Kacpro76 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Witam Jestem na kupnie Imprezki Mieszkam w górach wiec zimą potrzebuje auta z napedem na 4 koła, terenowki nie chce bo duzo jezdze po drogach ekspresowych i lubie wyprzedzac Droga wyglada tak - strome podjazdy (lato osobówką wyjade ale tylko na 1 biegu) droga wyłożona płytami wiec w zimie łancuchy trzeba zakladac odcinek cos kolo 1 kilometra. I tu moje pytanie czy naped AWD bez reduktora da rade wysmykac mnie do gory czy potrzebny hedzie reduktor? Oczywiscie mowie tu o silniku 2.0 125 KM. Co ze zjazdami w dół z napedem awd? jak sie zachowuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Miej na uwadze, że reduktory mają tylko wagony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Reduktor będzie przydatny, wyjazdy i zjazdy(nie bedziesz musiał uzywac hamulca). Jak bedzie lód to i awd sobie nie poradzi na zwykłych oponach. Łańcuchy zakladac jak cos będzie trzeba na 4 kola Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacpro76 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Dobrze wiesz ze jak bedzie lód to reduktor nie pomoże A subaru wytrzyma takie eksploatowanie? Czyli zwykle AWD da rade w takich warunkach zimowych? monsieurboxeur wagon to ostateczność Edytowane 14 Czerwca 2016 przez Kacpro76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 W Subaru jak jest dobra opona to można zdziałać bardzo wiele. Ale zaocznie to ciężko ocenić. Reduktor w Subaru zwiększa przełożenie, ale nie jakoś spektakularnie. To jest niewielka różnica. Zastanów się nad wolnossącym Foresterem z 2005 roku. Tam było sprzęgło wiskotyczne w tylnym dyfrze. Pomoże Ci bardziej niż reduktor, szczególnie jak podłoże będzie zmienne i pojawiać się będzie lód. Bywałem zimą Forkiem w różnych śnieżnych zakamarkach górskich i nigdy problemów nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Reduktorek i powoli do góry bez gazu. Wyjedzie tam gdzie sie nie wyjedzie pelnym gazem Jak już wspomniałem bezpieczne zjazdy w dół. Nie jak emeryt na wcisnietym hamulcu z gorki bo za szybko jedzie xD Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Edytowane 14 Czerwca 2016 przez akir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 Może coś z forestera z krótkim przełożeniem? 4.44 lub 4.11? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacpro76 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Ale ja nie chce foresia ani imprezy w wagonie Co z tym awd da rade moj tylek wyziezc i zwiezc z takiej gory? Moja ciotka jezdzi Audi A4 w quattro 2.5 tdi w avancie i daje rade to impreza tym bardziej powinna no nie? Edytowane 16 Czerwca 2016 przez Kacpro76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Super pytanie czy da wyjechac pod ta górę. Skąd mamy wiedzieć czy da radę wyjechać jak nikt tam nie byl. Z drugiej części pytanie jak audi daje radę do subaru tez Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacpro76 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Droge opisalem Strome podjazdy droga wylozona plytami lekkie zakrety Chodzi mi o to czy juz ktos testowal czy widzial jak takie subaru radzi sobie w takim terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) U mnie w zimie nie wyjedzie z garażu. Zakret 90 stromo , droga wyłożona azurami. Dlatego ma karę i stoi na polu Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Edytowane 16 Czerwca 2016 przez akir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacpro76 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 To jaki ty masz podjazd ze Ci nawet z garazu nie wyjedzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 (edytowane) Konkretny 4 kolka wyjadą z garażu lecz dalej juz nie W twoim wypadku jak Audi wyjeżdża to Subaru też da radę Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Edytowane 16 Czerwca 2016 przez akir Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacpro76 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Jakbym nagral filmik tego podjazdu to bys mogl to tak ocenic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Jakbym nagral filmik tego podjazdu to bys mogl to tak ocenic ? Kupisz to sam ocenisz, możliwości jezdne samochodu Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacpro76 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Boje sie ze sie wpierdziele na mine i aito nie znajdzie swojego zastosowania u mnie jakie przelozenie mocy ma awd w imprezie na dwie osie? ile:na ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Jest to system AWD przeznaczony dla manualnych skrzyń biegów. Jego prosta konstrukcja składa się z klasycznego centralnego mechanizmu różnicowego opartego na stożkowych kołach zębatych, oraz ze sprzęgła lepkościowego zwiększającego jego tacie wewnętrzne, po wystąpieniu różnicy prędkości obrotowych obu wałów wyjściowych. Podstawowy podział momentu pomiędzy koła przednie i tylne wynosi 50%/50%, co jest dobrym kompromisem pomiędzy zdolnością do przyspieszania i stabilnością samochodu. Gdy koła którejś osi tracą przyczepność i zaczynają obracać się szybciej, sprzęgło lepkościowe przywraca właściwy podział momentu. Stosunek między momentami przenoszonymi przez obie osie może sięgać od 20%/80% do 80%/20%. Połączenie tego rozwiązania z uniwersalnością manualnej zmiany biegów tworzy napęd o dobrych, sportowych własnościach, właściwie wykorzystujący dostępną przyczepność kół samochodu Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się