Skocz do zawartości

Dylemat przy zakupie


godman59

Rekomendowane odpowiedzi

Witam otóż mam zamiar zakupić sobie Subaru Legacy IV, na które ostatnio się niesamowicie napaliłem i znalazłem oto ten model

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-pierwszy-wlasciciel-1-rejestracja-2010-r-salon-pl-serwis-aso-ID6ywOBx.html#f04c8fc2cd

 

Niestety przez ostatnie kilka dni naczytałem się trochę o tym diselu, że jak siądzie to kaput trzeba wyłożyć dobre kilka tysięcy. Mnie to przeraża, bo nie jestem jakoś specjalnie zamożny i taka usterka pewnie puściłaby mnie z torbami, szczególnie jakby stała się ona niedługo po zakupie. Macie może coś do powiedzenia co by dodało otuchy?

 

Z drugiej trony mam drugi model, w automacie i benzyna 

 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-2-0-automat-oplacony-gwarancja-vip-ID6yEkDH.html#f04c8fc2cd

 

Jednak trochę przekracza mój budżet i nie wiem czy jest sens się na niego napinać. Według testów czytałem również że pali nie mało, a na zagazowanie obecnie stać mnie nie będzie.

 

Jakieś opinie co do tych dwóch samochodów? Doradzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

taka usterka pewnie puściłaby mnie z torbami,
to odnośnie diesla masz odpowiedz czy brać to auto.

Odnośnie benzyny to pamiętaj że jakiś pakiet startowy na początek zawsze będzie, rozrząd  hamulce czy inna pierdoła która parę plnów z portfela wyssie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten już się czepia. Mam znajomych co się tym zajmują i mam jakie takie rozeznanie w cenach.

Myślę, że Andre ma rację, ja dałem ponad 3500

 

W zależności kto będzie to robił i na jakich gratach to od 2500 w górę

a skąd wyliczyłeś tą dolną granice ?

 

Wysłane z Xiaomi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diesla- z padnietym motorem można kupić w bardzo przyzwoitym stanie polifta 08 za 8k także sam sobie odpowiedz. Gaz jak koledzy pisali- 2.5k musisz liczyć a lepiej więcej. A pakiet startowy- może być bardzo różnie- od tysia z hakiem do... nie mam znaczka nieskończoności. Żeby przy zakupie wiedzieć ile mniej więcej wyjdzie to się jedzie do kogoś kto zna dobrze markę. Jak trzymają cię finanse to bierz 2.0 sohc, gazu i ciesz się jazda! Ale licz się z tym że jak złapiesz wirusa to i tak będziesz pchnął grubą kasę, nie dlatego że będzie trzeba tylko dlatego że będziesz chciał!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten już się czepia.   

a skąd :D , po prostu jestem ciekaw (to już się kiedyś czepiałem ?  :rolleyes: )

Straszni z Was pesymiści, człowiek chce sobie kupić fajne auto (byle nie diesel ) a Wy sypiecie takie kwoty....

Moje poprzednie auto to legaś 2,5 US - fakt sohc - ale w gazie przejechał 200 kkm i w sumie wydałem połowę kwoty o której piszecie

3 lata temu gazowałem h6 i idę o zakład że pewnie koszt serwisowania przy przebiegu jaki zrobiłem (150 kkm ) wyszedłby Wam pewnie coś ok 12-15 tyś

A tu zonk  ;)

Ale licz się z tym że jak złapiesz wirusa to i tak będziesz pchnął grubą kasę, nie dlatego że będzie trzeba tylko dlatego że będziesz chciał!

to prawda  :) a najgorsze że pieroński wirus prawie nie uleczalny 

Edytowane przez szamot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diesla- z padnietym motorem można kupić w bardzo przyzwoitym stanie polifta 08 za 8k także sam sobie odpowiedz. Gaz jak koledzy pisali- 2.5k musisz liczyć a lepiej więcej. A pakiet startowy- może być bardzo różnie- od tysia z hakiem do... nie mam znaczka nieskończoności. Żeby przy zakupie wiedzieć ile mniej więcej wyjdzie to się jedzie do kogoś kto zna dobrze markę. Jak trzymają cię finanse to bierz 2.0 sohc, gazu i ciesz się jazda! Ale licz się z tym że jak złapiesz wirusa to i tak będziesz pchnął grubą kasę, nie dlatego że będzie trzeba tylko dlatego że będziesz chciał!

Kupno diesla nawet z padniętym motorem jest kiepską opcją bo remont silnika to jak na forum pisane bylo nawet 20 kpln.dolicz kupno auta 8 kpln. I budzet przekroczony.a diesel subaru to jednak silnik specjalnej troski ktory mimo prawidlowego serwisowania potrafi się rozsypac po żałośnie malym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do diesla- z padnietym motorem można kupić w bardzo przyzwoitym stanie polifta 08 za 8k także sam sobie odpowiedz. Gaz jak koledzy pisali- 2.5k musisz liczyć a lepiej więcej. A pakiet startowy- może być bardzo różnie- od tysia z hakiem do... nie mam znaczka nieskończoności. Żeby przy zakupie wiedzieć ile mniej więcej wyjdzie to się jedzie do kogoś kto zna dobrze markę. Jak trzymają cię finanse to bierz 2.0 sohc, gazu i ciesz się jazda! Ale licz się z tym że jak złapiesz wirusa to i tak będziesz pchnął grubą kasę, nie dlatego że będzie trzeba tylko dlatego że będziesz chciał!

Kupno diesla nawet z padniętym motorem jest kiepską opcją bo remont silnika to jak na forum pisane bylo nawet 20 kpln.dolicz kupno auta 8 kpln. I budzet przekroczony.a diesel subaru to jednak silnik specjalnej troski ktory mimo prawidlowego serwisowania potrafi się rozsypac po żałośnie malym przebiegu.
O cenie pisałem bynajmniej nie w tym kontekście! Chodzili mi właśnie o potencjalną wartość nie padnietego diesla który może zaraz paść!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra już mnie wystarczająco zniechęciliście, możecie zakończyć tą kłótnię. 

Nie przeszkadzaj jak starsi rozmawiają  ;) . My się nie kłócimy bo nie ma powodu. :D   A wracając do tematu jeśli chcesz gazować to silnika sohc szukaj , regulacja zaworów na śrubki czyli regulacja to  koszt piwerka i uszczelek. 

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra już mnie wystarczająco zniechęciliście,

i żeś ta narobiły...

 

@@godman59, popełniłeś podstawowy błąd

Ja kupując pierwsze subaru nie miałem pojęcia o istnieniu forum - gdybym zaczął jak Ty pewnie bym teraz miał skodę ;) 

 

Legacy to świetne auto, ale aby to zrozumieć musisz przede wszystkim zrobić parę(paręnaście kilometrów)

Pisanie o kwotach serwisowania, kosztach napraw jest jak wróżenie z fusów

Dziwne że tak ochoczo koledzy sypali liczbami a nikt nie zapytał jakie przebiegi planujesz

Pytałeś o auto z gazem, ale jaka instalacja, gdzie zakładana , kto co robił - nic nie wiadomo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie pisze o kosztach serwisowania. Diesel w subaru to pomylka bo jak padnie a padnie na pewno to ok 20 tysi trza wybulic na naprawe. Napinac się na auto przekraczające budzet mozna będąc kawalerem i nie mając innych zobowiązan. Jeśli auto na cię jeść tak ze musisz kombinowac by je utrzymac to bez sensu napinka na takie auto. Benzynka sohc jest dobrym wyborem, tania regulacja zaworow co zmniejsza koszty uzytkowania auta.Zgoda mozna zalozyc instalkę za 1600 zwykłą mieszalnikową tanią tylko kto będzie placił za wojowanie z silnikiem który nie dostanie paliwa tyle ile potrzebuje bo wysterowanie precyzyjne instalacji mieszalnikowej jest niemozliwe. A ceny sekwencji na dobrych sprawdzonych gratach to jak gadalem z kumplem od 2400 jak dla mnie sie zaczynają.tyle ze w kazdym miescie inne ceny będą. W gc mam polską stag 300 hula juz 8 lat bezproblemowo.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dorzucę 3 grosze. O dieslu nie powiem nic bo nie mam ale chyba wszystko zostało powiedziane. Mam za to 2.5 sohc z lpg landi renzo ale za 2500 takiej nie założysz. Moje zdanie jest takie że kupno auta za cały budżet nie jest dobrym pomysłem bo przyjdzie ubezpieczyć kupić opony oleje filtry rozrzad i 3tysiące trzeba wydać. A co do auta to mogę śmiało polecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, dla wszystkich którzy zastanawiają czy zaprzyjaźnić się z subaru. NIE! To nie jest dobra droga! Jeżeli kupisz subiego to są 2 wyjścia:

 

jesteś użytkownikiem dla którego ważne jest czy auto jest srebrne czy zielone. W subaru będziesz przeklinal koszty eksplatacyjne, drogie i wysublimowane oleje itd, itp- kup skodę! Moja Zona jeździ roomsterem i jest zadowolona! Super auto!

 

jeżeli poczujesz klimat, polubisz jazdę, wkrecisz się w Subaru- wolny czas poswiecisz subiemu, wolna gotówkę- subiemu a w nocy pod kołdrą będziesz oglądał na yt jak ten gość tak szybko zmienił upg i do tego na podjeździe. W efekcie dzieci zapomną jak wyglądasz, żona odejdzie z ogrodnikiem któregoś z jurorów "Tańca z gruzami" a pies obsika nogawki myśląc że jakiś menel czy inny hipster zalągł się pod tą kupą zelastwa w garażu.

Więc nie idź ta droga bo zbladzisz!

Ale jeżeli już zajrzales tutaj... chyba już bladzisz... RATUJ SIE póki masz szansę!

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak żeby Ciebie pocieszyć, to moje pierwsze subaru zostało kupione kiedy nie wiedziałem o istnieniu forum subaru. 

Malo tego kupilem go w ciemno a raczej zona :) mnie nie było w domu po prostu ja wysłałem do niemcow po samochód :P

Zadzwoniła do mnie ze nie ma płynu w zbiorniczku hehe co robić , powiedziałem dolewaj i kupuj  :D

Jaki człowiek był można powiedzieć nieodpowiedzialny i nie zdający sobie sprawy co mogło być przyczyna takiej sytuacji.

Jedyna pomoc przy zakupie to wikipedia i nie ustane czytanie opinii i wypowiedzi fachowców, i nie mylili się.

Auto jeździ do tej pory i ma się bardzo dobrze, aczkolwiek już nie w moich rekach. 

Tak ze jak ciebie interesuje jakiś konkretny pojazd , trochę odwagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moja Zona jeździ roomsterem i jest zadowolona!
zmień żonę albo nawróć :P  

 

 

Mam za to 2.5 sohc z lpg landi renzo ale za 2500 takiej nie założysz.
o widzisz a ja mam w Białymstoku producenta instalacji więc dlaczego mam nie wspierać lokalnej firmy i nie kupic tej instalki zwłaszcza że sprawdza się bardzo dobrze ,serwis pod nosm pełne wsparcie producenta w razie W. cena nie jest wygórowana a mimo że mam subaru od lat nie mam zwyczaju płacić więcej za to samo tylko dlatego że ma ładną nazwę. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moja Zona jeździ roomsterem i jest zadowolona!

zmień żonę albo nawróć

Mam za to 2.5 sohc z lpg landi renzo ale za 2500 takiej nie założysz.

o widzisz a ja mam w Białymstoku producenta instalacji więc dlaczego mam nie wspierać lokalnej firmy i nie kupic tej instalki zwłaszcza że sprawdza się bardzo dobrze ,serwis pod nosm pełne wsparcie producenta w razie W. cena nie jest wygórowana a mimo że mam subaru od lat nie mam zwyczaju płacić więcej za to samo tylko dlatego że ma ładną nazwę.
Eeee nie warto. Wzorem innych kolegów z forum muszę poszukać sekretarki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj przedlifta,jeśli rok nie jest bardzo istotny. Koszty utrzymania 2,0 sohc w gazie nie jest dużo większy od innych popularnych wozideł. Na swoim przykładzie mówię,jakiś kontakt w hurtowni części i w dobrych cenach oryginały można mieć. Legacy jest proste w budowie i podstawowym serwisowaniu,samemu da radę ogarnąć wymianę rozrządu,sprzęgła itp. Po 3 latach i 35kkm że swojej strony polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem ten problem 2,5 roku temu. I mam strasznie mieszane uczucia. Jednak Subaru to troche tykajaca bomba. Nawet benzyna.

Kupilem auto polskie, drugi wlasciciel, przeglad w serwisie subaru przed zakupem. Niestety auto jezdzilo przez okolo 30tys km na gazie.

Wszystko wskazywalo na to ze nic tylko brac. Cena byla wysoka, ale wole dac wiecej jak szukac okazji. No ikupile. Swoje pierwsze subaru.

Najpierw poszlo do wymiany sprzeglo. O tym wiedzialem przy zakupie. Z pelna swiadomoscia kupilem auto z konczacym sie sprzeglem. I w zasadzie to byla jedyna powazna awaria gdyby nie.... ten cholerny check engin.

Najpierw sie zapalal. Kasowalem u znajomego i pol roku spokoj. Pozniej coraz czescie. W koncu stwierdzilem ze trzeba sie tym zajac. Blad P0030. Wymienilem sonde i spokoj. Na krotko. Pozniej p cos tam (nie pamietam numeru - chodzilo o to, zeby podlozyc tuleje pod druga sonde. Kupilem specjalna tuleje w firmie ktora specjalizuje sie tylko w subaru. blad od razu zniknal i cisza. Tydzien temu p0420 (ale to chyba nie to bo nie daje sie skasowac - oprogramowanie ktorym na szybko sprawdzalem pokazalo tylko blad 420 jako archiwalny i nic wiecej. kasowanie go nic nie daje). Jutro jedzie na dokladniejsze sprawdzanie. Szczerze mam juz troche dosc.

Chyba pojdzie w inne rece. Nienawidze jak mi sie pala jakies kontrolki. Musze sie go pozbyc, bo przed snem mysle kiedy sie zapali kontrolka albo co moze oznaczac to ze juz sie pali.

Ale z drugiej strony, to zdecydowanie najfajniejsze auto jakie mialem. Jak jest wszystko OK (okresy gdzie nie pali sie ten CE) bardzo lubie nim jezdzic (zona zreszta tez :) ).

Ale jesli tak jak ktos tu wyzej napisal, auto jest dla tych co maja sami przy nim ciagle grzebac to chyba cos nie tak. I wez pod uwage, ze czy to benzyna czy gaz, nie kazdy ogarnie to auto (nie pisze o mechanice), ale wlasnie o tym posr... CE. Wiekszosc wrozy z fusow.

Edytowane przez pawel_zf2003
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz takie podejscie do swego auta to nie dziwie sie ze piszesz takie głupoty zapala się check a ty jedynie kasowac chcesz błędy bo swieci.Ta kontrolka nie swieci aby wkurzac a po to zeby poinformowac szanownego kierownika o problemie. P0420 to bląd dzialania zaworu EGR.A subaru na lpg i 300 kkm przejedzie bez problemu.Chcialbys miec auto na wypasie ale warunek jest jeden nie moze nic się psuc i tu jest problem bo współczesne auta mają skomplikowaną budowę i czasem coś może się zepsuc i zapalic kontrolkę. Sprzedaj subaru kup np ładę 2107 tam nie znajdziesz wkurzającej kontrolki tyle ze jak auto zacznie grymasic to na glowie bedziesz stawal razem z mechanikiem kasownikiem kontrolek bo zadnej informacji auto na komputerku nie udzieli co mu boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...