Tutek Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Witam Wszystkich!Po krótce opiszę problem, który nie daje mi spać od dobrych dwóch godzin. Pacjent: GT MY00. Chronologia zdarzeń: - półtora miesiąca temu zacząłem słyszeć z okolic deski rozdzielczej odgłos przelewania się cieczy, po przejrzeniu forum sprawdziłem poziom cieczy chłodzącej- było mało, do uzupełnienia na ful zużyłem ponad 1,5 litra, układ odpowietrzony, płyn na zbiorniczku wyrównawczym w pozycji F, - cały czas kontrolowałem stan płynu (co dwa dni) i trzymał się on w połowie skali na zbiorniczku wyrównawczym,- dziś przy tankowaniu zauważyłem, że płynu znowu ubyło, dolanie do F na zbiorniczku wyrównawczym pochłonęło ok 0,4 litra, - po troszkę ostrzejszej przejażdżce zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym 3 bąbelki. Wstępna diagnoza wskazuje jednoznacznie na UPG, ale jest parę ale: silnik trzyma temperaturę (poniżej połowy wskaźnika, nie grzeje się), nie kopci, w kabinie nie czuć spalin, a spaliny z rury nie pachną płynem chłodniczym, węże od chłodnicy (góra i dół) są miękkie, a test z allegro na CO2 w zbiorniczku wyrównawczym nie zabarwił płynu na zielono (nagrzany silnik, czas trwania testu 6 min). Czy jest jakakolwiek szansa, że moje objawy to jednak nie UPG, czy porzucić wszelką nadzieję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igoolo Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 W poprzedniej "wannie" tylko z silnikiem 1,6 miałem nieszczelną nagrzewnicę. Cuda się działy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoQ Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Zanim zaczniesz panikę, zrób porządny przegląd układu chłodzenia, czyli: - Upewnij się że nie ma nieszczelności w chłodnicy, nagrzewnicy, sprawdź stan przewodów, opasek - Wypłukaj układ i zalej nowy płyn (uprzedzając pytanie: najbezpieczniej Prestone) - Wymień korek chłodnicy / zbiorniczka wyrównawczego (niepotrzebne skreślić) na nowy OEM - Odpowietrz porządnie - szukajka forum / manual do auta - Obserwuj przez kilka dni poziom w wyrównawczym, przelewowym i chłodnicy (jeśli masz korek) na zimno i ciepło Objawy mojej pozornie jednoznacznej UPG ustały jak ręką odjął po podjęciu w.w. kroków. Test CO2 też wyszedł negatywny. IMO lepiej wydać parę groszy na płyn i korek / ewentualnie jakieś przewody i obejmy niż od razu wcioprać się w UPG. Odświeżenie układu nigdy nie jest kasą w błoto, nawet jak finalnie wyjdzie z tego jednak UPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Problem rozwiązany. Przyczyna prozaiczna - luźna opaska na dolnym wężu od chłodnicy przez którą ubywało płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HoQ Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 No i gitez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się