sinemax Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Witam, Pacjent Subaru Legacy 2,5 sohc 173KM 2008r USA przebieg 120 tys. km Zrobiło się trochę chłodniej, i do moich uszów dotarł stukot . Pojawia się gdy silnik jest zimny, najbardziej słyszalny przy dodawaniu gazu. Wraz ze wzrostem obrotów silnik wzrasta też częstotliwość stuków. Gdy silnik już się rozgrzeje, stukot znika. I teraz pytanie brzmi co to może być? Z góry dzięki za podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel_215 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Zyc z tym trzebaWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka A tak serio, to prawde Ci powiedzialem, luzne tloki to przypadlosc subaru. Mozesz zauwazyc tez kopcenie na zimno, a po dluzszym postoju mocne przydymienie. Jak chcesz to zrob remont silnika. A jak nie to jak pisalem wyzej, zyj z tym dlugo i szczesliwieWysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 (edytowane) Prawdopodobnie jest to piston slap. Tak jak kolega wyżej napisał, nie przejmować się i jeździć. Edytowane 1 Października 2017 przez Grooby78 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Miałem to przez ok. 50`000 km teraz po zimie nie ustało nawet na ciepłym. Wszyscy od magii subaru obstawiali w takiej kolejności przez kolejne lata: 1` piston slap - ale podstawowy warunek gdy się rozgrzeje MUSI być już cicho, próbować pomiaru można dokonać przy zdjętych głowicach 2` zawór zwrotny paliwowy - to daje się szybko zweryfikować teraz już to wiem 3` wtrysk paliwa - realne do sprawdzenia bez demontażu 4` zawór odmy - też łatwe do zlokalizowania i zweryfikowania 5` brak lub zła regulacja luzów zaworowych - sprawdzenie realne i dość tanie/szybkie 6` przesunięte prowadnice zaworowe - warto sprawdzić podczas rozrządu i regulacji luzów zaworowych 7` niedrożne filtry w kanałach olejowych od zmiennych faz rozrządu/wzniosu 8` panewki - możesz częściowo zgadywać po rozcięciu filtra oleju i zdjęciu misy olejowej ale żeby mieć pewność rozbiórka 9` a potwierdziła się moja wersja której nikt na poważnie nie brał pod uwagę - luzujący się sworzeń pod tłokiem tylko rozbiórka Więc jest tego trochę. Zweryfikuj jeszcze lokalizację prawdopodobnego źródła dźwięków, możesz wykorzystać telefon bo fajnie zmienia charakter w odsłuchu więc telefonem z nagrywaniem filmu przelatujesz nad kolejnymi elementami silnika i osprzętu oraz weryfikujesz mając w ręku i na uszach stetoskop lekarski i mechaniczny. Problem w tym, że dobrej diagnostyki prawie nikt nie chce wykonać, bo... ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Też mam u siebie stuki na zimnym, gdy się silnik nagrzeje, stukot znika. Tak z ciekawości, jak to zweryfikować? 2` zawór zwrotny paliwowy - to daje się szybko zweryfikować teraz już to wiem 3` wtrysk paliwa - realne do sprawdzenia bez demontażu 4` zawór odmy - też łatwe do zlokalizowania i zweryfikowania, wiem gdzie się znajduję, dmuchałem w niego i zjednej strony przepuszcza, z drugiej blokuje wieć chyba ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sinemax Opublikowano 3 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Właśnie może kolega podzieliłby się z Nami Swoimi doświadczeniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Sadowski Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 (edytowane) u mnie na zimnym też tłucze (legacy IV 2008, 2.0 TD) ale tylko na biegu jałowym, przy wyższych obrotach chodzi ładnie. Na ciepłym silniku na jałowym jak i na wyższych obrotach chodzi ładnie, i co to kurnia może być, pieron wie.... subaru.mp3 na początku myślałem że to rozrząd, wymieniłem gdzieś 2 miesiące temu, ale dalej tak samo.... Edytowane 6 Października 2017 przez Adam Sadowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się