Skocz do zawartości

Jaki wybrać napęd? Impreza GD


Kacpro76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Jestem na kupnie Imprezki :)

Mieszkam w górach wiec zimą potrzebuje auta z napedem na 4 koła, terenowki nie chce bo duzo jezdze po drogach ekspresowych i lubie wyprzedzac :P Droga wyglada tak - strome podjazdy (lato osobówką wyjade ale tylko na 1 biegu) droga wyłożona płytami wiec w zimie łancuchy trzeba zakladac odcinek cos kolo 1 kilometra. I tu moje pytanie czy naped AWD bez reduktora da rade wysmykac mnie do gory czy potrzebny hedzie reduktor? Oczywiscie mowie tu o silniku 2.0 125 KM. Co ze zjazdami w dół z napedem awd? jak sie zachowuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru jak jest dobra opona to można zdziałać bardzo wiele. Ale zaocznie to ciężko ocenić. Reduktor w Subaru zwiększa przełożenie, ale nie jakoś spektakularnie. To jest niewielka różnica.

Zastanów się nad wolnossącym Foresterem z 2005 roku. Tam było sprzęgło wiskotyczne w tylnym dyfrze. Pomoże Ci bardziej niż reduktor, szczególnie jak podłoże będzie zmienne i pojawiać się będzie lód. Bywałem zimą Forkiem w różnych śnieżnych zakamarkach górskich i nigdy problemów nie miałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktorek i powoli do góry bez gazu. Wyjedzie tam gdzie sie nie wyjedzie pelnym gazem :)

Jak już wspomniałem bezpieczne zjazdy w dół. Nie jak emeryt na wcisnietym hamulcu z gorki bo za szybko jedzie xD

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez akir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie chce foresia ani imprezy w wagonie :D Co z tym awd da rade moj tylek wyziezc i zwiezc z takiej gory? :P

 

Moja ciotka jezdzi Audi A4 w quattro 2.5 tdi w avancie i daje rade to impreza tym bardziej powinna no nie?

Edytowane przez Kacpro76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to system AWD przeznaczony dla manualnych skrzyń biegów. Jego prosta konstrukcja składa się z klasycznego centralnego mechanizmu różnicowego opartego na stożkowych kołach zębatych, oraz ze sprzęgła lepkościowego zwiększającego jego tacie wewnętrzne, po wystąpieniu różnicy prędkości obrotowych obu wałów wyjściowych. Podstawowy podział momentu pomiędzy koła przednie i tylne wynosi 50%/50%, co jest dobrym kompromisem pomiędzy zdolnością do przyspieszania i stabilnością samochodu. Gdy koła którejś osi tracą przyczepność i zaczynają obracać się szybciej, sprzęgło lepkościowe przywraca właściwy podział momentu. Stosunek między momentami przenoszonymi przez obie osie może sięgać od 20%/80% do 80%/20%. Połączenie tego rozwiązania z uniwersalnością manualnej zmiany biegów tworzy napęd o dobrych, sportowych własnościach, właściwie wykorzystujący dostępną przyczepność kół samochodu

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...