joki199 Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 (edytowane) Witam wszystkich, Tak jak w temacie Forester 2006r. AT 2.0X (158KM) w dolnym przedziale obrotów słabo jedzie. Rozpędza się co prawda ale strasznie mozolnie, tak jakby chciał a nie mógł (bardziej wyje silnik niż on jedzie), gdy się wkręci w ok. 4tys obr to czuć jego przyspieszenie (jedzie tak jak powinien). Dodam,że czyściłem przepływomierz (odpinałem nawet go i przejechałem się bez niego ale nie zauważyłem poprawy), przepustnicę też czyściłem (przy odpiętym AKU to przy okazji reset ECU) i mam nadzieję, że zaadoptowałem prawidłowo ale te zabiegi nie przyniosły efektu. Czy ktoś zna temat, przerabiał już to? a może ja się czepiam i ten silnik tak jeździ? (aczkolwiek wcześniej miałem mazdę 2.0 (147KM) to ona lepiej się rozpędzała od Forestera - płynnie silnik pracował a w Forku bardziej wyje niż jedzie a jak się wkręci w obroty to jest ok) będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki Pozdr Edytowane 8 Marca 2017 przez joki199 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slim2102 Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Jaki przebieg? Sonda lambda przed katem była wymieniana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 225tys. km sonda niby dobra, pracuje w pełnym swoim zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Mi po odpięciu przepływki gaśnie auto momentalnie - temat się przewijał naprościej to podpiąć pod ODB i sprawdzić: - wskazania sondy ( na postoju 1, takto okolice 1 i dążenie do 1, 1,3 - 1,4 wskakuje jak jedzie auto bez dodania gazu - hamowanie silnikiem ) - korekty krótkoterminowe i długoterminowe - do 5% to tak bardzo ogólnie - ale powinny dążyć do 0, - MAF(przepływka) - nie wiem ile powinno być przy 2.0 silniku ale pewnie okolice 2.7 na postoju i ponad 200 na pełnym bucie przy wyższych obrotach, Sprawdź to, to może coś będzie można pomyśleć do dalej sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matias Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 A czemu dublujesz tematy? Już jeden dokładnie taki sam założyłeś, godzinę wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 8 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Sprawdziłem korekty to mieszczą się w przedziale do 5% przeważnie są bliskie 0, jeżeli chodzi o przepływkę MAF to na wolnych ma ok 7,5 a przy pełnym bucie ok 140 - w zależności od wciśnięcia pedału gazu pomiar się zmienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 MAF 7,5 jeśli jest to na nagrzanym silniku, i obroty są w okolicach 700-800 to jest to 2x tyle co powinno być. 140 przy bucie to dość mało. Ja bym zrobił tak: - sprawdzić przepływkę - nawet kupić w jakimś sklepie stacjonarnym gdzie możesz oddać i tyle, podpinasz sprawdzasz i oddajesz jak twoja jest dobra - ewentualnie znaleźć kogoś kto ma taką samą i ci użyczy - sprawdzenie to dosłownie 5minut - i masz jedno zdiagnozowane. A co ze wskazaniami sondy ? Bo przy 7,5 MAF i korekty się zgadzają to powinien wpierdzielać również 2x paliwa - co na szczęście jest raczej niemożliwe... Ja bym na własną rękę sprawdził przepływkę - zobaczył jaka jest różnica w wynikach jeśli nic to nie zmieni. (czyszczenie to czyszczenie - jak jest popsuta to jest czysta popsuta przepływka - czysta czy brudna to i tak popsuta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
joki199 Opublikowano 9 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 (edytowane) wartość 7,5 na wolnych była na zimnym silniku (pracował max 3min) obroty ok 1tys., wartość 140 jak dopiero co osiągnął w trakcie jazdy ok 80 stopni (nie chciałem butować na zimnym) Edytowane 9 Marca 2017 przez joki199 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 9 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2017 na zimnym.... aha... Poczytaj inne wątki wszystkie tyczą się tego samego, to jest trochę takie sprawdzanie wielu możliwych parametrów, jak poczytasz sobie to będziesz wiedział co sprawdzić i czy na zimnym czy na ciepłym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się