Skocz do zawartości

Subaru Forester II 2.0 XT 04'


brunon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne grono!

Chciałbym przedstawić nowy nabytek jakim jest ww Forek drugiej generacji. Produkcja 03.2004. Pierwsza rejestracja 12.2004.

 

Jest to moje drugie Subaru. Wcześniej jeździłem Imprezą 2.0R z 2006 roku, która została sprzedana poprzez forum. Od czasu sprzedaży minął prawie rok. Obecnego auta szukałem  jakieś 5 miesięcy. Oglądałem przez ten czas kilka Foresterów, a nawet forumową 'igłę' Imprezę. Sądziłem, że skupiając się na Forkach, zakup będzie zgoła łatwiejszy niż Imprezy; myliłem się. Wcale nie było łatwo znaleźć coś zadbanego. Można przejechać pół kraju po 'igłę' i wrócić z niczym. Pokazują to nawet historie użytkowników tego forum.

 

Do sedna.

Forek pochodzi z Niemiec. Od pierwszego właściciela. Zero rdzy. Sprawne SLSy. Na każdym elemencie nadwozia oryginalna warstwa lakieru. Silnik w bdb kondycji. Nie cieknie z pokryw zaworów... Nie będę się dłużej rozpisywał. Jest to po prostu najlepszy wybór spośród wszystkich oglądanych na przestrzeni 5 miesięcy. Siedząc już jakiś czas w temacie Subaru oczywiście wiem, że w takim aucie zawsze jest coś do zrobienia. Dlatego auto będzie miało naprawiane/wymieniane wszystko co powinno się naprawić.

 

Wersja wyposażenia klasyk: półskóra (raczej półskaja), szyberdach, tempomat. grzane fotele.

 

 

Auto nie pozostanie seryjne. Zmiany jakie na pewno zajdą w samochodzie:

- wydech (nie wiem jeszcze dokładnie co i jak ale na pewno jego udrożnienie + coś 'gadającego')

- przednie stołki z Imprezy WRX

- zawieszenie z Imprezy WRX Wagon

- koła z Imprezy WRX

- zmiana grilla przedniego na plaster miodu

- strojenie

- wymiana radia

- zabezpieczenie podwozia + błotników

 

To tak na szybko. Celem jest przede wszystkim zachowanie wszystkiego w jak najlepszej kondycji. Autem mam zamiar jeździć ok 2-3 lat.

Auto będzie jeździło po Mazowszu, głownie po stolicy.

 

A teraz zdjęcia przedstawiające zwykłego 100% seryjnego Forczysława :)

 

DSC_0234.jpg
 
DSC_0244.jpg
 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem go od handlarza z Parczewa. Handluje on tylko Forkami i Jeepami. Sprowadza także samochody na zamówienie. Zazwyczaj są to auta z prywatnych ogłoszeń. Także można trafić u niego ładne auto. Jak ja kupowałem to miał już dwa zamówienia na Forki II 2,5. Człowiek naprawdę w porządku. Mogę dac namiar na PW.

 

To ile dałem nie ma znaczenia. Normalna cena rynkowa. Okazje zdarzają się raz na pół roku ale trzeba siedzieć non stop przed internetem. Ostatnio np w Gdańsku był Forek II z małymi defektami za 12500zl. Poszedł w godzinę.

 

Skrzynia manualna.


Przymiarka koła na lato:

DSC_0246.jpgpic host

Edytowane przez brunon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Człowiek naprawdę w porządku. Mogę dac namiar na PW.
 
To ja poproszę bo tata zaczyna poszukiwania Forka.

 

Przymiarka koła na lato:

Ładna felga - pasuje! Kolor zostawiasz, czy będziesz wrzucał inną farbę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer wszystkim podałem na PW. Chyba zgłoszę się do niego po jakiś % jak uda Wam się kupić :)

 

Felga jest w ładnym stanie ale chodzi mi po głowie kolor... Złoty pasowałby? Chyba nie chce czarnej bo pomniejszy optycznie a 17stka to nie jest i tak nic wielkiego. Ciekaw jestem jakby w złocie wyglądało. Co myślicie?

 

Pakiet startowy cały czas jest grany:

 

received_1573516002665068.jpgimage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felga jest w ładnym stanie ale chodzi mi po głowie kolor... Złoty pasowałby?

 

A może coś takiego? :D Ani nie czarna, ani fioletowa, ani brązowa. A z zależności od kąta patrzenia inny odcień. Jak chcesz to poszukam więcej fotek. 

post-23450-0-05527100-1485280135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na Walentynki kupiłem Forkowi końcowy tłumiczek marki Proex :) Z zabudowanym sercem, cokolwiek to oznacza. Slyszałem go już w innych Subarkach i brzmi świetnie, dlatego się zdecydowałem.

 

 


DSC_0260.jpgpictures upload

 

 

 

Auto dostało juz jakis czas temu nowy rorzrząd z pompą oraz kilka nowych uszczelek przy silniku co by się już nigdzie nie pocił. Jest suchutko i tak jak ma być. Zalany świeży Motulik, wymienione filtry powietrza, oleju, paliwa, kabinowy. Czekam teraz na montaż tłumika bo leży na półce i ozdabia pokój.

Edytowane przez brunon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Myślałem o tym, ale w tej chwili jestem anty-modowy bo w ostatni weekend założyłem zawieszenie z WRX'a, kupiłem nowe amory i okazało się że auto przyciera oponami o sprężynę na seryjnej feldze. W związku z tym wrzucam znowu oryginalny zawias. Jestem w plecy o cene zawieszenia (liczę, że uda mi się odsprzedać jako tako), kilka ładnych godzin pracy i koszty zrobienia geometrii. Zachciało się...

 

Jakby ktoś szukał zawieszenia do Imprezy WRX Bug to mam tanio :D

 

Wracając do kurnika, póki co szkoda mi kasy na kawałek plastiku. Chyba, że będziesz chciał się pozbyć w okazyjnej cenie, to nie będę miał wyboru ;)

 

PS Przy okazji zabaw z zawieszeniem wpadły tuleje mocujące magiel z poliuretanu. Stare były jeszcze dobre mimo, że nie wymieniane od nowości. Ale skoro kupiłem nowe to postawiłem wymienić.

received_1325567317480651.jpgscreencast

Edytowane przez brunon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎24 o 19:09, Papug napisał:

380 pln, za replike kurnika Buga STI :) to okazyjna cena, czy nie ?:)

 

Nie :) Laminatów w ogóle nie biorę pod uwagę.

 

W ostatnia sobotę wymieniłem na nowe łączniki stabilizatora przód. Stare były prawdopodobnie nie wymieniane od nowości i nie zachowywały swoich właściwości.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zawieszenie od Imprezy WRX sprzedane, jeżdzę na serii. Geometria zrobiona u znanego specjalisty. Zostaje zmienić koła na letnie i cieszyć się z jazdy... :)

 

Z cyklu 'modyfikacje do 20zł'. Before and after:

20170410_092143.jpgimage upload no resize

Edytowane przez brunon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

sorry, zapomniałem o swoim wątku. W majówkę postaram się umyć auto i zrobić lepsze zdjęcia.

W ostatni weekend w końcu zmieniłem koła na letnie, felgi z WRX Bug, opony 225/50/17. Jestem bardzo zadowolony ze stosunku wygląd/komfort.

DSC_0365.jpgimage hosting websitescertificity.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W majówkę nadkola dostały pakiet rewitalizacji. Korzystam z tego, że błotniki nie są zardzewiałe i chce ten stan utrzymać jak najdłużej. Okazało się, że poprzedni właściciel odpowiednio dbał o to gdyż znalazłem warstwy nieoryginalnych zabezpieczeń autokorozyjnych (niestety już dosyć zmęczone). Bardzo mnie to cieszy bo dzięki temu znalazłem tylko dwa nieduże oznaki korozji. W zasadzie rdzawy nalot.

I tak na dokładnie wyczyszczoną powierzchnię nałożyłem:

- TROTON Rust filler na miejsca z oczyszcoznego rdzawego naloty + inne newralgiczne

- BOLL podkład epoksydowy na całość

- BLACHOGUM na całość

 

Wygląda to tak:

DSC_0375.jpgupload an imagecertificity.com

 

Trochę jak smoła. Ale brud nie przywiera i wg mnie fajnie zabezpiecza mechanicznie.

 

Niestety po zdjęciu koła okazało się, że ostatnio założone opony 225/50 czasem otrą o amor. Musi się tak dziac przy duzych przeciążeniach bo ślady były bardzo niewielkie... ale były. W związku z tym kupiłem już rozmiar 215/50/17. Nie sądziłem, że zawieszenie Forka to taki delikatny element (delikatny jesli chodzi o zmiany seryjnych amorów, co przerabiałem wcześniej, czy opon teraz).

 

Z powodu pogody nie zdołałem już połozyć wosku i nagrać filmy z wydechem, co postaram się zrobić przy najbliższej weekendowej okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dawno nie pisałem sam do siebie w tym wątku więc odświeżę swój pamiętnik.

W ostatni weekend postanowiłem rozebrac tylną klapę w celu poprawienia działania zamka. Klamka bagażnika nie odbijała. Była dosyć mocno skorodowana. Na szczęście korozja nie dosięgnęła klapy a jedynie samą klamkę. Została wyczyszczona z rdzy, potraktowana Fosolem i zabezpieczona Troton Rust Refill, który naprawde robi robotę. Kiedy już rozbierałem postanowiłem oczyścić rownież mechanizm tylnej wycieraczki. Jest na forum wątek, dość częsty problem w Forkach. Mimo, że u mnie działało pięknie, zapobiegawczo wyczyściłem i posmarowałem białym smarem. Zdjęcia niestety z demontażu. Później zapomniałem zrobić a szkoda bo byłoby fajnie widać efekt :)

 

DSC_0022.jpg

 

DSC_0023.jpg

 

DSC_0025.jpg

 

Ponadto zaradziłem na wysokie spalanie. Wleciała instalacja gazowa oparta na Stagu Go Fast, wtryskach Herkules i parowniku KME Gold GT. Pięknie hula, spalanie ok 1-1,5l większe jak na benzynie. Instalacja założona zgodnie ze sztuką, z własnym nadzorem. Kolektor zdjęty, wyczyszczony. Wszędzie opaski. Kapble pochowane, Sam komputer w srodku kabiny. Jestem bardzo zadowolony. To już chyba moja 5 instalacja i nigdy nie żałowałem decyzji. Mogę żałować jedynie tego, że nie jest to Impreza, która cały czas chodzi mi po głowie. A ostatnia premia mogłaby mi pomóc spełnić marzenie o zadbanej Imprezie. Ah, chyba trzeba poczekać do przyszłego roku :)

 

PS Fotel od Imprezki WRX już siedzi. W ogóle się nie rzuca w oczy, że tylko kierowcy zmieniony. Kolorostyka pasuje idealnie. A trzymanie... Wiadomo :) Jakby co to wchodzi plug and play. Oczywiście nie ma grzania i trzeba było przełożyć mocowanie pasa.

 

PS 2 Wymienione zostało równiez radio na prostego Clariona. Dźwięk niebo lepszy. Podświetlenie zielone, trochę zbyt jaskrawe. Ale w miarę... Pokazano na foto.

Edytowane przez brunon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Pisania do samego siebie ciąg dalszy :D

Ostatniego weekendu zdjąłem osłony progów i postanowiłem je zabezpieczyć. Dobrze trafiłem, że Helmut w Niemczech zabezpieczył juz gdzieś wcześniej całe podwozie, dzięki temu mój 13letni Forczysław nie cierpi na korozję. W tej chwili progi oczyszczone, zabezpieczone podkładem epoksydowym i blachogumem. W okolice otworów dodatkowo środek troton i biały smar. Przy okazji prawa nakładka progu oraz listwa z drzwi poszła do lakiernika bo były zarysowane. 

 

A 2 tygodnie temu Forek z Imprezowym braciakiem byli na Mazurach:

 

received_1779979058685427.jpg

received_1779979252018741.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...