Skocz do zawartości

Uderzenia w karoserie przy szybkiej zmianie biegu


Hiszpanu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem praktycznie od kupna że przy zmianie biegu coś tak jak by uderza w karoserię, lub po prostu taki to daje efekt jak uderzenia z napędu w karoserie. Chodzi o energiczną zmianę biegu, ogólnie najwygodniej zmienia się biegi tak że po wbiciu biegu nie można dodawać dużo gazu bo inaczej właśnie występuję to "uderzenie". Przy kręceniu samochodu i powiedzmy pełnym gazie trzeba dać tak jak by uspokoić się obrotom żeby trochę spadły i dopiero wbić bieg, bo inaczej jeśli wystartuje się szybko gaz, sprzęgło, bieg i gaz to jest to uderzenie. Da się z tym żyć bo już tak jeżdżę dwa lata i auto mam tak wyczute że jeżdżę tak że nie mam z tym problemu. Ale ciekaw jestem co to może być... Przez ten czas sporo robiłem w tym temacie, jedni mówili most, jedni wał/krzyżaki/podpora. Więc zregenerowałem w całości wał napędowy ze wszystkimi krzyżakami i nową podporą, problem dalej był. Zmieniłem skrzynię + most + sprzęgło jak i przegląd zawieszenia skrzyni/mostu który wyszedł pozytywnie i problem dalej jest ten sam. Zainwestowałem to z robocizną ponad 4 tyś zł w głupie n/a i mam dalej z tym problem. Z moich podejrzeń pozostało zawieszenie silnika, ale myślę że przez 2 lata jak by była uszkodzona to by w końcu się tak zużyła że bym to zauważył. Ewentualnie przeguby ale po 2 latach też by się w końcu rozleciały tak mi się wydaję. 

Dodatkowo auto trochę buja się przy niższych obrotach szczególnie w korku, na ssaniu też jakoś dziwnie się jeździ, obroty ewidentnie wolniej spadają i ciężko już po wystartowaniu wbić płynnie 2 bieg nie przekraczając 2.2 tyś obrotów, najczęściej trzeba dać się uspokoić obrotom i dopiero puścić sprzęgło. Ciężko to trochę wytłumaczyć. Ale ciekawi mnie co sprawdzać dalej? Jakieś 60 km ode mnie jest jakiś warsztat specjalizujący się w terenówkach i ogólnie 4x4, może do czegoś takiego warto oddać auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A łożysko oporowe to ktoś tam sprawdził? W stosunku do tego co zrobiłeś to pierdoła a o ile zrozumiałem opis to może dawać takie efekty. Ale najlepiej ktoś z doświadczeniem w marce bo tak to możesz pół auta zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bart napisał:

Pytanie skąd dochodzi uderzenie. Jeśli od grodzi to pytanie czy masz rozpórkę kielichów. Jeśli tak to przesuń IC na śrubach trochę do przodu. Przeważnie to on bije.

To wolnossak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpórka jest ale to n/a, uderzenie właśnie tak jak by od tyłu. A dużo roboty jest ze zmianą tulei na tym moście? Bo robiło mi z mostem 2 mechaników, jeszcze przed zmianą skrzyni i mostu zmieniałem wcześniej jeszcze jeden inny most na starej skrzyni i pierwsi mechanicy mówili że tuleje mostu są ok. Drugiemu mechanikowi znajomemu który dorabia po pracy (najbardziej mu ufam, on zmieniałem mi skrzynie i 2 most) też twierdził że tuleje są dobre, mimo że z zewnątrz z tego co pamiętam są podparciałe (na skrzyni z tego co pamiętam poprzedni właściciel wrzucił poli także one na pewno są ok). Co trzeba zrobić żeby zmienić te tuleje zrzucać całe sanki czy tylko ten samolot? Może było na tyle dużo roboty że się im nie chciało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...