jurpaw Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Witam. Przy odpalaniu zimnego silnika ej25 słychać klekot przez kilka sekund. Bardziej wskazuje to na zawory czy panewkę? Poniżej filmik z odpalania. Samochód stał całą noc. Później w ciągu dnia jest już lepiej, ale jeśli samochód postoi dłużej to znów słuchać to po odpaleniu. Dodam jeszcze, że przy normalnej jeździe na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach też delikatnie słychać taki klekot. Przy 5k rpm również.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Wolpiuk Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 (edytowane) Hej. Z mojego doswiadczenia to nie panewki. Panewki walilyby non-stop. To rzecywiscie moze byc zwiazane z zaworami a scislej z popychaczami. Mialem podobnie w moim Foresterku. Bezposredio po zapaleniu dzwiek byl podobny do walenia mlotkiem po stalowej plycie. I tez trwalo to kilka second. Nie wykluczam tloka. Ale nie, tlok tez by tlukl sie non-stop. Edytowane 21 Maja 2016 przez Mariusz Wolpiuk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurpaw Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Czyli regulacja zaworow i powinno być po problemie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Wolpiuk Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Tego bym nie powiedzial. W moim przypadku byl to problem z prawidlowym smarowaniem tych czesci. Nie wiem co trzeba bylo przy tym zrobic po odsprzedalem dealerowi wkrotce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurpaw Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) Czekam na dalsze odpowiedzi. Może ktoś ma jakiś pomysł. Mogą być kanały olejowe przytkane? Jak to sprawdzić w tym silniku? A może delikatnie pęknięty smok w misce olejowej? Tyle że wtedy nie byłoby pewnie dobrego ciśnienia oleju i kontrolka pewnie by mrugała/świeciła. Smok pękał też w 2.5 SOHC czy tylko w 2.5T? Edytowane 22 Maja 2016 przez jurpaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Nie żartujcie...to wygląda na piston slap. Dzial szukaj wita. TTTM na 95% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurpaw Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Zmierzylem ciśnienie oleju. 2.5bar przy 2.5k rpm na cieplym silniku. Manometr zamiast czujnika za alternatorem. Ściągnąłem też miske olejową. Jest wyczuwalny luz na panewkach. Raczej silnik do roboty jeśli ma dłużej pochodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Wolpiuk Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Sorry jurpaw za glupia diagnoze. Nie przeczytalem twego postu do konca. Tak, z tych dzwiekow wynika, ze masz problem z tlokiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 31 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2016 Piston slap. To samo jest u mnie. Regulacja zaworów na pewno nie pomoże. Ja kupiłem z tym (świadomie), zrobiłem do tej pory 30kkm i jest dalej tak samo, oleju nie wciąga jakichś masakrycznych ilości (jak na 2.5 to nawet spoko ). Po podniesieniu auta i słuchaniu od strony miski, oraz z góry na środku jest cicho, więc to nie panewka. Lać dobry olej, w czas zmieniać, rozgrzewać (a już na pewno nie pałować na zimnym) i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Wojtalik Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Książkowy przyklad piston slap. Niech zostanie dla potomnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurpaw Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Oby tak było. Tylko dlaczego jak ściągnąłem miskę to był wyczuwalny luz korbach? Nie powinno to być ciasno spasowane? Przy wyższych obrotach piston slap też słychać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się