Tricorno Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 (edytowane) Koledzy, Otóż jestem kilka tygodni po zakupie pierwszego Subaraka (specyfikacja na dole postu). Powiedzmy, że jesteśmy w fazie uczenie się siebie : ) . Problem jest następujący: Po przegonieniu samochodu, czasem bardzo krótkim (np. dwukrotne odcięcie na dwójce w ciągu 30 sek), czasem dłuższym (np. 10 minut 'bardziej dynamicznej' jazdy, nie mówimy o upalaniu), wywala P2096 (P2096 Post Catalytic Fuel Trim Bank 1 System Too Lean). Przy normalnej jeździe problem nie istnieje. Jak rozumiem, jednym z powodów błędu może być zbyt uboga mieszanka paliwa. Powody mogą być oczywiście inne. Nie namawiam do próby diagnozowania błędy przez internet. Chciałbym natomiast dotknąć kwesti ewentualnego związku używanego paliwa i w/w błędu. Człowiek, od którego kupiłem samochód twierdzi, że przez 2 lata swojego użytkowania lał tylko 95 oktanów. Twierdzi również, że po zalaniu 98, zaraz po tym jak sam kupił auto, silnik stracił moc i nie chciał jechać. Skończyło się na wymianie sondy lambda. Po tym numerze wrócił do 95 i nic się nie działo. Nie mam żadnych dobrych powodów, żeby mu nie wierzyć. 1. Czy Waszym zdaniem jest w ogóle możliwe, żeby wyżej oktanowe (98) paliwo powodowało taką reakcję silnika (brak mocy)? Czy to herezja a rzeczywisty powód problemów z lambdą był inny? 2. Czy jest możliwe, że powodem wywalania P2096 jest paliwo 95, które radzi sobie przy 'normalnej' jezdzie a przestaje sobie radzić przy jezdzie na najwyższych obrotach? 3. Samochód pali w mieście (latem) 18.0 litrów, przy raczej spokojnej jeździe. Nie spodziewałem się, że będzie palił dużo mniej, ale zakładałem, że będzie bliżej 16.0 litrów. Może mieć związek z w/w? Będę wdzięczny za każdą pomoc, bo zastanawiam się, jak najskuteczniej ugryźć temat. Obiecana specyfikacja i historia samochodu (to dla potomnych): Subaru Impreza WRX STI 2.5L 2008 (GH) US Spec, 300KM 100% seria (mapa, bebechy, zawieszenie, hamulce, etc.) dziś 40k mil przebiegu W Polsce od 2008, przypłynął lekko bity w lewe nadkole (malowany zderzak i drzwi kierowcy w dolnej części). Wszystko proste, zbieżne, etc. Dzięki!! Edytowane 11 Sierpnia 2017 przez Tricorno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Witaj. Sam mam STI z 2008 r. ale wersję EU i tam jest wyraźnie napisane, iż można lać benzynę tylko i wyłącznie PB98. Nawet na naklejce pod klapką wlewy paliwa jest to zaznaczone. Byś może masz ponownie uszkodzoną pierwszą sondę AFR i mieszanka jest faktycznie zła. Nowa oryginalna to koszt ok. 900 zł. i od tego bym zaczął. Ja też wymieniałem tą sondę, gdyż miałem mieszankę zbyt bogatą, później okazało się, że jeszcze sonda za katalizatorem jest także do wymiany, ale ona nie ma już nic wspólnego z mieszanką. Spalanie 18 litrów to dość dużo. Mnie w mieście pali w przedziale 13-15 litrów. W pierwszej kolejności zacznij od wymiany sondy (pierwszej) i moim zdaniem powinieneś jeździć na PB98 choć nie wiem jak jest w wersji US. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tricorno Opublikowano 8 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 Problem rozwiązany: Wymienione: 1. sonda lambda - z zamiennika na OEM 2. przepływomierz - nowy OEM Doszczelniony układ dolotowy. Zalane 98. Jeździ jak ta lala. Błędu nie ma. Spalanie spadło. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 11 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2017 To fajnie. Z lekką nogą 13 do 14 litrów. Oczywiście nie za lekką W trasie, na tempomacie, potrafi zejść poniżżej 10. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się