Jump to content

Często włącza się tryb Safe Mode - ładowanie tylko 0.5 BAR


sc00by
 Share

Recommended Posts

Witam

W ciągu ostatnich 4 tygodni zauważyłem że ECU przełącza się w tryb Safe Mode ograniczając ładowanie do 0.5 BARa , dzieje się tak kiedy np na 2 biegu chcę nagle przyspieszyć , np chcąc wyminąć kogoś. Jeśli jadę w miarę płynnie na autostradzie jest OK, ładuję tyle ile powinno czyli 1.4 BARa na wszystkich biegach. Miałem kiedyś taki problem ale okazało sie że to przex paliwo z BP, od ponad roku w 90% używam Tesco Momentum czasem Shell V power Nitro + i nie było takich objawów, błędów żadnych nie ma, po restacie ECU jest OK. Co to może oznaczać ?

 

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

297 to jest wersja Prodrive Plus UK - szczerze na początku się sam zastanawiałem czemu tak dużo ładuje, w końcu udało mi się dzięki uprzejmości kolegi z forum w UK uzyskać orginalną dokumentacje z firmy Prodrive i faktycznie byłą seria oznaczona Prodrive + 297KM , 1.42 BAR , od wersji która ma 271KM różni się tym że ma większy intercooler, no i inną mapę ustawioną na takie ładowanie.

Link to comment
Share on other sites

Hamulce, skrzynia, standard, wszystko jak w WRX seryjnym, czy też jak z pakietem podstawowym prodrive , tyle że ten IC jest jak by z STI ale bez żadnych logo itp... i nalepka na progu informująca o wersji i mocy (żeby powiadomić ubezpieczalnie w UK :) aby jeszcze więcej płacić za ubezpieczenie...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Odświeżam kotlet z małą nutką desperacji...

Ręce dzisiaj rozłożyłem. Od dnie kiedy napisałem tego posta byłem w Londynie u trzech mechaników którzy jak się chwalą ogarniają Subaru a silnik EJ20 to bez problemu. Niestety stwierdzili praktycznie to samo że jak nie ma żadnych błędów kiedy samochód zaczyna ograniczać ładowanie do 0.5 Bara to lipa i nic nie zrobią. Ja osobiście nie jestem mechanikiem, ogarniam te sprawy które mogę sam. Ale wydaje mi się że ktoś kto naprawia subaru i się zna powinien chociaż poszukać , bo przyczyna musi być jakaś i zauważyłem bez względu na paliwo czy to tesco momentum czy shell v power. czy silnik zimny czy rozgrzany jak mu wcisnę gaz do dechy i ładowanie wskoczy na full na więcej niż kilka sekund to wtedy odcina do 0.5v i za przeproszeniem h..j trzeba odłączać akumulator na 3 minuty i wtedy działa. Może zapytam czy można we własnym zakresie sprawdzić jakoś sondę lambda bo to jest mój główny podejrzany ale może się mylę. Czy ktoś miał podobne zjawisko ??

 

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

sprawdź czy nie ma spalania stukowego powyżej 3,5k obr. Jesli jest możesz mieć problem mechaniczny , np. początek wypalania tłoka , zbadaj dokładnie ciśn. na tłokach i zapisz różnice , szczególnie 4 tłok . 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W poniedziałek będę badał kompresję cylindrów ponieważ dzisiaj przy jeździe na autostradzie 5ty bieg, około 90mph zaczął mrugać check engine , oraz nagły spadek mocy, auto mimo ładowania jak powinno być nie ciągnęło do przodu... gdy zwolniłem i jechałem spokojniej to było przestało mrugać, zatrzymałem się sprawdziłem kody błędów był jeden P0302 a więc coś z zapłonem na cylindrze 2 ale może to być świeca, cewki, czy też kompresja , dlatego będę to sprawdzał... coś mi się wydaje że silni swoje przejechał i pora na remont już definitywny...

 

@carfit

jak mogę rozpoznać spalanie stukowe ??

Edited by sc00by
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

UPDATE 17.9.2017

 

Witam ponownie. Piszę ponownie ponieważ auto było ostatni czasy u kilku mechanikjów i niestety wszyscy polegli w tym temacie. Przez ten okres czasu od ostatniego postu w tej sprawie troszkę się zmieniło o czym chciałem napisać.

Zachodziła obawa że jest jest problem z z pr-catem w up pipe poniewą zuto starsznie zamulało ze wkręcaniem się na obroty, a więc up pipe została założona inna, używana ale w idealnym stanie. Przy tej okazji, turbo zostało sprawdzone pod kontem luzów wirnika, zostaly wymieonine uszczelki i podkłądnki pod turbo oraz up pipe. Do tego wężyki dolotowe nowe, cały ukłąd podciśnienia sprawdzony. Efekt - praktycznie nic się nie zmieniło, Safe Mode nadal się włącza, a aoborty średnio wchodzą na właściwy pułap... Niestety mimo fachowców którzy teoretycznie powinni się znać (polecenia z forum w UK) niestety nie wiele się zmieniło poza tym że cała operacja kosztowała mnie kilkaset funtów... Nie ukrywam że ręce opadają :) skoro żaden z mechaników nie mógł nic znaleźć to ja sam napewno sam nic nie wymyślę więc może jakieś sugestie od szanownych kolegów?

 

Pozdrawiam
 

PS

Sory za literówki - brak polskiego języka :P

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...