cezzarr Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Temat dlawienia silnika i zapalajacego sie CHECK ENGINE jest szeroko znany. Moja walka z tym problemem jak do tej pory polegala na regularnym kasowaniu bledow i jezdzeniu na Pb98. Czasami wszystko bylo ok przez tydzien lub 2 a czasami bledy wyskakiwaly juz po 2 dniach. Ostatnio wymienilem swiece na NGK FR5AP11. Te swiece sa rekomendowane do wolnossakow w ksiazce napraw serwisowych Haynes'a. Oficjalna serwisowka zaleca swiece NGK ILFR6B i takie mialem wkrecone. Glowna roznica pomiedzy nimi to ....dlugosc gwintu! Te pierwsze maja gwint krutszy o ok 4mm i zapewne inne wlasciwosci cieplne. Zauwazylem, ze stare swiece po wykreceniu mialy pare pierwszych zwojow gwintu opalone na czarno. Najwazniejsza rzecz jest taka, ze od miesiaca nie mialem problemow z muleniem, niestabilnymi obrotami na luzie ani bledami. Auto jezdzi super po miescie, jedyny zauwazalny minus to delikatna strata mocy na autostradzie przy wiekszych predkosciach. Poprawilo sie tez spalanie. Moze warto sprubowac tych swiec, moze to jest odpowiedz na wiekszosc przypadkow wyskakiwania bledow i nierowna prace silnika na wolnych obrotach. Prosze o opinie czy to komus jeszcze pomoglo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ardaturan Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 A nie jest to zwyczajnie związane z tym, że po prostu wymieniłeś na nowe i gdybyś wstawił te zgodne z instrukcją - ILFR6B też byłoby dobrze? Pytanie retoryczne, bo tego nie wiemy, chyba, że testowałeś wcześniej nowe oryginały. Sam muszę wymienić świece w silniku 2.0R 160KM i się zastanawiam jakie wybrać ale nie rozważałem innych niż rekomendowany w instrukcji model.Świece FR5AP-11 są wg instrukcji do modelów 2.5L *wersja USA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzarr Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Zaraz po kupnie auta (kupilem go juz z objawami szarpania i gasniecia na wolnych obrotach) wymienilem swiece na zalecane ILFR6B. Poprawa byla kilkudniowa, pozniej wszystko wrocilo do "normy", mulenie itp. itd. Sledzilem ten temat wielokrotnie na forum w nadziei ze ktos rozwiaze definitywnie problem dwulitrowek. Nie inwestowalem w wymiane egr-u czy wstawianie opornikow aby zaklocic KS. W wiekszosci przypadkow objawy wracaly. Wszystko w aucie jest tak jak go kupilem. Wg. serwisowki Haynes'a swiece ILFR6B sa do silnikow turbodoladowanych. Ardaturan, jesli ciebie dotyczy tez ten problem z muleniem na srednich i wolnych obrotach to polecam Ci swiece FR5AP11. Moze warto sprobowac bo koszt jest podobny a moze akurat bedziesz mial poprawe, . jescze jedno spostrzezenie, po wymianie swiec na FR5AP11 nie resetowalem ECU ani nie podpinalem go pod kompa zeby sprawdzic bledy. Silnik sam wszedl w normalny tryb pracy. Spradze go jeszcze na autostradzie, bo ostatnio mialem wrazenie ze troche odjelo mu mocy przy wiekszych predkosciach. Jak na razie 5 tygodni po zmianie swiec i gitara gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ardaturan Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 U mnie mulenia nie zauważam - auto mam od 3 miesięcy, natomiast od czasu do czasu obroty zafalują i to nie jest fajne. Świece chce wymienić bo od nowości - wg informacji od poprzedniego właściciela - nie były wymieniane. Dodatkowo wydaje mi się, że auto mogłoby lepiej odpalać bo albo ten typ tak ma albo coś jest na rzeczy, tzn. nie odpala na dotyk tylko trzeba dłużej przytrzymać zapłon (niezależnie od tego czy jest +20 czy -5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 U NGK 5 to świeca cieplejsza od 6. Przy spokojnej jeździe może mieć to wpływ na nagar osadzający się na świecy. Ale co będzie z elektrodami (szczególnie środkową) i izolatorem jak się da w palnik ? Zalecałbym ostrożność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Proszę zrozumcie jedną rzecz. Auto może mulić z dziesiątki powodów. Objaw jest ten sam ale przyczyn może być od groma. To nie jest tak że nagle się okaże że wymiana świec cudownie leczy wszystkie auta z mulenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzarr Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Podsunalem tylko pomysl, bo mam na razie spokoj z tym tematem a stalo sie to za sprawa swiec z krutszym gwintem. Byc moze to pomoze kilku osobom. Pozwole sobie jeszcze na pare przemyslen: Czy ma ktos zdjecie glowicy z silnika 2.0 od strony zaworow z wkrecona swieca ILFR6B? U mnie po wykreceniu swiecy pare pierwszych zwojow gwintu bylo opalone na czarno. Czy gwint nie wystaje czasem za duzo z gniazda? Moze chodzi o to ze ostra krawedz gwintu nagrzewa sie do czerwonosci i wywoluje zaplon w niewlasciwym momencie. Temat znany ze starszych maluchow z nadpalonymi zaworami jak ktos w temacie. Jezeli zaplon jest wywolywany przez rozgrzany gwint to KS wychwytuje to jako spalanie stukowe i przyspiesza zaplon dla ochrony silnika. Prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale teoretyzuje tylko na podstawie wiedzy jaka posiadam. Ardaturan, napisz jaki masz silnik i jakie w nim sa swiece. Jesli twierdzisz ze od nowosci nie zmieniane i auto bzyka jak nalezy to jestem ciekaw co tam wkrecili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Przy spalaniu stukowym opóżnia a nie przyspiesza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się