Skocz do zawartości

nie działa klima przy wyższej prędkości - 3,6R, 2010


jacobson

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry,

czy może ktoś z forumowiczów ma pomysł co może być przyczyną nie działającej klimatyzacji przy stałej prędkości 140-150/h. Gdy poruszam się autostradą ze stałą prędkością ok 140  początkowo klima działa falami-zimno/ciepło. Przy wyższej  przestaje chłodzić. Fachowiec od klimy nie miał pomysłu co to może być i poradził mi najpierw zrobienie komputerowej diagnostyki silnika sugerując, że przy większych obciążeniach komputer może odcinać działanie innych, zbędnych urządzeń. 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

140 dla 3.6 to tak 20-30% gazu ...

 

Są też trzy sensory, które mają wpływ na AC.

 - nasłonecznienie - kopułka na desce przy prawym dolny narożniku szyby

 - temp powietrza wewnątrz - pod rowkami w desce przy prawym kolanie kierowcy

 - temp zewnętrzna - na wlocie powietrza przez zderzak, przed chłodnicą.

 

Jest opcja że  wariuje np. kabelek od sensora na zderzaku i klima pływa - może gdzieś go naderwałeś.

 

Jest też pewnie tysiąc innych powodów. Sprawdzenie kodów może coś podpowie.

Edytowane przez Paku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym z pdfów z tego linku będzie procedura uruchomienia self-testu klimy.

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2010/USDM%20Legacy%20FSM%202010%20(BM-BR)/7.%20Body%20Section/2.%20HVAC%20System%20(Auto%20A_C)(Diagnostics)/\

 

tytuł rozdziału:

 

HVAC SYSTEM (DIAGNOSTICS)
5. Diagnostic Chart for Self-Diagnosis

 

miłej zabawy...

 

Edit:

 

2010 ale to to samo chyba, a nazwy bardzie przyjazne:

 

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy%20Outback/2011/USDM%20Legacy%20FSM%202011%20(BM-BR)/2011/7%20BODY%20SECTION/AIRBAG%20SYSTEM%20DIAGNOSTICS%20ABdiag/

Edytowane przez Paku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

140 dla 3.6 to tak 20-30% gazu ...

 

Są też trzy sensory, które mają wpływ na AC.

 - nasłonecznienie - kopułka na desce przy prawym dolny narożniku szyby

 - temp powietrza wewnątrz - pod rowkami w desce przy prawym kolanie kierowcy

 - temp zewnętrzna - na wlocie powietrza przez zderzak, przed chłodnicą.

 

Jest opcja że  wariuje np. kabelek od sensora na zderzaku i klima pływa - może gdzieś go naderwałeś.

 

Jest też pewnie tysiąc innych powodów. Sprawdzenie kodów może coś podpowie.

Są jeszcze dwa: ciśnienia czynnika i czujnik temp na parowniku (zapobiegający zamarzaniu).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...