Jump to content

koło pasowe ej20


niebieskiultras
 Share

Recommended Posts

jakim kołem pasowym można zamienić oryginalne koło pasowe z ej20 w imprezie GF 2.0 115km ?

w moim kole rozleciał się tłumik? drgań i środek koła ma duży luz


na sztukę włożyłem sztywne koło z ej16


 

Link to comment
Share on other sites

Na kole pasowym jest jakiś tłumik drgań? Chyba czegoś nie zauważyłem. Tak czy siak jeśli chodzi o koło pasowe to w 1.6, 1.8 i 2.0 są takie same i możesz jeździć z tym od 1.6. Jeśli chodzi o koło zamachowe to sytuacja wygląda podobnie. Ja tak zamieniałem te elementy miedzy 1.6 a 2.0 i wszystko ładnie śmigało. Jeśli masz wątpliwości to porównaj sobie te części na tej stronce: http://opposedforces.com/parts

Link to comment
Share on other sites

no nie wiem dokładnie co to było ale środkowy element lata w środku

koło z 1.6 ma inną budowę i ma tak jakby dwa różne poziomy - pasek klimy siedzi niżej i jest dłuższy

4719d4d9425fa2a42fa8ad468a1eedbb.jpg koło z ej 16
DSC00928.JPG







a ja miałem takie


kolo-pasowe-do-subaru-ej25.jpgi w moim kole tam gdzie są otwory na blokadę zaczęło coś latać i trzaskać się


pytanie

czy koło z 1.6 może zostać czy musi być takie jak miałem

 

Edited by niebieskiultras
Link to comment
Share on other sites

Masz rację są dwa rodzaje kół. W jednym prowadzenie paska klimy ma mniejsze średnicę od prowadzenia alternatora w drugim rodzaju oba prowadzenia są takie same. Tam gdzie masz dwa rozmiary prowadnic do wyregulowania paska klimy możesz poluzować napinacz i w ten sposób napiąć pasek aby nie był za krótki. Innymi opcjami jest kupno dłuższego paska do tego koła albo kupno takiego które ma takie same rozmiary prowadnic. Ogólnie może być koło z 1.6, 1.8, 2.0 byle Ci odpowiadało w kwestii tego paska.

 

A tak w ogóle to ciekawa sprawa bo nie co dzień pękają i się ukręcają koła pasowe.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A tak w ogóle to ciekawa sprawa bo nie co dzień pękają i się ukręcają koła pasowe.

moje auto było u kilku różnych właścicieli i każdy inaczej o nie dbał

 

 

np

rozrząd był robiony w ASO ale uszczelniacze były wprasowane na siłę i oczywiście stamtąd olej się lał

ale skrzynie już nikt nie dbał i At jest uszkodzone - używana skrzynia czeka na montaż

z pompy wspomagania lał się olej

a szczytem dziadowania jest instalacja mieszalnikowa :facepalm:

 

 

 

powoli wszystko wyprowadzam do porządku

 

 

 

a co do koła to nie wiem co jest powodem uszkodzenia - z tego co zauważyłem środek jest tak jakby zalany gumą a z racji wycieków z pompy wspomagania i z uszczelniaczy mogło coś się tam pouszkadzać

 

 

 

jest jeszcze jedna różnica między kołem z ej16 a ej20 - śruba montażowa - ta z 1.6 jest krótsza

Link to comment
Share on other sites

Na pewno mniejszy opór na wale, a co za tym idzie szybsze wkręcanie się na obroty. Chyba tak samo jak z lżejszym zamachem, tylko tutaj różnica w odchudzeniu mniejsza, to i efekt mniej odczuwalny, o ile w ogóle coś czuć. Btw. gdzie takie ładne znalazłeś?

Link to comment
Share on other sites

Koło pasowe (to "normalne") ma coś w rodzaju paska gumy, na całym obwodzie gdzieś tak w środku promienia.

Pewnie to służy jakiemuś tłumieniu drgań.

Zawsze możesz pójść na całość ;) http://www.topendpower.pl/p/pl/psp-eng-100-93/lekkie+ko%C5%82o+pasowe+perrin+performance+-+subaru+wrxsti+93-10.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...