Skocz do zawartości

Demontaż kolektora ssącego bug STI


mly96

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś jak ściągnąć ten kolektor? U siebie w blobie wykręcałem sam kolektor bez tych podstawek, trochę ciężko było go wyciągnąć od strony filtra paliwa ze względu na miedziane rurki paliwowe, ale dałem radę (miałem nieprzykręcone rurki od spodu kolektora), a w bugu chyba w ten sposób jest to niewykonalne, blacha blokuje możliwość dźwignięcia kolektora do góry. Pomyślałem żeby odkręcać kolektor razem z tymi podstawkami idącymi do bloku, ale i w ten sposób chyba nie wyjdzie bo rurka od klimy przeszkadza... Miał ktoś taki problem? Z tego co się doszukałem to tylko bugi, ewentualnie gc mają te blachy po bokach kolektora.

3697-DSC_0725.thumb.jpg.7d0ea4ccfc702dabcccd29ef9b16b3fd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demontowałem ten kolektor parę razy naj łatwiej jest wyciągnąć z tymi lornetkami pod kolektorem 8 śrub i do góry te blachy osłaniające wtryskiwacze są właśnie po to żeby ci utrudnić wyciągniecie tego kolektora a jedna śrubę zęby ja zdemontować blachę trzeba odkręcić rurkę klimy chyba ale wydaje mi sie ze te blachy wyjdą z kolektorem do góry bez problemu i pamiętaj w brew pozorom najłatwiej wyciągnąć kolektor z przewodami paliwowymi i tymi lornetkami czy też zaworami tgv jak masz

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, namiot napisał:

demontowałem ten kolektor parę razy naj łatwiej jest wyciągnąć z tymi lornetkami pod kolektorem 8 śrub i do góry te blachy osłaniające wtryskiwacze są właśnie po to żeby ci utrudnić wyciągniecie tego kolektora a jedna śrubę zęby ja zdemontować blachę trzeba odkręcić rurkę klimy chyba ale wydaje mi sie ze te blachy wyjdą z kolektorem do góry bez problemu i pamiętaj w brew pozorom najłatwiej wyciągnąć kolektor z przewodami paliwowymi i tymi lornetkami czy też zaworami tgv jak masz

no chyba masz rację, że tak będzie najłatwiej i najszybciej, poodpinam wtyczki, śrubki i do góry. A mogę sobie po prostu tą rurkę klimy odkręcić? Nie trzeba wcześniej spuścić czynnika, a potem nim napełnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz nabita klimę to trzeba spuścić a potem nabić jak nie masz to nie masz co spuszczać niestety zęby odkręcić jedna śrubę od tej blachy to trzeba rurkę od klimy odkręcić ja jej potem nie przykręciłem bo ta blacha to tylko przeszkadza

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, namiot napisał:

jak masz nabita klimę to trzeba spuścić a potem nabić jak nie masz to nie masz co spuszczać niestety zęby odkręcić jedna śrubę od tej blachy to trzeba rurkę od klimy odkręcić ja jej potem nie przykręciłem bo ta blacha to tylko przeszkadza

jak bezpiecznie spuścić czynnik z klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, DAYCO napisał:

W warsztacie z klimatyzacja odciagna ci czynnik i zwaza ile masz a później po zabiegu ci go nabija.Albo możesz wypuscic w atmosferę ale szkoda;)

trochę za późno bo samochód jest już rozkręcony :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Narrator napisał:

Pamiętaj że jak już rozszczelnisz układ klimy to trzeba wymienić osuszacz. I to tuż przed nabiciem.

nie trzeba.

Kompresor mozna było odkrecic i odchylic na bok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...