byniak88 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Witam. Drodzy koledzy mam okazję kupienia imprezy GD 2001 rok. Po numerze Vin i silnika z tabliczki wychodzi ze jest to 2,0 o mocy 218KM natomiast silnik który w niej siedzi ma oznaczenie EJ25 , ktoś wymieniał silnik lecz nie wiadomo kto i kiedy .Chciałbym sprawdzić jaki to jest dokładnie silnik i jaka jest jego moc seryjna gdyż chłopak który ma ją krótko twierdzi że ma około 400 KM. szukałem numeru silnika gdzieś na bloku lecz nic nie znalazłem tylko oznaczenie pod alternatorem EJ25 i jakies numery ale to chyba numery odlewów. Turbo Które tam jest to vf30 wiec nie wydaje mi sie by można było z tą turbiną uzyskać 400KM . Moje pytanie brzmi, jak mogę dowiedzieć sie czegoś wiecej na temat tego silnika, gdzie znajdę numer tego silnika i co ogólnie myślicie o takim swapie skrzynia została stara TY754VN2AA numer ze skrzyni i z tabliczki jest taki sam. Proszę o dobrą radę. Pozdrawiam Edytowane 29 Czerwca 2016 przez byniak88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abecer Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 (edytowane) 400 koni na vf 30 jest raczej niemożliwe Edytowane 29 Czerwca 2016 przez abecer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byniak88 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Też tak myślę i właśnie nie wiem jak sprawdzić co to za silnik jest dokładnie. Pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usa Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Hamownia za 200 zł da Ci odpowiedź w jakim stanie jest to co w tym EJ25 siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Możliwe jest również złożenie silnika na bloku z 2,5T i osprzęcie z GT czyli głowic itd z 2,0T. Włożenie silnika z 2,5T kompletnego wymagałoby zmiany sterownika silnika,wiązki i jeszcze paru rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Z ciekawości, jak to się sprawuje i czy są z tego realne korzyści ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Z ciekawości, jak to się sprawuje i czy są z tego realne korzyści ? Korzyści?Większa pojemność silnika skutkuje większym momentem z dołu,dobrze zrobiony taki "ulepek",poprawnie wystrojony na odpowiednim osprzęcie daje sporo korzyści,ale też niesie ze sobą większość bolączek bloku 2,5T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byniak88 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Auto nie jeździ, stoi w garażu od dwóch lat poza granicami naszego kraju obecny właściciel robił w nim uszczelki pod głowicami i panewki. Mówi że wystarcz poskładać turbo zalać oleje i można odpalać i chce sprzedać to autko tak jak stoi (ma już go dość ). Chce za nie grosze dlatego jest to kusząca oferta ale boję się czy nie wpakuję sie w jakieś ogromne koszta zależy mi najbardziej na tym jak sprawdzić co to za silnik czy od STI czy seryjnie było 230KM czy 280 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Na podstawie podanych informacji nic nie można stwierdzić,oznaczenie EJ25 miały również bloki od wolnossących silników o pojemności 2,5l. Ponadto bloki w 2,5T czy to WRX czy STi a nawet Forek XT 2,5T,były identyczne,różnice były w głowicach,osprzęcie,Ecu itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byniak88 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Na podstawie podanych informacji nic nie można stwierdzić,oznaczenie EJ25 miały również bloki od wolnossących silników o pojemności 2,5l. Ponadto bloki w 2,5T czy to WRX czy STi a nawet Forek XT 2,5T,były identyczne,różnice były w głowicach,osprzęcie,Ecu itd. więc jak mogę sprawdzić co to jest za silnik ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 więc jak mogę sprawdzić co to jest za silnik ?? Na odległość i bez znajomości szczegółów,detali - nie stwierdzisz.Oglądając auto i silnik też będzie problem z rozgryzieniem z czego to jest poskładane,potrzebny ktoś z dużą wiedzą,doświadczeniem i znajomością Subaru żeby rozwikłać wszystkie dylematy,a i tak może się okazać,że pewnych rzeczy dowiesz się dopiero po rozbiórce silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byniak88 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 aha rozumiem, gościu twierdzi że to jest silni EJ257 ale nie wiem czy to prawda i nie wiem też jak to sprawdzić może ten silnik ma coś takiego czego inne nie mają ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Obok napisu EJ25, na połączeniu połówek bloku powinny być wybite napisy / numery, jeśli są tam litery AB (np. 83 AB) to blok pochodzi z EJ257. Tylko, że ta wiedza nic Ci nie da, nawet jeśli blok (w sensie odlew) pochodzi z EJ257 to i tak nie wiadomo co własciciel włożył do środka przy okazji robienia UPG i panewek i który to szlif. Mało wiarygodnie brzmią zapewnienia, że wystarczy wlać olej i jeździć (to czemu właściciel tego przez 2 lata nie zrobił?) więc i tak dla bezpieczeństwa zakładaj że silnik będziesz musiał robić - ważniejsze jest więc wtedy jakie są głowice, czy są od EJ257 i czy mają podwójny AVCS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Jeśli tylko CR jest dobre. A motor złożony na dobrych klockach to będziesz zadowolony a skrzynia trochę gorzej Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byniak88 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 ok dziękuję wszystkim za pomoc zobaczymy co z tego wyniknie będę pisał na forum jak się potoczą losy tego subaraka. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się