Skocz do zawartości

zawór upustowy


bryho

Rekomendowane odpowiedzi

Też jestem ciekaw.

 

Zadam pytanie bardziej ogólne: czy założenie dowolnego zaworu upustowego, niekoniecznie wymienionego przez kol. bryho, w miejsce seryjnego DV pozbawia gwarancji?

 

I przy okazji pytania pomocnicze :twisted::

- czy z BOV-em to nie jest trochę tak, jak z końcówką wydechu? Niby wpływa na pracę silnika, ale w bardzo niewielkim stopniu

- czy fakt, że SPRT ma blow off przy seryjnej turbinie i dolocie nie jest pewną wskazówką, że blow off jest bezpieczny dla silnika? :twisted:

- czy według przepisów unijnych nie jest tak, że gwarant musi udowodnić, że przyczyną usterki była modyfikacja dokonana przez użytkownika?

- w jaki sposób gwarant jest to w stanie udowodnić?

 

Pytam, bo nie chcę za fajne "pssssst" ryzykować utraty gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam pytanie bardziej ogólne: czy założenie dowolnego zaworu upustowego, niekoniecznie wymienionego przez kol. bryho, w miejsce seryjnego DV pozbawia gwarancji?

 

Czy tego pytania nie należało zadać troszkę wcześniej? :twisted:

 

Może i należało.

 

Jeśli trzeba będzie wymienić, sprzedam ten komuś, kto ma US SPEC, albo samochód po okresie gwarancyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az / aflinta - przez szacunek dla Panów Forumowiczów Andrzeja i Gala nie będę tu paskami straszył, czy też ich rozdawał, dlatego w celu pozbawienia mnie dylematu proszę usunąć / przenieść posty, które, mówiąc eufemistycznie, z tematem związane są dość luźno :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się tylko, że Dyrekcja będzie musiała się wypowiedzieć w stylu z "Rejsu":

 

"No tak. Więc... W tej sprawie właściwie mogę panu odpowiedzieć, że... Właściwie można się zamienić. To znaczy... Yyyy... Nie można. Chyba tak."

 

Innymi słowy: korporacyjna lojalność będzie nakazywała Dyrekcji powiedzieć że utraci się gwarancję, zdrowy rozsądek natomiast i wiedza na temat silników - że jednak nie ma to aż takiego wpływu na silnik :twisted:.

 

No to - czekamy 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy z BOV-em to nie jest trochę tak, jak z końcówką wydechu? Niby wpływa na pracę silnika, ale w bardzo niewielkim stopniu

 

Kolezko sniegowy, tlumik koncowy wbrew pozorom ma spory wplyw na prace silnika. Szczegolnie w przypadku, gdy samochod wyposazony jest w bardzo skromne ECU.

 

- czy według przepisów unijnych nie jest tak, że gwarant musi udowodnić, że przyczyną usterki była modyfikacja dokonana przez użytkownika?

 

Wedlug przepisow unijnych montaz BOVa nie jest w ogole dopuszczony :)

 

Niech "psssssst" bedzie z Toba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ponieważ dość trudno było mi odnaleźć zasadnicze pytanie postaram się odpowiedzieć na te zauważone.

 

Zgodnie z przepisami gwarant musi udowodnić, że zmiana ma związek z usterką.

I tak, jeżeli ktoś zamontował przeciemnienie szyb, trudno by było na tej bazie odmówić gwarancji na silnik.

Pezróbki sa dość precyzyjnie wykluczone książką gwarancyjną (zapisy sprawdzone przez UOKIK).

SPRT ma dodatkowe ubezpieczenie gwarancyjne na elemenety nie objete gwarancją fabryczną; ale i tak elementy eksploatacyjne naturalnie gwarancji nie podlegają (ponownie - sprecyzowane w książce gwarancyjnej).

 

BOV ma niewielkim wpływ na faktyczną pracę silnika; wpływ na pracę turbiny też trudno jest określić jako szkodliwy. Stąd prawdopodobieństwo, że znaleziony by został związek pomiędzy jednym i drugim wydaje się niewielkie (to jednak bez konsultacji z działem Gwarancji !)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOV ma niewielkim wpływ na faktyczną pracę silnika; wpływ na pracę turbiny też trudno jest określić jako szkodliwy. Stąd prawdopodobieństwo, że znaleziony by został związek pomiędzy jednym i drugim wydaje się niewielkie

 

No to mi Szanowna Dyrekcja zrobiła baaardzo miły prezent pod choinkę!

 

Wesołych Świąt, droga Dyrekcjo! :mrgreen:

 

 

 

michal - no to tym lepiej, bo morał z tego taki, że drobne modyfikacje ujdą :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOV ma niewielkim wpływ na faktyczną pracę silnika; wpływ na pracę turbiny też trudno jest określić jako szkodliwy. Stąd prawdopodobieństwo, że znaleziony by został związek pomiędzy jednym i drugim wydaje się niewielkie

 

No to mi Szanowna Dyrekcja zrobiła baaardzo miły prezent pod choinkę!

 

Wesołych Świąt, droga Dyrekcjo! :mrgreen:

 

 

 

michal - no to tym lepiej, bo morał z tego taki, że drobne modyfikacje ujdą :twisted:.

 

Nie ciesz sie bo prawdopodobienstwo znalezienia zwiazku jest niewielkie ale jednak istnieje :mrgreen: i Dyrekcja nie pisala jeszcze czy BOV i zmieniona tylna cześc wydechu "razem" nie zwieksza zdecydowanie znalezienia takiego związku :!:

Wesolych Swiat, drogi Przemku! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...