Skocz do zawartości

półosie wrx


ursusraketa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Jak wygląda sprawa z półosiami kompletnymi w new age dokładnie w wrx 2001 sedan.

Czy wszystkie pasują z new age ?

Czy są różne rodzaje w zależności od rocznika?

Czy sedan i kombi pasują?

Czy lewa i prawa strona są takie same?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem w wrx 2001-2002 a dokładniej BUGEYE półosie są inne niż w wrx 2003 BLOBEYE.

to można po numerach skrzyni wyciągnąć TY754VN1AA, 2AA i 3AA mają inne półosie a TY754VN4,5,6AA mają inne. W hawku chyba półosie były takie same jak w blobie

Edytowane przez SOpEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie inne są przeguby  wewnętrzne z przednich półosi  w nowszych skrzyniach 754....   Czyli te "wpuszczane" w skrzynię biegów  :) reszta jest taka sama.

Kombi ma krótsze półosie a przeguby są takie same jak w sedanie.

Edytowane przez wojciechowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcić półoś tylną od dyfra? Z przedniej wystarczy wybić kołek ale z tyłu jest inaczej.Czy trzeba odkręcić tych 5 śrub ? Czy trzeba spuszczać olej z dyfra? 

Nie wystarczy podważyć jak w manualu?

Do tego potrzebny jest niby specjalny klucz ale to chyba można zrobić i bez niego.

Mnie też czeka taka wymiana w najbliższym czasie :)

 

1_zpstmz7wxvw.jpg

Edytowane przez doman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki, czyli odkrecam nakretke od strony koła , wyciągam jedna i druga stronę i gotowe. Masz link do tego manuala ?

 

Olaboga........

 

 

Coś mi się widzi że musisz odkręcić tylne zwrotnice od amora żeby wyciągnąć zew. przegub i wtedy możesz wybić czy podważyć wewnętrzny ;)

 

Też nie......

 

Myślcie dalej........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki, czyli odkrecam nakretke od strony koła , wyciągam jedna i druga stronę i gotowe. Masz link do tego manuala ?

 

Olaboga........

 

 

Coś mi się widzi że musisz odkręcić tylne zwrotnice od amora żeby wyciągnąć zew. przegub i wtedy możesz wybić czy podważyć wewnętrzny ;)

 

Też nie......

 

Myślcie dalej........

 

Nie bądź żyła i doradź bo umiesz..... ja tylko z przodu wymieniałem :)

Pewnie jeszcze dyfer można popuścić żeby wylazło? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tył jest jeszcze prostszy. Nie żyłuję informacji bo nie jest to wiedza tajemna. Raczej zmuszam co niektórych do poszperania w necie i poczytania manual'a chociażby dlatego aby byle mechanik nie zaśpiewał 500 PLN za wyjęcie dyfra a biedy właśiciel płacił bo nie wiedział o co kaman. 

Zależy co chcesz zrobić. Wyjąć dyfer, zmienić przegub czy uszczelniacz w dyfrze.

Żeby wyjąć półoś z dyfra musisz:

1. zdjąć koło

2. odkręcić śrubę 200 mm trzymającą dolne wahacze i zwrotnicę.

3. odkręcić łącznik stabilizatora - jedna śruba wystarczy

4. energiczne łomikiem podważyć jak to jest na rysunku wcześniej - półoś wysunie się z dyfra ok 1 cm.

5. Wycofać półoś z dyfra jak nie da się jej wyjąć (np. wisko starego typu) to odkręcić dolne mocowanie amora do zwrotnicy dwie śruby, zwrotnicę odchylisz na znaczny kąt.

6. dostęp do uszczelniacza już masz.

Żeby wyjąć dyfer.

7.  pkt 1-6 zrobić, wcześniej odkręcając wał od dyfra.

8. osłony i 4 śruby trzymające dyfer

9. podstawić lewarek aby dyfer nie spadł

10. okdręcić dwie śruby z tyłu dyfra. Najlepiej jak wyjdą śruby a nie same nakrętki...

11. energiczie wyjąć drugą półoś. Zauważcie że w drugim kole nic nie odkręcam, żadnych wahaczy, łączników itd. Dyfer mi sie odsunie w lewo/prawo i wyjdzie. 

Żeby wyjąć półos.

do pkt. 6

7. okręcić śrubę półosi chyba 32 mm

8. wypchnąc półoś. Ja to robię ściągaczem i tarczą dorobioną 10 mm z rozstawem 5x100, którą przykręcam nakrętkami do piasty - sciągacz dwuramienny zaczepiony o tarczę a jego śruba gwintowana wypycha półoś. Bez młotka, tzw grzybka i walenia w zwrotnicę,

 

Czas na wyjęcie dyfra to ok. 45 min z pneumatem w ręku....i piwem.

Edytowane przez 4mamut
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki, czyli odkrecam nakretke od strony koła , wyciągam jedna i druga stronę i gotowe. Masz link do tego manuala ?

 

Olaboga........

 

 

Coś mi się widzi że musisz odkręcić tylne zwrotnice od amora żeby wyciągnąć zew. przegub i wtedy możesz wybić czy podważyć wewnętrzny ;)

 

Też nie......

 

Myślcie dalej........

 

Wiem że muszę odsunąć piastę , bo będzie za mało miejsca aby go wyjąć. Nie wiedziałem tylko jak zdjąć przegub wewnętrzny z dyfra.

Odkręcę chyba wąchacze od piasty i odsunę ją trochę razem z amortyzatorem.Najgorzej jest tylko ruszyć tą długą śrubę przechodzącą przez całą piastę .

A może znacie prostszy sposób na wyjęcie go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyżej opisałem w pkt,

 

Śruba 200 mm po odkręceniu nie chce czasem puścuć tulei wahacza - nie wolno w nią walić bo tylko palnik pomaga więc wyjmujesz śrubę ją razem z wahaczem. Odkręcasz wahacz od budy tylko uwaga tam jest śruba regulująca kąt zwrotnicy.  

Wyjmujesz dwa elementy jednocześnie.

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyżej opisałem w pkt,

 

Śruba 200 mm po odkręceniu nie chce czasem puścuć tulei wahacza - nie wolno w nią walić bo tylko palnik pomaga więc wyjmujesz śrubę ją razem z wahaczem. Odkręcasz wahacz od budy tylko uwaga tam jest śruba regulująca kąt zwrotnicy.  

Wyjmujesz dwa elementy jednocześnie.

Dzięki faktycznie byłeś szybszy. :P Jak zacznę grzać palnikiem to chyba trochę się gumy mogą przypalić.Właśnie tak myślałem żeby odkręcić od strony budy ,ale geometria się zmieni.Może zaznaczę położenie tej śruby i odkręcę tak .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zaznacz położenie śruby, zresztą tam jest talerzyk na mimośrodzie ze skalą więc jest dość prosto.

Palnikiem grzeje się wahacz aby właśnie uratować śrubę. Wiele amatorów ją tnie a jej koszt to 80 PLN więc taniej poświęcić tuleję.  Natomiast jak wyjmiesz obie części nic nie musisz poświęcać...

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...