Skocz do zawartości

Dobór używanej skrzyni/dyfra do ej22


Hiszpanu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, posiadam impreze gf4 z ej22 (na tabliczce ej222) bez turbo ze stanów i coś mi perfidnie wyje, zanim oddam do naprawy muszę się dowiedzieć czy skrzynia i dyfer pasują od ej20 do ej22? Mowa oczywiście o gc/gf bez turbin. Czy będzie trzeba szukać skrzyń i dyfrów od legasi z ej22? Chce się upewnić żeby potem się nie okazało że z niewiedzy mechanika auto ma inne przełożenia i np. mniej mocy, a w n/a każdy koń jest na wagę złota, chyba że się nie znam i nie ma to nic do rzeczy. Czy może wręcz przeciwnie w gf4 na stany montowali jedynie silniki ej22 a reszta jest taka sama jak w ej20? A może da się coś przełożyć z innej subaru tak żeby np. stracić na v-max a zyskać na przyspieszeniu?

Może ktoś będzie w stanie mi coś doradzić. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to jeszcze dziś wejde pod auto i sprawdze numer. Jeśli w ostateczności nie będzie dla mnie nigdzie skrzyni to podpowiem mechanikom że może zmiana zamachu pod 2.0 rozwiąże sprawę swapu skrzyni od 2.0.

A co da ta skrzynia XR1AA tylko to że będzie reduktor? Aktualnie nie mam reduktora w swojej i jeśli to ma być tylko jakiś bajer w "teren" to mi bardziej chodziło coś o osiągi bo jeśli można zrobić coś przy okazji to czemu nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr skrzyni jest od góry obok rozrusznika (jak wyżej napisano). Skrzynię możesz założyć każdą od N/A,od turbo też pasują ale trzeba przerabiać pedał sprzęgła na hydrauliczny.Są dwa rodzaje skrzyń,do '98 ty752 oraz od '98 ty754 obie da się założyć ale będzie różnica w ilości śrub mocujących skrzynie do silnika,w twoim przypadku to niema większego znaczenia bo niutków i koni nie starczy do ukręcenia :). Pamiętaj żeby skrzynię wymienić razem z tylnym dyfrem bo przełożenia mogą się różnić,pozdro.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie dasz najpierw do rewizjii tej aktualnej skrzyni? :rolleyes: jeżeli to łozysko w transfer case ,to w dobrym zakładzie to robota na jedna szychta...

 

transmission.png

Edytowane przez Matiz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A opłaca się "remontować" skrzynie w n/a? Tzn. kosztowo to nie jest zbyt przesadne biorąc pod uwagę cenę rynkową auta? Nie dawno regenerowałem wał napędowy za ponad 1000zł i tak prawdę mówiąc fajnie ten wał zrobili, krzyżaki 2x większe od poprzednich ale używane wały to groszowe sprawy, także nawet nie wiem czy się opłacało w n/a robić taki remont wału. A ze skrzynią koszty pewnie podobne albo pewnie i większe, gdzieś wyczytałem kiedyś że same łożyska do dyfra to koszt 1000zł. A teraz się po prostu chciałem tylko dowiedzieć między innymi czy skrzynia z 2.0 pasuje do 2.2 podobnie jak i dyfry. 

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...