ADK90 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Witam. Mam problem z wentylatorami od chłodnicy. Pacjent to Bug wrx my02 usa. Lewy wentylator (ten od kierowcy) włącza się bez problemów lecz kręci się wolno jakby na pierwszym biegu. Działa tak samo jak się silnik zagrzeje i gdy włączę klimę. Drugi wentylator prawy prawie nie działa na klimie i jak silnik gorący. Czasem jak go popchnę ręką to się włączy ale jeszcze wolniej się kręci niż lewy. Oba wentylatory jak podłącze pod aku to kręcą się bardzo szybko na jednym z kabli minusowych na drugim kablu prawy wiatrak nie działa a lewy kreci się wolno czyli 1 bieg. Na kablach plusowych nie ma różnicy. Z instalacji samochodu do kostek idą trzy kable. Dwa minusy i jeden plus. W wiatrakach mam za to cztery kable dwa plusy i dwa minusy. Kostki są białe kwadratowe. Co mi mogło paść? Sądziłem że wiatraki szczotki ale jak je podłącze pod aku działają. Czujnik wody czy inny? Wiatraki zawsze działały na drugim biegu przy klimie i wysokiej temp płynu nigdy wcześniej nie widziałem 1 biegu aż od pewnego momentu. Sprawa dość pilna bo na postoju po szybszej jeździe silnik osiąga wysoką temp i nie chce przez to zaliczyć upg. Bezpieczniki oczywiście dobre a przekaźniki poprzekładałem miejscami ale dalej to samo. Dzięki za pomoc Nikt nie ma żadnego pomysłu aby coś doradzić albo pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekwrx Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Miałem swego czasu problem z wentylatorami chłodnicy , z opisu Twojego widać że inny , po prostu po włączeniu zapłonu chodziły oba na max. obrotach i troszkę wariowały . Okazało się że miałem złączone dwie zielone wtyczki znajdujące się pod kierownicą pod licznikami . Rozłączyłem i problem z wentylatorami automatycznie znikł . Są to wtyczki serwisowe , które muszą być rozłączone . Taka mała sugestia z mojej strony - warto sprawdzić - może akurat ! Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojnakrzys Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Obstawiam dwie opcje. Albo problem z kablami (słabe styki) albo szczotki silnika na wykończeniu. Ale to tylko moja sugestia jakbyś miał inny sprawny wentylator to by to wiele wyjaśniło. Pozdrawiam - Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Możliwe że masz rację. Jeszcze posprawdzam instalacje i różne opcje i gdy nie będzie efektu wentylatory idą do magika aby je sprawdził. Jak ktoś jeszcze ma jakiś pomysł śmiało pisać każda rada będzie pomocna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cianbo Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) Tak wtyczka nie wygląda na oryginalną. Ktoś już tam coś grzebał. Do tego sporo utlenionej miedzi na stykach. Poszukałbym problemu we wiązce. Edytowane 11 Czerwca 2016 przez cianbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Do tego sporo utlenionej miedzi na stykach To tylko smar który nałożyłem na styki. Właśnie idę po kablach do skrzynki z przekaźnikami i jak na razie nie ma żadnych łączeń na kablach. Wszystko ładnie zaizolowane taśmą puszczone w peszlu ale mam wrażenie że ktoś tam już był. Do sprawdzenia mam jeszcze odcinek wiązki w błotniku. W pon wiatraczki idą do sprawdzenia, kupie nowe przekaźniki i zobaczę co będzie. Kilka fotek jak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się