Skocz do zawartości

Problemy z elektryka gt/sti my99


Glivek

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, nie moge sobie poradzic z dwoma dziwnymi i nieregolarnymi objawami zwiazanymi z dzialaniem urzadzen elektrycznych w STi my99 jdm:

 

1. Nie zawsze odpala za pierwszym kreceniem, mam aftermarketowy alarm i immo, po przekreceniu zaplonu klika sie dowolny przycisk na pilocie kontrolka immo gasnie i mozna zapalac ale krece a tu nic nie chce lapac dopiero jak cofne kluczyk i probuje drugi raz zapala jak Norris z pol-obrotu.

2. Gdy wrzuca sie kierunki caly licznik troszke przygasa nawet zegarek widac bardziej wieczorem przy wlaczonych swiatlach, co dziwne po wlaczeniu samych awaryjnych nic nie przygasa :mellow:.

 

Moze ten co robil przekladke cos pomotal, bo np widzialem ze cos jest kombinowane ze sterowaniem wentylatorem nawiewu jakis dodatkowy sterownik jest i tam idzie glowne zasilanie od niego tez jakas kostka 4 pinowa do konsoli sterowania ogrzewaniem itd. oraz inny pojedynczy kabelek co zalancza przekaznik po ON w stacyjce(powinno byc po zaplonie?). Slysze tez cichutkie piszczenie wraz z wlanczaniem kolejnych biegow nawiewu, w ogole cos jest pomylone bo jak chce cieplo daje zimno i na odwrot :unsure: tak samo kierunkowosc nawiewu, jak chce na szybe wali na twarz i odwrotnie :mellow:.

Co mozna sprawdzic i jak, prosze o porady moge porobic zdjecia tych polaczen jak ktos sie domysla gdzie szukac chochlika.

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za daleko mi do Warszawy, wole sam sobie radzic i rozkminiac jak co jest rozwiazane bo nikt tak Ci nie naprawi jak ty sam ;>, ew. wlasnie podpytac gdzie szukac problemu i jakimi sopsobami.

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego, tak się składa że przekładam obecnie JDMa tyle, że Legacy B4 Rsk. Jeżeli chodzi o nawiew to u mnie przy silniku wentylatora również jest jakiś dodatkowy modół z kostką chyba na 4 piny, więc człowiek który przekładał Ci auto najprawdopodobniej zostawił ten modół. W Legacy III Instalacja klimatyzacji i wentylacji w wersjach LHD i RHD różni się, w wersjach RHD jest dodatkowa wiązka nagrzewnicy, przy silniku wentylatora występuje również wspomniany przez ciebie modół. Być może w Imprezie jest podobnie. W moim samochodzie przerobiłem instalację klimatyzacji na wersję LHD i wywaliłem ten modół. Jeżeli chodzi o nawiew to bardzo często zdarza się, że po przekładce ( nie tylko w Subaru ) dzieje się tak, że np. właczasz nawiew na szyby a wieje na nogi itp. Żeby rozwiązać ten problem należy przepinować kable przy wtyczkach od sterownika klimatyzacji. Będziesz musiał wymontować schowek i dół deski pod kierownicą, tak żeby mieć dostęp do silniczków przy nagrzewnicy. Następnie włączaj przyciski sterownika klimatyzacji np. włącz nawiew na szyby i obserwuj który silniczek się załączy, jeżeli załączy się ten od nawiewu na nogi, wówczas zidentyfikuj kolory kabli, jakie do niego idą i do których pinów we wtyczkach przy sterowniku klimatyzacji te kable dochodzą, wówczas będziesz wiedział, że te kable są odpowiedzialne za nawiew na nogi. Następnie włącz nawiew na nogi, jeśli załączy się np.silniczek od nawiewu na szyby, zobacz na które piny na wtyczkach od sterownika klimatyzacji idą kable od tego silniczka ( od nawiewu na szyby ), wypnij te kable z wtyczek przy sterowniku klimatyzacji a na ich miejsce wepnij te od silniczka który dawał nawiew na nogi i wtedy będzie tak jak ma być. Włączasz nawiew na nogi i wieje na nogi. 

Cichym piszczeniem przy włączaniu biegów nawiewu raczej bym się nie przejmował, dopóki nawiew działa. Możliwe że ten typ tak ma, może ten modół przy wentylatorze wydaje takie odgłosy? Napisz jakie oznaczenia są na tym modóle. Możliwe, że u mnie jest taki sam, jak coś to mogę Ci wysłać ten modół po kosztach przesyłki, mnie nie będzie on potrzebny, być może po jego zmianie piszczenie ustanie ? 

Z przygasaniem kierunkowskazów trochę dziwna sprawa. Na początek podmień przekaznik na inny i zobacz czy coś się zmieniło.

Napisz coś więcej o co chodzi z tym odpalaniem. Zapala po długim kręceniu ? czy kręcisz do upadłego i nie zapali, a zapala dopiero po następnym przekręceniu kluczyka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    OK, posprawdzam wszystko jeszcze raz objawy i zaleznosci, ale z odpalaniem to jest tak ze mam kluczyk w pozycji II ON naciskam na pilocie przycisk dioda immo/alarmu gasnie slychac przekaznik ze przelancza, nieraz pompka paliwa wtedy dopompuje, no i mozna krecic do upadlego i nic, cofam kluczyk jeszcze raz i juz pali. Ale czasami jest jak powinno i po zgasnieciu diody zapala za pierwszym i szybko.

    No tylko po wlaczeniu ktoregos z kierunkow troszke licznik przygasa, inny osprzet elektryczny nie powoduje tego to mozliwe ze przekaznik, a z tymi nawiewami to wlasnie popatrze i zrobie zdjecia tych kostek bo jest jeszcze jakas przykrecona do obudowy wentylatora ale ona nic nie robi :> ma ze 6 pinow w tym 5 to +12v pojawiajacym sie po zaplonie II ON a szosty to ani masa

ani plus : > dodam ze ta kostka maja jakies ramie ale bez ciegna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa klimatyzacja i nawiew to nie przejmuj się jakąś wolną kostką. Normalne, że w instalacji są jakieś wolne, nie podpięte do niczego kostki. Przepinuj silniczki i będzie ok. Problem z odpalaniem występował przed przekładką ? Jak nie będzie chciał zapalić, zmierz czy na pompie pojawia się napięcie. Jak się nie pojawia to podmień przekaznik pompy, możliwe że przekaznik szwankuje. Jak dalej będzie to samo, możliwe żw coś nie tak z alarmem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    Hmm, to ze nawiewy sa odwrotnie i ogrzewanie to sie domyslilem ze zamienione kable, to sie zrobi, ale tutaj z przekaznikami pompki i kierunkow moze byc dobry trop, ale przekaznik od awaryjnych i kierunkow jest ten sam i tu jest dziwne czemu na awaryjnych nie przygasa a na kierunkach licznik przygasa(styki przy samych dzwigienkach ?). Z zapalaniem to juz obczailem ze po tym jak za pierwszym razem nie odpali trzeba odczekac ze 4sec zanim przekaznik znowu zalapie i pompka sie wlaczy. A czy powinno byc tak ze centralny po odpaleniu sam blokuje drzwi, czy japonce tak maja?, i jak auto bylo zamkniete z pilota po otwarciu wsiadam zamykam drzwi a tu kontrolka dalej swieci ze drzwi otwarte i gong to sygnalizuje, dopiero jak przekrece kluczyk na zaplon przestaje albo czekam az podswietlanie na podsufitce zgasnie. Moze te wszystkie anomalie od tego alarmu/immo sie biora ?

   Nie wiem jak bylo przed przekladka bo kupilem po.

 

Masz jakas stronke z rozpiska przekaznikow i ew. bezpiecznikow? bo teraz wszystko mam opisane po japonsku :>,

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam rozpiski przekazników. Wiem tylko, że przekaznik od pompy paliwa jest w kształcie walca i nie jest na listwie z innymi przekaznikami tylko przymocowany z boku w okolicach skrzynki bezpieczników. Z kierunkowskazami posprawdzaj wtyczki przy żarówkach, być może któraś się nadpaliła. Co do centralnego zamka to nie zwróciłem uwagi na to czy blokuje po odpaleniu, przekładki jeszcze nie skończyłem więc nie mogę sprawdzić. Co do kontrolki otwartych drzwi to wydaje mi się, że po ich zamknięciu powinna ona zgasnąć. Trudno powiedzieć skąd się biorą te anomalie bo nie wiesz czy występowały przed przekładką. Podczas przekladki konieczna jest ingerencja w instalację elektryczną, i po jej przeróbce zdarza się, że czasem nie wszystko działa tak jak powinno, nie koniecznie wynika to z błędu a z różnic w instalacjach lhd i rhd, tyle że takie rzeczy się sprawdza i poprawia na bieżąco kiedy wiązka jest jeszcze nie owinięta w taśmę, wtedy łatwo jest znalezć wszystko po kablach. Masz przykład z nawiewem, dmucha nie tak jak trzeba bo instalacja wentylacji i klimatyzacji w wersji lhd i rhd się różni. Jeżeli podepniesz nagrzewnicę lhd do instalacji rhd to tak się właśnie dzieje.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...