coocer Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 mam na forku sg 2,5 general grabber a/t 2 215/70 na 16. czy zostawić zalecane ciśnienie 2.0 i 1.9? tak to teraz wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Fajne oponki. Nie przycierają ci? Czy coś go podnosiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 + 3 cm i przy maksymalnym skręcie czasem przyszoruje ale minimalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Miałem GG AT2 w dwóch rozmiarach (nie w subaru) i stosowałem na szosę ciśnienie fabrycznie zalecane dla samochodu (choć jedne z tych opon były zdecydowanie wyższe od fabrycznych - profil 85). To jak wygląda opona nie ma znaczenia. Boki w AT są zwykle sztywniejsze, ale nigdzie nie znalazłem zalecenia by na asfalcie zmniejszać ciśnienie. Ciśnienie decyduje o kształcie styku z drogą i rozkładzie nacisku - czyli przyczepności. A także o odkształceniach dynamicznych opony i nagrzewaniu konstrukcji wewnętrznej. Jednak profil 70 pozwala już kombinować z ciśnieniem w terenie i na szutrach trochę mniej powietrza doda komfortu, a na błocie i śniegu jeszcze mniej poprawi trakcję. Na dużych oponach schodzi się do 1.2 bara bez bedlocków i znacznie niżej z bedlockami (dodatkowym mocowaniem rantu do felgi). Niższe ciśnienie przyśpiesza zużycie opony - zarówno ścieranie bieżnika jak i przegrzewanie. W terenówce mam zawsze solidny kompresor, by dopompować koła przed powrotem na asfalt. P.S. nawet nie wiesz jak CI zazdroszczę, że możesz założyć felgi 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 dziękuję. teraz mam wartości zalecane przez subaru. oponiarz nabil więcej bo 2.4 i 2.0 i kazałem mu zejść z ciśnieniem. wole się dopytać żeby nie było problemów. jaki kompresor polecasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 jaki kompresor polecasz? Metalowy Ja mam TMax, ale to i tylko nalepka na chińczyku. Ważne, że ma on sporo mocy (podłączany bezpośrednio do aku, a nie do zapalniczki, bo ciągnie 38A, długi cykl pracy (np. nie wymaga chłodzenia po 5 minutach) i nie leży na półce w Orlenie . Do tego rozmiaru jednotłokowy jest OK. Są ponoć markowe plastikowe kompresory (Bosch i podobne) ale warto dobrze przeczytać specyfikację 215/70 to już kawał balona. Jak chcesz "mercedesa" to kup "viair". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 mam na forku sg 2,5 general grabber a/t 2 215/70 na 16. czy zostawić zalecane ciśnienie 2.0 i 1.9? tak to teraz wygląda Przy tym rozmiarze, ciśnienie jest ok. W terenie możesz śmiało zejść do 0,8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 @Afik dzięki poszukam czegoś. na ale drogo są jakieś za 100 pln i widziałem jakiś 2 tloczkowy za 200. może styknie. @ Pan Dziedzic - potestuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 jaki kompresor polecasz? mam jakieś bottari 4x4, metalowy, dmuchałem tym 225/70/16 z totalnego 0 (zeszło przez noc wadliwym zaworkiem) do ca 2.2 nabił w ok 10min, choć czasu mu nie mierzyłem. Byliśmy z kumplem mocno zdziwieni, 'że to już'. Nie zagrzał się jakoś specjalnie, ale był lekki mróz i wiatr, więc pewnie go dostatecznie chłodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojo02 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 @Afik dzięki poszukam czegoś. na ale drogo są jakieś za 100 pln i widziałem jakiś 2 tloczkowy za 200. może styknie. @ Pan Dziedzic - potestuje mam z lidla za chyba 60 zł , spokojnie pompuje dullery taki http://fanlidla.pl/gazetka/2013.11.25.samochod/13340,Mini,kompresor,samochodowy,na,zapalniczke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się