Skocz do zawartości

wlasciwe swiece do 2.0R a problem mulenia


cezzarr

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dlawienia silnika i zapalajacego sie CHECK ENGINE jest szeroko znany.

Moja walka z tym problemem jak do tej pory polegala na regularnym kasowaniu bledow i jezdzeniu na Pb98. Czasami wszystko bylo ok przez tydzien lub 2 a czasami bledy wyskakiwaly juz po 2 dniach.

Ostatnio wymienilem swiece na NGK FR5AP11.

Te swiece sa rekomendowane do wolnossakow w ksiazce napraw serwisowych Haynes'a.

Oficjalna serwisowka zaleca swiece NGK ILFR6B i takie mialem wkrecone.

Glowna roznica pomiedzy nimi to ....dlugosc gwintu!

Te pierwsze maja gwint krutszy o ok 4mm i zapewne inne wlasciwosci cieplne.

Zauwazylem, ze stare swiece po wykreceniu mialy pare pierwszych zwojow gwintu opalone na czarno.

Najwazniejsza rzecz jest taka, ze od miesiaca nie mialem problemow z muleniem, niestabilnymi obrotami na luzie ani bledami. Auto jezdzi super po miescie, jedyny zauwazalny minus to delikatna strata mocy na autostradzie przy wiekszych predkosciach. Poprawilo sie tez spalanie.

Moze warto sprubowac tych swiec, moze to jest odpowiedz na wiekszosc przypadkow wyskakiwania bledow i nierowna prace silnika na wolnych obrotach.

Prosze o opinie czy to komus jeszcze pomoglo.

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to zwyczajnie związane z tym, że po prostu wymieniłeś na nowe i gdybyś wstawił te zgodne z instrukcją - ILFR6B też byłoby dobrze? Pytanie retoryczne, bo tego nie wiemy, chyba, że testowałeś wcześniej nowe oryginały. Sam muszę wymienić świece w silniku 2.0R 160KM i się zastanawiam jakie wybrać ale nie rozważałem innych niż rekomendowany w instrukcji model.
Świece FR5AP-11 są wg instrukcji do modelów 2.5L *wersja USA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po kupnie auta (kupilem go juz z objawami szarpania i gasniecia na wolnych obrotach) wymienilem swiece na zalecane ILFR6B. Poprawa byla kilkudniowa, pozniej wszystko wrocilo do "normy", mulenie itp. itd.

Sledzilem ten temat wielokrotnie na forum w nadziei ze ktos rozwiaze definitywnie problem dwulitrowek. Nie inwestowalem w wymiane egr-u czy wstawianie opornikow aby zaklocic KS. W wiekszosci przypadkow objawy wracaly. Wszystko w aucie jest tak jak go kupilem.

 

Wg. serwisowki Haynes'a swiece ILFR6B sa do silnikow turbodoladowanych.

 

Ardaturan, jesli ciebie dotyczy tez ten problem z muleniem na srednich i wolnych obrotach to polecam Ci swiece FR5AP11.

Moze warto sprobowac bo koszt jest podobny a moze akurat bedziesz mial poprawe, .


jescze jedno spostrzezenie, po wymianie swiec na FR5AP11 nie resetowalem ECU ani nie podpinalem go pod kompa zeby sprawdzic bledy. Silnik sam wszedl w normalny tryb pracy. 

Spradze go jeszcze na autostradzie, bo ostatnio mialem wrazenie ze troche odjelo mu mocy przy wiekszych predkosciach.

Jak na razie 5 tygodni po zmianie swiec i gitara gra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mulenia nie zauważam - auto mam od 3 miesięcy, natomiast od czasu do czasu obroty zafalują i to nie jest fajne. Świece chce wymienić bo od nowości  - wg informacji od poprzedniego właściciela - nie były wymieniane. Dodatkowo wydaje mi się, że auto mogłoby lepiej odpalać bo albo ten typ tak ma albo coś jest na rzeczy, tzn. nie odpala na dotyk tylko trzeba dłużej przytrzymać zapłon (niezależnie od tego czy jest +20 czy -5)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U NGK 5 to świeca cieplejsza od 6. Przy spokojnej jeździe może mieć to wpływ na nagar osadzający się na świecy. Ale co będzie z elektrodami (szczególnie środkową) i izolatorem jak się da w palnik ?

Zalecałbym ostrożność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsunalem tylko pomysl, bo mam na razie spokoj z tym tematem a stalo sie to za sprawa swiec z krutszym gwintem.

Byc moze to pomoze kilku osobom.

 

Pozwole sobie jeszcze na pare przemyslen: 

Czy ma ktos zdjecie glowicy z silnika 2.0 od strony zaworow z wkrecona swieca  ILFR6B? U mnie po wykreceniu swiecy pare pierwszych zwojow gwintu  bylo opalone na czarno. 

Czy gwint nie wystaje czasem za duzo z gniazda? Moze chodzi o to ze ostra krawedz gwintu nagrzewa sie do czerwonosci i wywoluje zaplon w niewlasciwym momencie. Temat znany ze starszych maluchow z nadpalonymi zaworami jak ktos w temacie. Jezeli zaplon jest wywolywany przez rozgrzany gwint to KS wychwytuje to jako spalanie stukowe i przyspiesza zaplon dla ochrony silnika. Prosze mnie poprawic jesli sie myle, ale teoretyzuje tylko na podstawie wiedzy jaka posiadam.

 

Ardaturan, napisz jaki masz silnik i jakie w nim sa  swiece. Jesli twierdzisz ze od nowosci nie zmieniane i auto bzyka jak nalezy to jestem ciekaw co tam wkrecili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...