ursusraketa Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Witam Jak wygląda sprawa z półosiami kompletnymi w new age dokładnie w wrx 2001 sedan. Czy wszystkie pasują z new age ? Czy są różne rodzaje w zależności od rocznika? Czy sedan i kombi pasują? Czy lewa i prawa strona są takie same? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SOpEL Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) z tego co wiem w wrx 2001-2002 a dokładniej BUGEYE półosie są inne niż w wrx 2003 BLOBEYE. to można po numerach skrzyni wyciągnąć TY754VN1AA, 2AA i 3AA mają inne półosie a TY754VN4,5,6AA mają inne. W hawku chyba półosie były takie same jak w blobie Edytowane 8 Lutego 2016 przez SOpEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 (edytowane) Według mnie inne są przeguby wewnętrzne z przednich półosi w nowszych skrzyniach 754.... Czyli te "wpuszczane" w skrzynię biegów reszta jest taka sama. Kombi ma krótsze półosie a przeguby są takie same jak w sedanie. Edytowane 8 Lutego 2016 przez wojciechowski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Jak odkręcić półoś tylną od dyfra? Z przedniej wystarczy wybić kołek ale z tyłu jest inaczej.Czy trzeba odkręcić tych 5 śrub ? Czy trzeba spuszczać olej z dyfra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Jak odkręcić półoś tylną od dyfra? Z przedniej wystarczy wybić kołek ale z tyłu jest inaczej.Czy trzeba odkręcić tych 5 śrub ? Czy trzeba spuszczać olej z dyfra? Nie wystarczy podważyć jak w manualu? Do tego potrzebny jest niby specjalny klucz ale to chyba można zrobić i bez niego. Mnie też czeka taka wymiana w najbliższym czasie Edytowane 11 Lutego 2016 przez doman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Dzięki, czyli odkrecam nakretke od strony koła , wyciągam jedna i druga stronę i gotowe. Masz link do tego manuala ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Coś mi się widzi że musisz odkręcić tylne zwrotnice od amora żeby wyciągnąć zew. przegub i wtedy możesz wybić czy podważyć wewnętrzny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Dzięki, czyli odkrecam nakretke od strony koła , wyciągam jedna i druga stronę i gotowe. Masz link do tego manuala ? Olaboga........ Coś mi się widzi że musisz odkręcić tylne zwrotnice od amora żeby wyciągnąć zew. przegub i wtedy możesz wybić czy podważyć wewnętrzny Też nie...... Myślcie dalej........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Dzięki, czyli odkrecam nakretke od strony koła , wyciągam jedna i druga stronę i gotowe. Masz link do tego manuala ? Olaboga........ Coś mi się widzi że musisz odkręcić tylne zwrotnice od amora żeby wyciągnąć zew. przegub i wtedy możesz wybić czy podważyć wewnętrzny Też nie...... Myślcie dalej........ Nie bądź żyła i doradź bo umiesz..... ja tylko z przodu wymieniałem Pewnie jeszcze dyfer można popuścić żeby wylazło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doman Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Kiedyś znalazłem taki manual ale jak patrze w serwisówce jest prawie tak samo: http://www.iwsti.com/forums/diy-mods-and-installations/116053-how-change-rear-axle.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Tył jest jeszcze prostszy. Nie żyłuję informacji bo nie jest to wiedza tajemna. Raczej zmuszam co niektórych do poszperania w necie i poczytania manual'a chociażby dlatego aby byle mechanik nie zaśpiewał 500 PLN za wyjęcie dyfra a biedy właśiciel płacił bo nie wiedział o co kaman. Zależy co chcesz zrobić. Wyjąć dyfer, zmienić przegub czy uszczelniacz w dyfrze. Żeby wyjąć półoś z dyfra musisz: 1. zdjąć koło 2. odkręcić śrubę 200 mm trzymającą dolne wahacze i zwrotnicę. 3. odkręcić łącznik stabilizatora - jedna śruba wystarczy 4. energiczne łomikiem podważyć jak to jest na rysunku wcześniej - półoś wysunie się z dyfra ok 1 cm. 5. Wycofać półoś z dyfra jak nie da się jej wyjąć (np. wisko starego typu) to odkręcić dolne mocowanie amora do zwrotnicy dwie śruby, zwrotnicę odchylisz na znaczny kąt. 6. dostęp do uszczelniacza już masz. Żeby wyjąć dyfer. 7. pkt 1-6 zrobić, wcześniej odkręcając wał od dyfra. 8. osłony i 4 śruby trzymające dyfer 9. podstawić lewarek aby dyfer nie spadł 10. okdręcić dwie śruby z tyłu dyfra. Najlepiej jak wyjdą śruby a nie same nakrętki... 11. energiczie wyjąć drugą półoś. Zauważcie że w drugim kole nic nie odkręcam, żadnych wahaczy, łączników itd. Dyfer mi sie odsunie w lewo/prawo i wyjdzie. Żeby wyjąć półos. do pkt. 6 7. okręcić śrubę półosi chyba 32 mm 8. wypchnąc półoś. Ja to robię ściągaczem i tarczą dorobioną 10 mm z rozstawem 5x100, którą przykręcam nakrętkami do piasty - sciągacz dwuramienny zaczepiony o tarczę a jego śruba gwintowana wypycha półoś. Bez młotka, tzw grzybka i walenia w zwrotnicę, Czas na wyjęcie dyfra to ok. 45 min z pneumatem w ręku....i piwem. Edytowane 11 Lutego 2016 przez 4mamut 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Dzięki, czyli odkrecam nakretke od strony koła , wyciągam jedna i druga stronę i gotowe. Masz link do tego manuala ? Olaboga........ Coś mi się widzi że musisz odkręcić tylne zwrotnice od amora żeby wyciągnąć zew. przegub i wtedy możesz wybić czy podważyć wewnętrzny Też nie...... Myślcie dalej........ Wiem że muszę odsunąć piastę , bo będzie za mało miejsca aby go wyjąć. Nie wiedziałem tylko jak zdjąć przegub wewnętrzny z dyfra. Odkręcę chyba wąchacze od piasty i odsunę ją trochę razem z amortyzatorem.Najgorzej jest tylko ruszyć tą długą śrubę przechodzącą przez całą piastę . A może znacie prostszy sposób na wyjęcie go? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) wyżej opisałem w pkt, Śruba 200 mm po odkręceniu nie chce czasem puścuć tulei wahacza - nie wolno w nią walić bo tylko palnik pomaga więc wyjmujesz śrubę ją razem z wahaczem. Odkręcasz wahacz od budy tylko uwaga tam jest śruba regulująca kąt zwrotnicy. Wyjmujesz dwa elementy jednocześnie. Edytowane 11 Lutego 2016 przez 4mamut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 wyżej opisałem w pkt, Śruba 200 mm po odkręceniu nie chce czasem puścuć tulei wahacza - nie wolno w nią walić bo tylko palnik pomaga więc wyjmujesz śrubę ją razem z wahaczem. Odkręcasz wahacz od budy tylko uwaga tam jest śruba regulująca kąt zwrotnicy. Wyjmujesz dwa elementy jednocześnie. Dzięki faktycznie byłeś szybszy. Jak zacznę grzać palnikiem to chyba trochę się gumy mogą przypalić.Właśnie tak myślałem żeby odkręcić od strony budy ,ale geometria się zmieni.Może zaznaczę położenie tej śruby i odkręcę tak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 (edytowane) Tak. Zaznacz położenie śruby, zresztą tam jest talerzyk na mimośrodzie ze skalą więc jest dość prosto. Palnikiem grzeje się wahacz aby właśnie uratować śrubę. Wiele amatorów ją tnie a jej koszt to 80 PLN więc taniej poświęcić tuleję. Natomiast jak wyjmiesz obie części nic nie musisz poświęcać... Edytowane 11 Lutego 2016 przez 4mamut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Dzięki 4mamut, wiedza jest bezcenna.... przyda się mnie również Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł.C Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Wszystkie Imprezy GD i GG mają te same półosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojciechowski Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 To akurat nie jest prawda. Kombi ma o około 1cm krótsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się