Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX PPP - Paulusowóz


Paulus

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

"Przyszła kryska na matyska" :( Skończyło się sprzęgło. Ale ponieważ z natury jestem optymistą to ten fakt postrzegam jako możliwość "porobienia przy samochodzie" i uzyskania nowej funkcjonalności układu. Innymi słowy mój Kermit otrzymał kolejny nowy element.

 

IMG_20170726_203246.jpg

IMG_20170726_203332.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Znowu będę się chwalił. Wreszcie udało mi się znaleźć trochę czasu i ogarnąć temat podświetlenia przycisków sterowania radiem. Przyciski świecą ale ... na czerwono :huh:. W sumie to pasuje to nawet do koloru wskazówek w zestawie wskaźników. Ogólnie nie wygląda to źle, ale zastanawiam się czy jednak nie dokonać konwersji na kolor zielony, czyli zgodny z panującym trendem w subarakowej infrastrukturze.

Inną modyfikacja była zmiana radia z 1 DIN na stacje multi 2 DIN. Zamontowana została stacja firmy GMS 7731 z androidem. Najistotniejszym celem tej modyfikacji było uzyskanie zestawu głośnomówiącego o relatywnie dobrych parametrach dźwięku. Mój poprzedni zestaw (Jabra Drive) nie nadawał do prowadzenia rozmów w czasie jazdy. Dodatkowym atutem była możliwość podłączenia przycisków sterowania radiem z kierownicy. Efekt starań poniżej. Przy okazji okazało się że muszę kupić cały panel radia i nawiewów, ponieważ poprzedni właściciel montując standardowe radio, podciął delikatnie brzegi.

 

IMG_20171026_140259.jpg

IMG_20171026_140255.jpg

IMG_20171028_174503.jpg

IMG_20171028_174807.jpg

IMG_20171028_174942.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dawno mnie tutaj nie było więc czas uzupełnić informacje.

Jako, że przy ostatniej wizycie "na kanale" okazało się, że układ wydechowy, a konkretnie rura środkowa jest raczej w słabej kondycji trzeba było podjąć stosowane kroki. Została zatem zakupiona rura środkowa oraz uppipe i przy okazji wymiany kompletnego rozrządu wymieniono również te elementy. Jako zamienniki zastosowano elementy wykonywane przez renomowaną firmę MG Motorsport z Siemianowic Śl. Jak widać na poniższych zdjęciach uppipe jest owinięty ekranem przypominającym słynnego nimbusa. W przypadku produktów firmy MG jest to jednak nieco inna technologia, zwłaszcza w zakresie perforacji powierzchni blachy jak i wypełnienia przestrzeni pod ekranem. Pod ekranem znajduje się dodatkowa warstwa tkaniny ceramicznej, która skutecznie zmniejsza emisję ciepła. Zastosowanie takiej technologii pozwoli na ograniczenie negatywnego wpływu ciepła na np. uszczelnienie silnika (zwłaszcza uszczelki pokrywy zaworów) ale także pozwoli na lepsze wykorzystanie energii cieplnej w turbosprężarce. Wymiana upipe'u nie należy do najprzyjemniejszych, zwłaszcza w odniesieniu do zapieczonych nakrętek układu wydechowego ale po kilku godzinach solidnej walki system został opanowany.

Trzeba przyznać, że zastosowanie takiego uppipe'u dało możliwość obniżenia prędkości obrotowej silnika przy której, "wstaje" turbosprężarka. Turbo zaczyna wyraźnie ładować o ok 400 może 500 obr/min wcześniej niż przy seryjnym uppipe.

IMG_20181102_144611.jpg

IMG_20181102_145410.jpg

IMG_20181102_145418.jpg

IMG_20181102_145426.jpg

IMG_20181102_145433.jpg

IMG_20181102_153104.jpg

IMG_20181102_153115.jpg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, xkorespondent napisał:

Kurde, zawsze mi się podobał ten twój WRX, właśnie ze względu na kolor, a nie wiedziałem, że masz go tu opisanego...

aż miło poczytać:) 

 

Dziękuję, faktycznie czasem uda mi się sklecić kilka zdań :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i niestety przydarzyła się awaria :(. Po wyjeździe do Stolicy zaczęła hałasować turbosprężarka. Muszę w tym tygodniu ją wyciągnąć i sprawdzić co się stało. Niestety obstawiam najgorszy scenariusz czyli konieczność regeneracji. :( Ehhh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mówią, że nieszczęścia chodzą parami ... Cóż w moim przypadku tych par jest trochę więcej. Nosiłem się z zamiarem naprawy hałasującej turbosprężarki, a tu przydarzyły się jeszcze cieknące dekle, uszkodzona odma, uszkodzona rura dolotowa turbosprężarki oraz konieczność regulacji luzów zaworowych. No nic trza się brać do roboty:

1. turbo - sio,

2. kolektor - sio;

3. rura - up,

4. odma - up,

5. dekle (prawy i lewy) - sio,

6. Regulacja luzów zaworowych - must be...

IMG_20190102_115025.jpg

IMG_20190102_115043.jpg

IMG_20190103_151753.jpg

IMG_20190102_115034.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dzisiaj mały wypad pod znakiem benzyny i adrenaliny, mianowicie szybki Track Day na Torze Łódź. Trzeba przyznać, że warto czasem się tak "odmóżdżyć" :)

IMG_20190505_084235.jpg

IMG_20190505_090008.jpg

IMG_20190505_105514.jpg

IMG_20190505_105536.jpg

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...