Skocz do zawartości

FORESTER II 2006r. 2.0x (158km) brak mocy w dolnym przedziale obrotów


joki199

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

 Tak jak w temacie Forester 2006r. AT 2.0X (158KM) w dolnym przedziale obrotów słabo jedzie. Rozpędza się co prawda ale strasznie mozolnie, tak jakby chciał a nie mógł (bardziej wyje silnik niż on jedzie), gdy się wkręci w ok. 4tys obr to czuć jego przyspieszenie (jedzie tak jak powinien). 

 

 Dodam,że czyściłem przepływomierz (odpinałem nawet go i przejechałem się bez niego ale nie zauważyłem poprawy), przepustnicę też czyściłem (przy odpiętym AKU to przy okazji reset ECU) i mam nadzieję, że zaadoptowałem prawidłowo ale te zabiegi nie przyniosły efektu.

 

Czy ktoś zna temat, przerabiał już to? a może ja się czepiam i ten silnik tak jeździ? (aczkolwiek wcześniej miałem mazdę 2.0 (147KM) to ona lepiej się rozpędzała od Forestera - płynnie silnik pracował a w Forku bardziej wyje niż jedzie a jak się wkręci w obroty to jest ok)

 

będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki

 

Pozdr

Edytowane przez joki199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi po odpięciu przepływki gaśnie auto momentalnie :)

 

- temat się przewijał naprościej to podpiąć pod ODB i sprawdzić:

 

- wskazania sondy ( na postoju 1, takto okolice 1 i dążenie do 1, 1,3 - 1,4 wskakuje jak jedzie auto bez dodania gazu - hamowanie silnikiem )

- korekty krótkoterminowe i długoterminowe - do 5% to tak bardzo ogólnie - ale powinny dążyć do 0,

- MAF(przepływka) - nie wiem ile powinno być przy 2.0 silniku ale pewnie okolice 2.7 na postoju i ponad 200 na pełnym bucie przy wyższych obrotach,

 

Sprawdź to, to może coś będzie można pomyśleć do dalej sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Sprawdziłem korekty to mieszczą się w przedziale do 5% przeważnie są bliskie 0,  jeżeli chodzi o przepływkę MAF to na wolnych ma ok 7,5 a przy pełnym bucie ok 140 - w zależności od wciśnięcia pedału gazu pomiar się zmienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAF 7,5 jeśli jest to na nagrzanym silniku, i obroty są w okolicach 700-800 to jest to 2x tyle co powinno być. 140 przy bucie to dość mało.

 

Ja bym zrobił tak:

- sprawdzić przepływkę - nawet kupić w jakimś sklepie stacjonarnym gdzie możesz oddać i tyle, podpinasz sprawdzasz i oddajesz jak twoja jest dobra - ewentualnie znaleźć kogoś kto ma taką samą i ci użyczy - sprawdzenie to dosłownie 5minut - i masz jedno zdiagnozowane.

 

A co ze wskazaniami sondy ? Bo przy 7,5 MAF i korekty się zgadzają to powinien wpierdzielać również 2x paliwa - co na szczęście jest raczej niemożliwe...

 

Ja bym na własną rękę sprawdził przepływkę - zobaczył jaka jest różnica w wynikach jeśli nic to nie zmieni. (czyszczenie to czyszczenie - jak jest popsuta to jest czysta popsuta przepływka - czysta czy brudna to i tak popsuta)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wartość 7,5 na wolnych była na zimnym silniku (pracował max 3min) obroty ok 1tys.,  wartość 140 jak dopiero co osiągnął w trakcie jazdy ok 80 stopni (nie chciałem butować na zimnym)

Edytowane przez joki199
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zimnym.... aha...

 

Poczytaj inne wątki wszystkie tyczą się tego samego, to jest trochę takie sprawdzanie wielu możliwych parametrów, jak poczytasz sobie to będziesz wiedział co sprawdzić i czy na zimnym czy na ciepłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...