Skocz do zawartości

Igoolo

Nowy
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Igoolo

  • Urodziny 30.04.1974

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Józek
  • Auto
    Była srebrna szczała jest granatowy hawk

Ostatnie wizyty

345 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Igoolo

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

2

Reputacja

  1. Witam Ostatni zauważyłem dziwny objaw polegajacy natym, że na ogół subaryna jeżdzi jak "niedzielny kapelusznik" ale czasem jak jest jakas nierówność, nagły wstrząs dostaje takiego kopa że hohoho. I tak się zastanawiam czy przypadkiem nie jest to "mechanicznie" zacinający się EGR lub wiązka przy przepływomierzu ? pacjentka to impreza 2.0 Ktoś z Szanownych użytkowników cuś takiego miał ?
  2. Igoolo

    Pozdrawiamy sie :)

    Własnie się zorientowałem, że mam sąsiada posiadającego pięknego granatowego Legacy kombi 2,5. Tak więc może by chciał sie odezwać na priv. Mieszkaniec na granicy Wawy i Józka (tbs)
  3. Igoolo

    Remont silnika ?

    No i po dłuuugim czasie autko zrobione. Kompletne sprzęgło, łożyska i łapa ( 4 dni czekania na nią) samochód złożony do kupy i po opłaceniu 1,6 tys. znowu jeździ. A co do tego dymy z rury wydechowej to chłopaki z warsztatu taki se tylko dowcip zrobili.
  4. Igoolo

    Remont silnika ?

    Witam Panie i Panowie Ostatnio subaryna stała tydzień w warsztacie nie odpalana ( padło sprzęgło a właściwie to łożysko oporowe wyżłobiło już rowek na słoneczku zacisku, tarcza dojechana do nitów, łożysko od strony silnika rozsypało się, złamana łapa wysprzęglająca , w sumie po 180 tys km miało prawo) ale nie w tym problem. No więc autko stało tydzień nie ruszane i dzisiaj mechanicy znaleźli czas i wzieli się za nie i powiedzieli że mieli problem z odpaleniem a jak już odpalili to z rury wydechowej niebiesko ! silnikiem rzucało. Później to się uspokoiło. Problem w tym, że normalnie to samochodzik jeździ codziennie, nie zaobserwowałem aby rano na zimnym był niebieski dym, że silnik chodzi nie równo. Wręcz przeciwnie z rury jak jest chłodno leci para wodna, autko pracuje równiutko, konsumpcja oleju na poziomie 200 do 300 ml na 1k km. I kurde nie wiem czy już się załamać bo remont silnika lub wymiana czy po prostu bokser z takim przebiegiem tak ma po długim postoju ? pacjentka : impreza hawk, 160 km.
  5. Te 3 lata temu chcieli za to 1 tys . No nogi się załamały bo to wtedy było to moje pierwsze subaru i pierwsza wizyta w warsztacie. Od tamtego czasu serwisuję koło pracy tam gdzie wczesnijsze autka. Z tego co pamietam to był nawet osobny wątek na forum gdzie ten serwis się moocno tłumaczył.
  6. Witam Jesli chodzi o ten warsztat co w "pancernym" 1,6 chciał wyjmować silnik aby wyregulować zawory i wymienić świece to było to 3 lata temu, dosłownie rzut beretem od granic wawy na prawym brzegu
  7. Rozpędź autko do 120 km/h, wrzuć na luz i tocz się. Jeśli nadal będzie telepało budą to trzeba sprawdzić półosie, wał nap. lub poduchy silnika i skrzyni. Ja miałem telepanie przy porzedniej i obecnej subarynie podczas hamowani w okolicach 90-80 km/h. Nie są to tarcze więc tttm ;-)
  8. Co do wyjmowania silnika to jest pewien warsztat pod Warszawą który informuje, że do regulacji zaworów w "starym" 1,6 trzeba wyjąć silnik i tak samo przy wymianie świec w silnikach 2,0 r i uturbionych. Przykre, smutne i wq...ce wiem ale tak nadal część serwisów pracuje. Dodam że jest to bardzo szanowany serwis na południe od Wawki
  9. Witam szanowne towarzystwo. Wczoraj odkryłem, że do wymiany świec nie trzeba wyjmować silnika ani go przechylać czy inne czary czynić. Potrzebne tylko są : bardzo dobra nasadka do świec, łamana złączka, dobra grzechotka, nasadka 12 i 10, dłuuga przedłużka i 2 godziny wolnego czasu. Od strony pasażera po wyjęciu obudowy filtra powietrza ( nasadka 12 i dłuuuga przedłużka) i dolotu do filtra dostęp jest idealny. Po stronie kierowcy no tu juś trochę zabawy bo trza wyjąć akumulator, poluzować skrzynkę bezpieczników, odkręcić i przemieścić pompę powietrza wtórnego i już możemy działać. U mnie jedna ze starych świec miała walniętą ceramikę więc teraz satysfakcja jazdy na nowych świeczkach ogromna powodzenia
  10. No witam Forumowiczki i reszte ;-) Dzisiaj zmieniałem świeczki i ( nie poszło wszystko OK, czaij się wizja zwalania głowicy... ale może nie bedzie tragicznie) i musiałem wyjąc pompę powietrza wtórnego. Takie czarne gó..o z metalowym stelarzem przy aku. No i jak miałem to w łapach to zaczołęm oglądać skąd ten eko wynalazek ssie powietrze no bo gdzie dmucha to wszyscy wiemy ;-) I wyszło że to coś se ssie powietrze z dziurki która jest na dole konstrukcji. Hmm tylko dziurka nie ma FILTRA i w rurkach tego cholernego obwodu jest kupa pyłu i kurzu. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ( brak jakiegoś elementu obudowy, filtra) czy ten typ tak ma. No rozumiem że pompa ssie powietrze z bardzo osłoniętego miejsca w komorze silnika ale tek bez filtra dmuchać w moje kochane cylindry !!! Ktoś coś wie w tym temacie ??!!
  11. Igoolo

    Czyszczenie "czujników"

    Witam szanowne forum. Zakładam wątek bo raptem po 1 godzinie roboty autko chodzi o niebo lepiej a sporo czytałem i przerabiałem sam problemy z samochodzikem. Pacjent to hawk 2.0 r 160 KM Przed robotą objawy były takie : wolne obroty są i nagle spadają, na LPG ( no mam) przerywał i dławił się tak do 2 tys. na benzynce też wolne obroty nie były idealne przyśpieszenie, no było ale jakieś takie ... ble No więc kupiłem takie cóś do mycia elektroniki czyli alkohol w spreyu tzw IPA. Na początek poszedł do czyszczenia przepływomierz, póżniej czujnik podciśnienia (ten montowany przy przepustnicy) no i samoa przepustnica. Objawy po czyszczeniu: wolne obroty sa stabilne, przyspieszenie jest odczuwalne no i autko inaczej jeżdzi :-) Co do czyszczenia przepustnicy to nie odkręcałem jej. Wykręciłem czujnik podciśnienia i zaczołem psikać i czyścić szmatami, psikać i czyścić itd. A ważna sprawa zapłon włączony, pedał gazu dociśnięty do podłogi, zaparty kluczem ( nie ma linki gazu :-( ) Jeden szczegół ale bardzo ważny należy bardzo dokładnie wyczyścic dziurę ( kanał łączący) w której jest czujnik podciśnienia. Ja miałem jeszcze do dyspozycji kompresor z 5 atm. sprężonego powietrza. Warto poświęcic trochę roboty dla tego układu. Gigantycznego przyrostu mocy nie ma ale samochód zupełnie inaczej pracuje. A cały koszt to IPA za 10 zł i trochę czasu :-) WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT !!!!!!! Przepływomierz TYLKO spryskujemy IPA, nie pchamy paluchów, szmat, wacików, patyczków higienicznych w druciki !!!
  12. W " Instrukcji samochodu" jest rozpiska i wynika z niej 105 tys km. Pomniejsz to o 10 % (margines bezpieczeństwa) i wiesz kiedy zmienić króótki pasek. rolki i pompę wody :-) Wesołych świąt
  13. Miałem wanne z silnikem 1,6 (pancerny ). W tym silniku nie ma przepławki tylko MPA-sensor wyczyść go np. alkoholem w spreyu IPA. A jesli nic to nie da to jazda do warsztatu do którego masz zaufanie i regulacja zaworów. Regulacja jest na śrubkach więc nie jest to czarna magia dla prawdziwego mechanika. A i jeśli musisz ciąć koszta to zamiast nowych uszczelek pod dekle zaworów, świece i śruby dobry silikon wysokotemperaturowy, wyczyszczone stare uszczelki, dekle i będzie OK.
  14. Igoolo

    Czujnik temperatury

    Witam szanownych zakręconych. Wyszło na to że mam padnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Tylko gdzie on JEST ZAMONTOWANY ? hawk, silnik 2.0 R
  15. Oj widzę że jutro musze podotykać silnik mojej małej i kompa podłączyć
×
×
  • Dodaj nową pozycję...