Skocz do zawartości

Subaru Outback 2012 2,0 diesel 150KM szarpanie na zimnym silniku podczas wyprzedzania, kangur


Janusz Rabka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam następujący problem, gdy silnik jest zimny, nie nagrzany, podczas gwałtownego przyśpieszenia szczególne na 2-gi i 3-biegu w zakresie obrotów 2000-2500 występuje zjawisko, kangura,wyczuwalny brak mocy. Powyżej 2500 obrotów auto się wkręca bez problemów. Gdy auto się nagrzeje do optymalnej temperatury, zjawisko zanika ale jest wyczuwalny chwilowy spadem mocy w zakresie 2000-2500 obrotów. Auto nie ma żadnych błędów typu check czy innych......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Hej

Ja mam identyczny problem. Nie wywala żadnych błędów. Zauważyłem jeszcze, że przy miarowym dodawaniu gazu to zjawisko nie występuje. Pojawia się jedynie jak mocno wcisnę pedał gazu. Jeżeli należy pochylić się nad zmienną geometrią turbiny to jak to zrobić, jak zdiagnozować? Czy ktoś może podpowiedzieć? Czy ew turbo do regeneracji czy można to ogarnąć inaczej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, atlas1977 napisał:

Jeżeli należy pochylić się nad zmienną geometrią turbiny to jak to zrobić, jak zdiagnozować? Czy ktoś może podpowiedzieć? Czy ew turbo do regeneracji czy można to ogarnąć inaczej.

 

Można to przeczyścić bez demontażu turbiny, ale w pewnym zakresie. Powinien to ogarnąć każdy, kto zajmuje się Subaru.

Ja miałem to robione dwa razy w ASO, raz w niezależnym warsztacie specjalizującym się w Subarakach i każdy wiedział o co chodzi.

Nie zawsze to pomoże do końca, ale na ogół jest znacząco lepiej.

Takie objawy pojawiają się jak dużo jeździ się po mieście i w korkach łopatki nie zmieniają za często swojego położenia.

Regeneracja turbiny to trochę za dużo, jeśli jest szczelna i cała. Jak nie pomoże czyszczenie z zewnątrz, to ostatecznie można zdjąć i wyczyścić po otwarciu, ale to już blisko remontu. Spróbuj najpierw czyszczenia "z zewnątrz".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Pitz napisał:

 

Można to przeczyścić bez demontażu turbiny, ale w pewnym zakresie. Powinien to ogarnąć każdy, kto zajmuje się Subaru.

Ja miałem to robione dwa razy w ASO, raz w niezależnym warsztacie specjalizującym się w Subarakach i każdy wiedział o co chodzi.

Nie zawsze to pomoże do końca, ale na ogół jest znacząco lepiej.

Takie objawy pojawiają się jak dużo jeździ się po mieście i w korkach łopatki nie zmieniają za często swojego położenia.

Regeneracja turbiny to trochę za dużo, jeśli jest szczelna i cała. Jak nie pomoże czyszczenie z zewnątrz, to ostatecznie można zdjąć i wyczyścić po otwarciu, ale to już blisko remontu. Spróbuj najpierw czyszczenia "z zewnątrz".

Dziękuję za informację. Podglądałeś może speców, którzy Ci to robili? Chciałbym się sam zabrać za to ale nie wiem jak temat ugryźć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, samochód został, a ja do roboty...

Nie było to jakieś koszmarnie drogie - ze 2-3 stówki o ile dobrze pamiętam, więc na pewno nie jakieś mega skomplikowane.

Turbina jest od spodu, więc musisz mieć jakiś kanał lub podnośnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2017 o 09:39, Pitz napisał:

Niestety nie, samochód został, a ja do roboty...

Nie było to jakieś koszmarnie drogie - ze 2-3 stówki o ile dobrze pamiętam, więc na pewno nie jakieś mega skomplikowane.

Turbina jest od spodu, więc musisz mieć jakiś kanał lub podnośnik

z miejscem nie ma problemu :) będę się temu musiał przyjrzeć bo oprócz nastawnika tych łopatek to nie wiem co jeszcze na wierzchu może być wartego przeczyszczenia.

No i wlazłem pod auto, pooglądałem tu i tam i nadal nie mam pojęcia co i gdzie przeczyścić. Gruszka działa i trzyma ciśnienie.

 

Edytowane przez atlas1977
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...