Skocz do zawartości

zegary boost i vacuum


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Za dobrze nie wiem, co mierzą (no niby ciśnienia, ale gdzie i jakie ? podciśnienie w dolocie ? to czym one się różnią ?). Może to i obciach, ale to co wiem mi nie wystarcza, także prosiłbym bardzo o dokładne wyjaśnienie co i jak. Na obronę swojej niezbyt zasobnej wiedzy w temacie chciałbym przypomnieć, że to kompletnie nie moja liga :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dobrze nie wiem, co mierzą (no niby ciśnienia, ale gdzie i jakie ? podciśnienie w dolocie ? to czym one się różnią ?). Może to i obciach, ale to co wiem mi nie wystarcza, także prosiłbym bardzo o dokładne wyjaśnienie co i jak. Na obronę swojej niezbyt zasobnej wiedzy w temacie chciałbym przypomnieć, że to kompletnie nie moja liga :cool:

boost miezy cisnienie (i pod cisnienie) w kolektorze dolotowym i montowany jest tylko do aut turbo - bardzo przydatny wskaznik pokazuje ile turbo pompuje w danej chwili

vacuum miezy samo podcisnienie w kolektorze w autach wolnossaych i wg mnie szkoda kasy na niego bo nic on nie daje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Generalnie wskaźniki boost, które je widziałem w swoim życiu zawsze pokazują vacuum tak długo jak nie załączy się turbina :)

 

Na wskaźniku boost pressure masz wyskalowane od zera w dół vacuum i od 0 w górę boost. Tak długo jak turbina nie jest załączona powietrze jest przecież zasysane więc pokazuje Ci jakie masz vauum, a jak ciśniesz w pedał i zaczyna działać turbo to wskaźnik pokazuje doładowanie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już rokminiłem do czego stosuje się zegar vacuum. Wystarczyło, że przypomniałem sobie, jak się nazywa "po naszemu" - wakuometr. A takie, odpowiednio wyskalowane, podają chwilowe wartości spalania w silnikach gaźnikowych. Szczególnie popularne były w dobie 125p. Wakuometr w aucie to taki ekonomizer po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to taki ekonomizer po prostu.

bo jak widzisz jak Ci się przepustnica otwiera, to odruchowo zdejmujesz nogę z gazu ... i jedziesz ekonomiczniej :grin:

Kolega w polonezie po zamontowaniu takiego wskaźnika odnotował spadek apetytu na paliwo ok 2l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...