jak. Na obronę swojej niezbyt zasobnej wiedzy w temacie chciałbym przypomnieć, że to kompletnie nie moja liga :cool: boost miezy cisnienie (i pod cisnienie) w kolektorze dolotowym i montowany jest tylko do aut turbo - bardzo przydatny wskaznik pokazuje ile turbo pompuje w danej chwili vacuum miezy samo podcisnienie w kolektorze w autach wolnossaych i wg mnie szkoda kasy na niego bo nic on nie daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Generalnie wskaźniki boost, które je widziałem w swoim życiu zawsze pokazują vacuum tak długo jak nie załączy się turbina Na wskaźniku boost pressure masz wyskalowane od zera w dół vacuum i od 0 w górę boost. Tak długo jak turbina nie jest załączona powietrze jest przecież zasysane więc pokazuje Ci jakie masz vauum, a jak ciśniesz w pedał i zaczyna działać turbo to wskaźnik pokazuje doładowanie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bergen Opublikowano 28 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 Już rokminiłem do czego stosuje się zegar vacuum. Wystarczyło, że przypomniałem sobie, jak się nazywa "po naszemu" - wakuometr. A takie, odpowiednio wyskalowane, podają chwilowe wartości spalania w silnikach gaźnikowych. Szczególnie popularne były w dobie 125p. Wakuometr w aucie to taki ekonomizer po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 to taki ekonomizer po prostu. bo jak widzisz jak Ci się przepustnica otwiera, to odruchowo zdejmujesz nogę z gazu ... i jedziesz ekonomiczniej :grin: Kolega w polonezie po zamontowaniu takiego wskaźnika odnotował spadek apetytu na paliwo ok 2l/100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rallymaniak74 Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Czy moze ktos doradzic w sprawie podlaczenia mechanicznego wskaznika boost/vacuum? Mianowicie gdzie sie wpiac? Lepiej przed intercooler'em czy za? Z gory dzieki za wszelkie porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Czy moze ktos doradzic w sprawie podlaczenia mechanicznego wskaznika boost/vacuum? Mianowicie gdzie sie wpiac? Lepiej przed intercooler'em czy za? Z gory dzieki za wszelkie porady. Wpinasz przy intercoolerze w zawór upustowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi