Skocz do zawartości

Radio GX-204LE nie widzi funkcji/opcji CD


xkorespondent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od wczoraj mam problem z moim radiem w LEGACY my07 (GX-204LE), a dokładniej z odtwarzaniem płyt. Wątek umieściłem w ogólnym, bo być może problem nie jest związany z LEGACY, a ogólnie z SUBARU, jeżeli się mylę - proszę o przeniesienie.

 

Nie mam możliwości przełączenia na CD. AM i FM działa, funkcja AUX była i jest niedostępna, ale opcja CD działała, a teraz nie działa. Przycisk w radiu raczej nie jest winny, bo naciskając "mode" na kierownicy przełącza między AM/FM pomijając pozostałe opcje. Myślę, że ważną informacją może być fakt, że z dnia na dzień padł całkowicie akumulator (nie dało rady nawet otworzyć zamków, a przez całą zimę nie miał problemów z odpalaniem). Auto po odpaleniu z kabli chodzi, podładowało trochę akumulator i po całej nocy pod chmurką przy 0st rano odpalił bez zajęknięcia (na co nie liczyłem będąc pewnym, że aku zakończył swój żywot).  Jednakże w dalszym ciągu nie mogę przełączyć się na CD.

Spotkał się ktoś z takim problemem? Ma ktoś jakiś pomysł ja to naprawić? I czy da się jakoś awaryjnie wyciągnąć płyty z zmieniarki?

 

Dawid

IMAG0139.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Ci to pomoże, w Vitarze miałem radio - zmieniarkę Clariona i identyczną sytuację. Winny był przekaźnik napędu CD a dokładniej jakiś kondensator czy taka czarna płytka na kilku nóżkach, nie jestem elektronikiem nie wiem jak się to nazywa. A więc może i Ciebie problem leży w elektronice skoro nawet radio na niego nie przełącza. Płyt nie dało się wyciągnąć ani włożyć.

Edytowane przez Lesiorip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie, na razie jeszcze poczekam, może ktoś jeszcze coś ciekawego napisze.

Tylko ciekawe, czy jeżeli rzeczywiście padła elektronika w radiu, to czy rozładowanie akumulatora poskutkowało awarią radia, czy na odwrót. Awaria radia spowodowała jakieś zwarcie i padł akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierz jaki masz pobór mocy na zamkniętym aucie- jeżeli więcej niż 50-70 mA to elektryka do sprawdzenia bo prad gdzies cieknie. A jak cieknie to się grzeje, a jak grzeje to ... niefajnie bo potem ciężko swąd spalenizny wywabić. Może przewrazliwionym ale kilka tygodni temu gasilem civica po jakimś mistrzu ca i od tamtej pory w bagaju mam druga gaśnice.
Jeżeli prąd gdzieś ucieka to wpierw musisz to zlokalizowac- ta usterka może różna jajka robić, włącznie z radiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CD działa!

pomogło mu odłączenie na jakiś czas akumulatora :) 

Na chwilę obecną wyczyściłem klemy i dobrze je przykręciłem (plusik nie najlepiej trzymał)

Jak pożyczę jakiś miernik z sensownym zakresem to pomierzę jeszcze jaki prąd płynie na zamkniętym aucie z włączonym alarmem i bez. Z moim chińskim wynalazkiem (do 50mA) nie ma sensu się brać za pomiary.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...