Skocz do zawartości

Silnik ej25


byniak88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Drodzy koledzy mam okazję kupienia imprezy GD 2001 rok. Po numerze Vin i  silnika z tabliczki wychodzi ze jest to 2,0 o mocy 218KM natomiast silnik który w niej siedzi ma oznaczenie EJ25 , ktoś wymieniał silnik lecz nie wiadomo kto i kiedy .Chciałbym sprawdzić jaki to jest dokładnie silnik i jaka jest jego moc seryjna gdyż chłopak który ma ją krótko twierdzi że ma około 400 KM. szukałem numeru silnika gdzieś na bloku lecz nic nie znalazłem tylko oznaczenie pod alternatorem EJ25 i jakies numery ale to chyba numery odlewów. Turbo Które tam jest to vf30 wiec nie wydaje mi sie by można było z tą turbiną uzyskać 400KM . Moje pytanie brzmi, jak mogę dowiedzieć sie czegoś wiecej na temat tego silnika, gdzie znajdę numer tego silnika i co ogólnie myślicie o takim swapie skrzynia została stara TY754VN2AA numer ze skrzyni i z tabliczki jest taki sam. Proszę o dobrą radę. Pozdrawiam

Edytowane przez byniak88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości, jak to się sprawuje i czy są z tego realne korzyści ?

Korzyści?Większa pojemność silnika skutkuje większym momentem z dołu,dobrze zrobiony taki "ulepek",poprawnie wystrojony na odpowiednim osprzęcie daje sporo korzyści,ale też niesie ze sobą większość bolączek bloku 2,5T. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie jeździ, stoi w garażu od dwóch lat poza granicami naszego kraju obecny właściciel robił w nim uszczelki pod głowicami i panewki. Mówi że wystarcz poskładać turbo zalać oleje i można odpalać i chce sprzedać to autko tak jak stoi (ma już go dość ). Chce za nie grosze dlatego jest to kusząca oferta ale boję się czy nie wpakuję sie w jakieś ogromne koszta zależy mi najbardziej na tym jak sprawdzić co to za silnik czy od STI czy seryjnie było 230KM czy 280 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie podanych informacji nic nie można stwierdzić,oznaczenie EJ25 miały również bloki od wolnossących silników o pojemności 2,5l.

Ponadto bloki w 2,5T czy to WRX czy STi a nawet Forek XT 2,5T,były identyczne,różnice były w głowicach,osprzęcie,Ecu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie podanych informacji nic nie można stwierdzić,oznaczenie EJ25 miały również bloki od wolnossących silników o pojemności 2,5l.

Ponadto bloki w 2,5T czy to WRX czy STi a nawet Forek XT 2,5T,były identyczne,różnice były w głowicach,osprzęcie,Ecu itd.

więc jak mogę sprawdzić co to jest za silnik ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

więc jak mogę sprawdzić co to jest za silnik ??

Na odległość i bez znajomości szczegółów,detali - nie stwierdzisz.Oglądając auto i silnik też będzie problem z rozgryzieniem z czego to jest poskładane,potrzebny ktoś z dużą wiedzą,doświadczeniem i znajomością Subaru żeby rozwikłać wszystkie dylematy,a i tak może się okazać,że pewnych rzeczy dowiesz się dopiero po rozbiórce silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obok napisu EJ25, na połączeniu połówek bloku powinny być wybite napisy / numery, jeśli są tam litery AB (np. 83 AB) to blok pochodzi z EJ257. Tylko, że ta wiedza nic Ci nie da, nawet jeśli blok (w sensie odlew) pochodzi z EJ257 to i tak nie wiadomo co własciciel włożył do środka przy okazji robienia UPG i panewek i który to szlif. Mało wiarygodnie brzmią zapewnienia, że wystarczy wlać olej i jeździć (to czemu właściciel tego przez 2 lata nie zrobił?) więc i tak dla bezpieczeństwa zakładaj że silnik będziesz musiał robić - ważniejsze jest więc wtedy jakie są głowice, czy są od EJ257 i czy mają podwójny AVCS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...