Skocz do zawartości
Tricorno

P2096 a paliwo [STI 2008 GH US Spec]

Rekomendowane odpowiedzi

Tricorno   

Koledzy,

 

Otóż jestem kilka tygodni po zakupie pierwszego Subaraka (specyfikacja na dole postu). Powiedzmy, że jesteśmy w fazie uczenie się siebie : ) .

 

Problem jest następujący:

 

Po przegonieniu samochodu, czasem bardzo krótkim (np. dwukrotne odcięcie na dwójce w ciągu 30 sek), czasem dłuższym (np. 10 minut 'bardziej dynamicznej' jazdy, nie mówimy o upalaniu), wywala P2096 (P2096 Post Catalytic Fuel Trim Bank 1 System Too Lean). Przy normalnej jeździe problem nie istnieje. 

 

Jak rozumiem, jednym z powodów błędu może być zbyt uboga mieszanka paliwa. Powody mogą być oczywiście inne. Nie namawiam do próby diagnozowania błędy przez internet.

 

Chciałbym natomiast dotknąć kwesti ewentualnego związku używanego paliwa i w/w błędu.

 

Człowiek, od którego kupiłem samochód twierdzi, że przez 2 lata swojego użytkowania lał tylko 95 oktanów. Twierdzi również, że po zalaniu 98, zaraz po tym jak sam kupił auto, silnik stracił moc i nie chciał jechać. Skończyło się na wymianie sondy lambda. Po tym numerze wrócił do 95 i nic się nie działo. Nie mam żadnych dobrych powodów, żeby mu nie wierzyć.

 

1. Czy Waszym zdaniem jest w ogóle możliwe, żeby wyżej oktanowe (98) paliwo powodowało taką reakcję silnika (brak mocy)? Czy to herezja a rzeczywisty powód problemów z lambdą był inny?

2. Czy jest możliwe, że powodem wywalania P2096 jest paliwo 95, które radzi sobie przy 'normalnej' jezdzie a przestaje sobie radzić przy jezdzie na najwyższych obrotach?

3. Samochód pali w mieście (latem) 18.0 litrów, przy raczej spokojnej jeździe. Nie spodziewałem się, że będzie palił dużo mniej, ale zakładałem, że będzie bliżej 16.0 litrów. Może mieć związek z w/w?

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc, bo zastanawiam się, jak najskuteczniej ugryźć temat.

 

Obiecana specyfikacja i historia samochodu (to dla potomnych):
 

Subaru Impreza WRX STI 2.5L 2008 (GH) US Spec, 300KMimageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6imageproxy.php?img=&key=ef6fef51816740e6

100% seria (mapa, bebechy, zawieszenie, hamulce, etc.)

dziś 40k mil przebiegu

W Polsce od 2008, przypłynął lekko bity w lewe nadkole (malowany zderzak i drzwi kierowcy w dolnej części). 

Wszystko proste, zbieżne, etc.

 

Dzięki!!

 

333.jpg

555.jpg

666.jpg

123.jpg

Edytowane przez Tricorno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Grooby78   

Witaj.

 

Sam mam STI z 2008 r. ale wersję EU i tam jest wyraźnie napisane, iż można lać benzynę tylko i wyłącznie PB98. Nawet na naklejce pod klapką wlewy paliwa jest to zaznaczone.

Byś może masz ponownie uszkodzoną pierwszą sondę AFR i mieszanka jest faktycznie zła. Nowa oryginalna to koszt ok. 900 zł. i od tego bym zaczął.

Ja też wymieniałem tą sondę, gdyż miałem mieszankę zbyt bogatą, później okazało się, że jeszcze sonda za katalizatorem jest także do wymiany, ale ona nie ma już nic wspólnego z mieszanką.

Spalanie 18 litrów to dość dużo. Mnie w mieście pali w przedziale 13-15 litrów.

W pierwszej kolejności zacznij od wymiany sondy (pierwszej) i moim zdaniem powinieneś jeździć na PB98 choć nie wiem jak jest w wersji US.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×