Skocz do zawartości

Stuki na zimnym silniku


sinemax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ;)

Pacjent Subaru Legacy 2,5 sohc 173KM 2008r USA przebieg 120 tys. km

Zrobiło się trochę chłodniej, i do moich uszów dotarł stukot :( . Pojawia się gdy silnik jest zimny, najbardziej słyszalny przy dodawaniu gazu. Wraz ze wzrostem obrotów silnik wzrasta też częstotliwość stuków.  Gdy silnik już się rozgrzeje, stukot znika.  I teraz pytanie brzmi  co to może być? 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zyc z tym trzeba

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

A tak serio, to prawde Ci powiedzialem, luzne tloki to przypadlosc subaru. Mozesz zauwazyc tez kopcenie na zimno, a po dluzszym postoju mocne przydymienie. Jak chcesz to zrob remont silnika. A jak nie to jak pisalem wyzej, zyj z tym dlugo i szczesliwie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to przez ok. 50`000 km teraz po zimie nie ustało nawet na ciepłym.

Wszyscy od magii subaru obstawiali w takiej kolejności przez kolejne lata:

1` piston slap - ale podstawowy warunek gdy się rozgrzeje MUSI być już cicho, próbować pomiaru można dokonać przy zdjętych głowicach

2` zawór zwrotny paliwowy - to daje się szybko zweryfikować teraz już to wiem

3` wtrysk paliwa - realne do sprawdzenia bez demontażu

4` zawór odmy - też łatwe do zlokalizowania i zweryfikowania

5` brak lub zła regulacja luzów zaworowych - sprawdzenie realne i dość tanie/szybkie

6` przesunięte prowadnice zaworowe - warto sprawdzić podczas rozrządu i regulacji luzów zaworowych

7` niedrożne filtry w kanałach olejowych od zmiennych faz rozrządu/wzniosu

8` panewki - możesz częściowo zgadywać po rozcięciu filtra oleju i zdjęciu misy olejowej ale żeby mieć pewność rozbiórka

9` a potwierdziła się moja wersja której nikt na poważnie nie brał pod uwagę - luzujący się sworzeń pod tłokiem tylko rozbiórka

 

Więc jest tego trochę.

Zweryfikuj jeszcze lokalizację prawdopodobnego źródła dźwięków,

możesz wykorzystać telefon bo fajnie zmienia charakter w odsłuchu więc telefonem z nagrywaniem filmu przelatujesz nad kolejnymi elementami silnika i osprzętu

oraz weryfikujesz mając w ręku i na uszach stetoskop lekarski i mechaniczny.

Problem w tym, że dobrej diagnostyki prawie nikt nie chce wykonać, bo... ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam u siebie stuki na zimnym, gdy się silnik nagrzeje, stukot znika.

Tak z ciekawości, jak to zweryfikować?

2` zawór zwrotny paliwowy - to daje się szybko zweryfikować teraz już to wiem

3` wtrysk paliwa - realne do sprawdzenia bez demontażu

4` zawór odmy - też łatwe do zlokalizowania i zweryfikowania, wiem gdzie się znajduję, dmuchałem w niego i zjednej strony przepuszcza, z drugiej blokuje wieć chyba ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na zimnym też tłucze (legacy IV 2008, 2.0 TD) ale tylko na biegu jałowym, przy wyższych obrotach chodzi ładnie. Na ciepłym silniku na jałowym jak i na wyższych obrotach chodzi ładnie, i co to kurnia może być, pieron wie....

subaru.mp3

na początku myślałem że to rozrząd, wymieniłem gdzieś 2 miesiące temu, ale dalej tak samo....

Edytowane przez Adam Sadowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...