Jump to content

Dobór używanej skrzyni/dyfra do ej22


Hiszpanu

Recommended Posts

Mam pytanie, posiadam impreze gf4 z ej22 (na tabliczce ej222) bez turbo ze stanów i coś mi perfidnie wyje, zanim oddam do naprawy muszę się dowiedzieć czy skrzynia i dyfer pasują od ej20 do ej22? Mowa oczywiście o gc/gf bez turbin. Czy będzie trzeba szukać skrzyń i dyfrów od legasi z ej22? Chce się upewnić żeby potem się nie okazało że z niewiedzy mechanika auto ma inne przełożenia i np. mniej mocy, a w n/a każdy koń jest na wagę złota, chyba że się nie znam i nie ma to nic do rzeczy. Czy może wręcz przeciwnie w gf4 na stany montowali jedynie silniki ej22 a reszta jest taka sama jak w ej20? A może da się coś przełożyć z innej subaru tak żeby np. stracić na v-max a zyskać na przyspieszeniu?

Może ktoś będzie w stanie mi coś doradzić. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

 Jaby co to chyba nie bedzie problemem wrzucić zamach i sprzegło z 2.0 zeby pasowało pod skrzynie.

do wolnossaka raczej nie ma opcji żeby ożywić go skrzynią, chyba że reduktorowa XR1AA

Link to comment
Share on other sites

Ok to jeszcze dziś wejde pod auto i sprawdze numer. Jeśli w ostateczności nie będzie dla mnie nigdzie skrzyni to podpowiem mechanikom że może zmiana zamachu pod 2.0 rozwiąże sprawę swapu skrzyni od 2.0.

A co da ta skrzynia XR1AA tylko to że będzie reduktor? Aktualnie nie mam reduktora w swojej i jeśli to ma być tylko jakiś bajer w "teren" to mi bardziej chodziło coś o osiągi bo jeśli można zrobić coś przy okazji to czemu nie :)

Link to comment
Share on other sites

Nr skrzyni jest od góry obok rozrusznika (jak wyżej napisano). Skrzynię możesz założyć każdą od N/A,od turbo też pasują ale trzeba przerabiać pedał sprzęgła na hydrauliczny.Są dwa rodzaje skrzyń,do '98 ty752 oraz od '98 ty754 obie da się założyć ale będzie różnica w ilości śrub mocujących skrzynie do silnika,w twoim przypadku to niema większego znaczenia bo niutków i koni nie starczy do ukręcenia :). Pamiętaj żeby skrzynię wymienić razem z tylnym dyfrem bo przełożenia mogą się różnić,pozdro.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

7d4121a4cbb5ea9dc272ad59176df8a6.jpg

 

84924b882fcf37b1fa7542e9abfbd548.jpg

 

 

Takie mam oznaczenia, dyfer tez mam raczej do zmiany bo ma chyba luzy, byle by nie kupic gorszej skrzyni i dyfra niz mam teraz. Dzięki za pomoc

 

Wysłane z mojego m2 note przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A czemu nie dasz najpierw do rewizjii tej aktualnej skrzyni? :rolleyes: jeżeli to łozysko w transfer case ,to w dobrym zakładzie to robota na jedna szychta...

 

transmission.png

Edited by Matiz
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A opłaca się "remontować" skrzynie w n/a? Tzn. kosztowo to nie jest zbyt przesadne biorąc pod uwagę cenę rynkową auta? Nie dawno regenerowałem wał napędowy za ponad 1000zł i tak prawdę mówiąc fajnie ten wał zrobili, krzyżaki 2x większe od poprzednich ale używane wały to groszowe sprawy, także nawet nie wiem czy się opłacało w n/a robić taki remont wału. A ze skrzynią koszty pewnie podobne albo pewnie i większe, gdzieś wyczytałem kiedyś że same łożyska do dyfra to koszt 1000zł. A teraz się po prostu chciałem tylko dowiedzieć między innymi czy skrzynia z 2.0 pasuje do 2.2 podobnie jak i dyfry. 

Edited by Hiszpanu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...