Skocz do zawartości

Nowe, AWD, 70k zł


MrKatharsis

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nowa to sprzeglo wiskotyczne. Stara nie wiem - pewno tez wiskoza.

 

A jak wygląda rozdział momentu ?

Myślałem że ta Panda to staszny kef... :roll:

 

No jak w kazdej prostej wiskozie. Kreci sie przod, a jak pojawia sie roznica w predkosci dwoch walkow wchodzacych w sprzeglo oliwa gestnieje i napedzany zaczyna byc rowniez tyl. Tanie rozwiazanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj niech to co napisałeś Az zobaczy... będzie się działo :)

 

Przy wiskozie rozdział jest 50:50 dopóki któraś z osi nie zaczyna się ślizgać.

 

Nie, e. Patrz Honda chociazby HR-V. Przy prostym sprzegle wisko napedzana jest wylacznie przednia os. W puszcze siedza dwa grzebienie i mieszaja sie w oleju. Tylnej osi kreci sie wylacznie dlatego, ze napedzaja go kola. W momencie, gdy przedni zaczyna krecic sie szybciej plyn w lozysku gestnieje i naped automatycznie zostaje przerzucany rowniez na tylna os. Tak dziala wiskoza w Pandzie, HR-V, pierwszej generacji CR-V. Mowimy o prostym sprzegle wiskotycznym (zadnego sterowania elektronicznego, haldexow, torsenow i innych). Ostatnio chyba dosc fajnie rozrysowal to Pertyn w auto-moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem to tak, że w Subaraku napęd jest rozdzielany jak w "zwykłym" mechanizmie różnicowym - a wiskoza tylko "dodatkowo" wspomaga, by nie było zbyt dużej różnicy w obrotach pomiędzy przodem, a tyłem....

 

A w takiej Pandzie, to pewnie napęd jest dołączany TYLKO za pomocą wiskozy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz Imprezy napę AWD mają w tej cenie następujące samochody (koncepcja jest różna, takiego samego jak Impreza czyli S-AWD nie ma żaden z tych samochodów)

 

fiatsedici2007_d.jpg

Fiat Sedici 1.6 16V 4x4 DYNAMIC 57 900 PLN

 

LadaNiva_d.jpg

Lada Niva 1.7 4x4 21214-151-20 39 000 PLN

 

Renault_Kangoo4x4GE2006_d.jpg

Renault Kangoo 1.6 16V 95 KM 4x4 Authentique 64 950 PLN

 

SuzukiGrandVitara20063dr_2_d.jpg

Suzuki Grand Vitara 1.6 4x4 74 900 PLN

 

SuzukiIgnis2004_d.jpg

Suzuki Ignis 1.3 4x4 SNOW WHITE 49 900 PLN

 

SuzukiJimnyJeans_d.jpg

Suzuki Jimny 1.3 JX 49 900 PLN

 

SuzukiSwift2005_5dr_d.jpg

Suzuki Swift 1.3 GS 4WD 52 900 PLN

 

SuzukSx42006_d.jpg

Suzuki SX4 1.6 GS 4WD : 58 900 PLN

 

FiatPandaNowy4x4_d.jpg

Fiat Panda 1.2 4x4 43 900 PLN

 

fiatpandacross_d.jpg

Fiat Panda 1.3 Multijet 16V Cross 61 500 PLN

 

SubaruG3X_Justy_d.jpg

Subaru G3X Justy 1.3 GX 000 14 590 EUR / 56 646 PLN*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w takiej Pandzie, to pewnie napęd jest dołączany TYLKO za pomocą wiskozy...

 

Genau, jak to mawiaja za Odra.

 

ze strony Fiata:

 

Zintegrowany napęd 4x4

Swą wszechstronność Panda 4x4 zawdzięcza czterem kołom napędowym (4WD), co podwaja siłę napędową w kontakcie z nawierzchnią i pozwala na łatwe pokonywanie dużych różnic wysokościowych, nierówności, a także umożliwia poruszanie się samochodu wszędzie tam, gdzie napęd na dwa koła nie wystarcza, np. po terenie oblodzonym czy śniegu.

W rozwiązaniu zastosowanym w Pandzie 4x4 zintegrowany napęd opiera się na dwóch mechanizmach różnicowych oraz sprzęgle wiskotycznym. W systemie tym zintegrowany napęd włącza się samoczynnie i pozwala na optymalne rozłożenie momentu napędowego pomiędzy osią przednią a tylną, dostosowując ich funkcjonowanie do nawierzchni oraz jakości jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze strony Fiata:

 

Zintegrowany napęd 4x4

Swą wszechstronność Panda 4x4 zawdzięcza czterem kołom napędowym (4WD), co podwaja siłę napędową w kontakcie z nawierzchnią i pozwala na łatwe pokonywanie dużych różnic wysokościowych, nierówności, a także umożliwia poruszanie się samochodu wszędzie tam, gdzie napęd na dwa koła nie wystarcza, np. po terenie oblodzonym czy śniegu.

W rozwiązaniu zastosowanym w Pandzie 4x4 zintegrowany napęd opiera się na dwóch mechanizmach różnicowych oraz sprzęgle wiskotycznym. W systemie tym zintegrowany napęd włącza się samoczynnie i pozwala na optymalne rozłożenie momentu napędowego pomiędzy osią przednią a tylną, dostosowując ich funkcjonowanie do nawierzchni oraz jakości jazdy.

 

Zgadza sie. Masz sprzeglo wiskotyczne i dwa mechanizmy roznicowe na przedniej i tylnej osi. Mechanizm roznicowy ma kazda napedzana os - musi miec. No chyba, ze zaspawasz sobie mechanizm do driftu ;) Tak jak pisalem, to bardzo prosta konstrukcja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zintegrowany napęd włącza się samoczynnie ...

 

Czyli strach się bać.

 

Kiedyś czytałem test i podobno sprawdza sie ten napęd całkiem dobrze

 

Wszystko zalezy do czego takie auto bedzie uzywane. Wiadomo, ze do sportu sie nie nadaje. Na co dzien wystarcza w zupelnosci. Kupilem "zonie" HR-Va i swietnie sprawdza sie jak spadnie snieg - auto dopina samoczynnie naped tylnych kol i jedzie, a oski walcza o zycie :) Nawet "bokami chodzi" tylko trzeba strzelic ze sprzegla w luku, zeby sie naped szybciej przepial :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys Octavia 4x4 TDI z Haldexem pierwszej generacji pojechalem w plener, bo tyl mnie wypchnal - niezapomniane wrazenia. Dlatego pisze, ze do normalnej jazdy haldexy & wiskozy sa o.k., ale nie do szalenstw. Choc Haldex 2 jest znacznie bardziej dopracowany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czasem sie dziad włączy wtedy, kiedy nie potrzeba - czytaj - walczyłem z podsterownoscia, pokonałem (cudem ;D) i w tym momencie dostalem moment na tylnej osi i mi sie auto obróciło.

 

jezdzic nie umiesz i tyle :mrgreen: kup sobie lepiej Zetora. :cool:

 

a tak szczerze mowiac to nie jezdzilem innym autem 4x4 niz subaru. Wiec nie wiem nie wiem nie znam sie nie orientuje sie a wlasciwie to zarobiony jestem. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...