Igoolo
Nowy-
Postów
61 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Igoolo
..:: Swojak ::.. (2/13)
2
Reputacja
-
Witam Ostatni zauważyłem dziwny objaw polegajacy natym, że na ogół subaryna jeżdzi jak "niedzielny kapelusznik" ale czasem jak jest jakas nierówność, nagły wstrząs dostaje takiego kopa że hohoho. I tak się zastanawiam czy przypadkiem nie jest to "mechanicznie" zacinający się EGR lub wiązka przy przepływomierzu ? pacjentka to impreza 2.0 Ktoś z Szanownych użytkowników cuś takiego miał ?
-
Własnie się zorientowałem, że mam sąsiada posiadającego pięknego granatowego Legacy kombi 2,5. Tak więc może by chciał sie odezwać na priv. Mieszkaniec na granicy Wawy i Józka (tbs)
-
No i po dłuuugim czasie autko zrobione. Kompletne sprzęgło, łożyska i łapa ( 4 dni czekania na nią) samochód złożony do kupy i po opłaceniu 1,6 tys. znowu jeździ. A co do tego dymy z rury wydechowej to chłopaki z warsztatu taki se tylko dowcip zrobili.
-
Witam Panie i Panowie Ostatnio subaryna stała tydzień w warsztacie nie odpalana ( padło sprzęgło a właściwie to łożysko oporowe wyżłobiło już rowek na słoneczku zacisku, tarcza dojechana do nitów, łożysko od strony silnika rozsypało się, złamana łapa wysprzęglająca , w sumie po 180 tys km miało prawo) ale nie w tym problem. No więc autko stało tydzień nie ruszane i dzisiaj mechanicy znaleźli czas i wzieli się za nie i powiedzieli że mieli problem z odpaleniem a jak już odpalili to z rury wydechowej niebiesko ! silnikiem rzucało. Później to się uspokoiło. Problem w tym, że normalnie to samochodzik jeździ codziennie, nie zaobserwowałem aby rano na zimnym był niebieski dym, że silnik chodzi nie równo. Wręcz przeciwnie z rury jak jest chłodno leci para wodna, autko pracuje równiutko, konsumpcja oleju na poziomie 200 do 300 ml na 1k km. I kurde nie wiem czy już się załamać bo remont silnika lub wymiana czy po prostu bokser z takim przebiegiem tak ma po długim postoju ? pacjentka : impreza hawk, 160 km.
-
Te 3 lata temu chcieli za to 1 tys . No nogi się załamały bo to wtedy było to moje pierwsze subaru i pierwsza wizyta w warsztacie. Od tamtego czasu serwisuję koło pracy tam gdzie wczesnijsze autka. Z tego co pamietam to był nawet osobny wątek na forum gdzie ten serwis się moocno tłumaczył.
-
Witam Jesli chodzi o ten warsztat co w "pancernym" 1,6 chciał wyjmować silnik aby wyregulować zawory i wymienić świece to było to 3 lata temu, dosłownie rzut beretem od granic wawy na prawym brzegu
-
Rozpędź autko do 120 km/h, wrzuć na luz i tocz się. Jeśli nadal będzie telepało budą to trzeba sprawdzić półosie, wał nap. lub poduchy silnika i skrzyni. Ja miałem telepanie przy porzedniej i obecnej subarynie podczas hamowani w okolicach 90-80 km/h. Nie są to tarcze więc tttm ;-)
-
Co do wyjmowania silnika to jest pewien warsztat pod Warszawą który informuje, że do regulacji zaworów w "starym" 1,6 trzeba wyjąć silnik i tak samo przy wymianie świec w silnikach 2,0 r i uturbionych. Przykre, smutne i wq...ce wiem ale tak nadal część serwisów pracuje. Dodam że jest to bardzo szanowany serwis na południe od Wawki
-
Witam szanowne towarzystwo. Wczoraj odkryłem, że do wymiany świec nie trzeba wyjmować silnika ani go przechylać czy inne czary czynić. Potrzebne tylko są : bardzo dobra nasadka do świec, łamana złączka, dobra grzechotka, nasadka 12 i 10, dłuuga przedłużka i 2 godziny wolnego czasu. Od strony pasażera po wyjęciu obudowy filtra powietrza ( nasadka 12 i dłuuuga przedłużka) i dolotu do filtra dostęp jest idealny. Po stronie kierowcy no tu juś trochę zabawy bo trza wyjąć akumulator, poluzować skrzynkę bezpieczników, odkręcić i przemieścić pompę powietrza wtórnego i już możemy działać. U mnie jedna ze starych świec miała walniętą ceramikę więc teraz satysfakcja jazdy na nowych świeczkach ogromna powodzenia
-
No witam Forumowiczki i reszte ;-) Dzisiaj zmieniałem świeczki i ( nie poszło wszystko OK, czaij się wizja zwalania głowicy... ale może nie bedzie tragicznie) i musiałem wyjąc pompę powietrza wtórnego. Takie czarne gó..o z metalowym stelarzem przy aku. No i jak miałem to w łapach to zaczołęm oglądać skąd ten eko wynalazek ssie powietrze no bo gdzie dmucha to wszyscy wiemy ;-) I wyszło że to coś se ssie powietrze z dziurki która jest na dole konstrukcji. Hmm tylko dziurka nie ma FILTRA i w rurkach tego cholernego obwodu jest kupa pyłu i kurzu. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ( brak jakiegoś elementu obudowy, filtra) czy ten typ tak ma. No rozumiem że pompa ssie powietrze z bardzo osłoniętego miejsca w komorze silnika ale tek bez filtra dmuchać w moje kochane cylindry !!! Ktoś coś wie w tym temacie ??!!
-
Witam szanowne forum. Zakładam wątek bo raptem po 1 godzinie roboty autko chodzi o niebo lepiej a sporo czytałem i przerabiałem sam problemy z samochodzikem. Pacjent to hawk 2.0 r 160 KM Przed robotą objawy były takie : wolne obroty są i nagle spadają, na LPG ( no mam) przerywał i dławił się tak do 2 tys. na benzynce też wolne obroty nie były idealne przyśpieszenie, no było ale jakieś takie ... ble No więc kupiłem takie cóś do mycia elektroniki czyli alkohol w spreyu tzw IPA. Na początek poszedł do czyszczenia przepływomierz, póżniej czujnik podciśnienia (ten montowany przy przepustnicy) no i samoa przepustnica. Objawy po czyszczeniu: wolne obroty sa stabilne, przyspieszenie jest odczuwalne no i autko inaczej jeżdzi :-) Co do czyszczenia przepustnicy to nie odkręcałem jej. Wykręciłem czujnik podciśnienia i zaczołem psikać i czyścić szmatami, psikać i czyścić itd. A ważna sprawa zapłon włączony, pedał gazu dociśnięty do podłogi, zaparty kluczem ( nie ma linki gazu :-( ) Jeden szczegół ale bardzo ważny należy bardzo dokładnie wyczyścic dziurę ( kanał łączący) w której jest czujnik podciśnienia. Ja miałem jeszcze do dyspozycji kompresor z 5 atm. sprężonego powietrza. Warto poświęcic trochę roboty dla tego układu. Gigantycznego przyrostu mocy nie ma ale samochód zupełnie inaczej pracuje. A cały koszt to IPA za 10 zł i trochę czasu :-) WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT !!!!!!! Przepływomierz TYLKO spryskujemy IPA, nie pchamy paluchów, szmat, wacików, patyczków higienicznych w druciki !!!
-
Kiedy wymiana rozrządu w Imprezie 2.0 160 km
Igoolo odpowiedział(a) na Łukasz Dziedzioch temat w Impreza
W " Instrukcji samochodu" jest rozpiska i wynika z niej 105 tys km. Pomniejsz to o 10 % (margines bezpieczeństwa) i wiesz kiedy zmienić króótki pasek. rolki i pompę wody :-) Wesołych świąt -
Miałem wanne z silnikem 1,6 (pancerny ). W tym silniku nie ma przepławki tylko MPA-sensor wyczyść go np. alkoholem w spreyu IPA. A jesli nic to nie da to jazda do warsztatu do którego masz zaufanie i regulacja zaworów. Regulacja jest na śrubkach więc nie jest to czarna magia dla prawdziwego mechanika. A i jeśli musisz ciąć koszta to zamiast nowych uszczelek pod dekle zaworów, świece i śruby dobry silikon wysokotemperaturowy, wyczyszczone stare uszczelki, dekle i będzie OK.
-
Witam szanownych zakręconych. Wyszło na to że mam padnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tylko gdzie on JEST ZAMONTOWANY ? hawk, silnik 2.0 R
-
Oj widzę że jutro musze podotykać silnik mojej małej i kompa podłączyć