Jump to content

nie działa klima przy wyższej prędkości - 3,6R, 2010


jacobson
 Share

Recommended Posts

Dzień Dobry,

czy może ktoś z forumowiczów ma pomysł co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji przy stałej prędkości 140-150/h. Gdy poruszam się autostradą ze stałą prędkością ok 140  początkowo klima działa falami-zimno/ciepło. Przy wyższej  przestaje chłodzić. Fachowiec od klimy nie miał pomysłu co to może być i poradził mi najpierw zrobienie komputerowej diagnostyki silnika sugerując, że przy większych obciążeniach komputer może odcinać działanie innych, zbędnych urządzeń. 

Marcin

Link to comment
Share on other sites

Przy pełnym otwarciu przepustnicy  ,czyli gaz w podłodze ECU wyłącza chwilowo klimę w celu zapewnienia maksymalnych osiągów silnika , np. podczas wyprzedzania , ale tylko w powyższym przypadku.

Link to comment
Share on other sites

140 dla 3.6 to tak 20-30% gazu ...

 

Są też trzy sensory, które mają wpływ na AC.

 - nasłonecznienie - kopułka na desce przy prawym dolny narożniku szyby

 - temp powietrza wewnątrz - pod rowkami w desce przy prawym kolanie kierowcy

 - temp zewnętrzna - na wlocie powietrza przez zderzak, przed chłodnicą.

 

Jest opcja że  wariuje np. kabelek od sensora na zderzaku i klima pływa - może gdzieś go naderwałeś.

 

Jest też pewnie tysiąc innych powodów. Sprawdzenie kodów może coś podpowie.

Edited by Paku
Link to comment
Share on other sites

W jednym z pdfów z tego linku będzie procedura uruchomienia self-testu klimy.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2010/USDM%20Legacy%20FSM%202010%20(BM-BR)/7.%20Body%20Section/2.%20HVAC%20System%20(Auto%20A_C)(Diagnostics)/\

 

tytuł rozdziału:

 

HVAC SYSTEM (DIAGNOSTICS)
5. Diagnostic Chart for Self-Diagnosis

 

miłej zabawy...

 

Edit:

 

2010 ale to to samo chyba, a nazwy bardzie przyjazne:

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2011/USDM%20Legacy%20FSM%202011%20(BM-BR)/2011/7%20BODY%20SECTION/AIRBAG%20SYSTEM%20DIAGNOSTICS%20ABdiag/

Edited by Paku
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

140 dla 3.6 to tak 20-30% gazu ...

 

Są też trzy sensory, które mają wpływ na AC.

 - nasłonecznienie - kopułka na desce przy prawym dolny narożniku szyby

 - temp powietrza wewnątrz - pod rowkami w desce przy prawym kolanie kierowcy

 - temp zewnętrzna - na wlocie powietrza przez zderzak, przed chłodnicą.

 

Jest opcja że  wariuje np. kabelek od sensora na zderzaku i klima pływa - może gdzieś go naderwałeś.

 

Jest też pewnie tysiąc innych powodów. Sprawdzenie kodów może coś podpowie.

Są jeszcze dwa: ciśnienia czynnika i czujnik temp na parowniku (zapobiegający zamarzaniu).  

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...